2025-07-18, 19:44
Medlem
fonders avatar
Hej!

Jag hittade inte en mer passande plats (Säkerhetspolisen jobbar med terrorism), mod får gärna flytta tråden till den del de anser passa bättre.

Jo, någon Peter på Säkerhetspolisen har ringt psykiatrin i Säter och undrat om jag befinner mig där, står det i min journal på 1177. Jag och mina familjemedlemmar har inte ägnat oss åt kriminalitet, men jag är ändå jätteorolig. Jag har båda ringt och mejlat dem utan resultat.

Vad tror ni att det kan handla om?
Citera
2025-07-18, 20:25
Medlem
RiMaXs avatar
Du kanske har sökt jobb på ett kärnkraftsverk eller nåt liknande?
Citera
2025-07-18, 20:26
Avslutad
Bor du i Säter eller närheten av Säter?

Har du varit intagen på psyk förut?

Tror du inte att någon på psyk kan ha förväxlat ditt personnummer med någon annan patients?
Citera
2025-07-18, 20:51
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Hej!

Jag hittade inte en mer passande plats (Säkerhetspolisen jobbar med terrorism), mod får gärna flytta tråden till den del de anser passa bättre.

Jo, någon Peter på Säkerhetspolisen har ringt psykiatrin i Säter och undrat om jag befinner mig där, står det i min journal på 1177. Jag och mina familjemedlemmar har inte ägnat oss åt kriminalitet, men jag är ändå jätteorolig. Jag har båda ringt och mejlat dem utan resultat.

Ingen chans att dom arbetar på det viset, genom att ringa och lämna spår på 1177. Dom tar dig och griper dig när du minst anar det. Om du nu är seriös vilket jag ej tror men har du skrivit nåt olämpligt på nätet om din kärlek till Putin?
Citera
2025-07-18, 20:55
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Ingen chans att dom arbetar på det viset, genom att ringa och lämna spår på 1177. Dom tar dig och griper dig när du minst anar det. Om du nu är seriös vilket jag ej tror men har du skrivit nåt olämpligt på nätet om din kärlek till Putin?

Jag är verkligen seriös och det som står i TS är exakt det som hänt.

Det var länge sedan jag skrev om politik så jag minns inte vad jag skrivit, men ja, jag gillar Putin faktiskt och önskar att vi hade en liknande man som Sveriges statsminister.
Citera
2025-07-18, 20:56
Medlem
Citat:
Hej!

SÄPO jobbar inte enbart med terrorism. Det är lugnt, det är inte din uppgift att kontakta SÄPO utan de kontaktar dig om det skulle vara något.
Citera
2025-07-18, 20:56
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Du kanske har sökt jobb på ett kärnkraftsverk eller nåt liknande?

Nej, det har jag inte.
Citera
2025-07-18, 20:59
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Bor du i Säter eller närheten av Säter?

Har du varit intagen på psyk förut?

Tror du inte att någon på psyk kan ha förväxlat ditt personnummer med någon annan patients?

Bor inte i Säter, men har varit inlagd där några gånger.

Tror inte det, jag tänker att Peter har gett mitt personnummer och sköterskan har slagit in det rätta personnumret in i datasystemet.
Citera
2025-07-18, 21:01
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Jag är verkligen seriös och det som står i TS är exakt det som hänt.

Det var länge sedan jag skrev om politik så jag minns inte vad jag skrivit, men ja, jag gillar Putin faktiskt och önskar att vi hade en liknande man som Sveriges statsminister.
Har haft med säpo att göra och dom kom från ingenstans och körde iväg mig dom legitimerade inte ens sig förens vi var framme på stationen. Underligt det där om du är seriös.
Citera
2025-07-18, 21:01
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
SÄPO jobbar inte enbart med terrorism. Det är lugnt, det är inte din uppgift att kontakta SÄPO utan de kontaktar dig om det skulle vara något.

Exakt!
Citera
2025-07-18, 21:02
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Vad jobbar de med förutom terrorism gällande någon som jag, vare sig jag eller familjemedlemmar håller på med kriminalitet.
Citera
2025-07-18, 21:03
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Har haft med säpo att göra och dom kom från ingenstans och körde iväg mig dom legitimerade inte ens sig förens vi var framme på stationen. Underligt det där om du är seriös.

Är verkligen seriös och förvånas hur en fredlig person som jag kan vara intressant för SÄPO.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in