2025-07-18, 17:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Eller uppenbart självmord då.

Det är ett ganska dåligt ställe att ta självmord på eftersom brobågen inte är speciellt hög. Bättre i så fall att hoppa från vilket tak som helst där fallet garanterat leder till efterlivet.

Jag tror på tragisk olycka.
Citera
2025-07-18, 18:00
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är ett ganska dåligt ställe att ta självmord på eftersom brobågen inte är speciellt hög. Bättre i så fall att hoppa från vilket tak som helst där fallet garanterat leder till efterlivet.

Möjligt. Det är väl 6-7 meter högt iaf.
Citera
2025-07-18, 18:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Möjligt. Det är väl 6-7 meter högt iaf.

Jag vet inte exakt hur hög den är men har kört över den bron flera gånger och hög är den fan inte. I alla fall inte så hög att det garanterar död.
Citera
2025-07-18, 18:04
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Jag vet inte exakt hur hög den är men har kört över den bron flera gånger och hög är den fan inte. I alla fall inte så hög att det garanterar död.

Nej, men men även högt byggda lastbilar har några meter upp till de första "stagen" å om du är längst upp på bågen så...
Citera
2025-07-18, 18:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej, men men även högt byggda lastbilar har några meter upp till de första "stagen" å om du är längst upp på bågen så...

Ja klart du dör om du dyker med huvudet först ner i asfalten men det kräver rätt stora kulor. Hoppar du med fötterna först är risken stor att du bara bryter ett ben typ från den höjden.

Men vem fan vet. Han kanske var tillfälligt sinnesförvirrad.
Citera
2025-07-18, 18:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ja klart du dör om du dyker med huvudet först ner i asfalten men det kräver rätt stora kulor. Hoppar du med fötterna först är risken stor att du bara bryter ett ben typ från den höjden.

Men vem fan vet. Han kanske var tillfälligt sinnesförvirrad.

Jag tror fortfarande, som jag skrivit tidigare i denna tråd, att han ramlat av från flaket från en A-traktor. Har hänt tidigare och skulle inte förvåna mig.
Vi lär se i morgon om någon ångerfull ungdom anmäler sig själv.
Citera
2025-07-18, 18:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag tror fortfarande, som jag skrivit tidigare i denna tråd, att han ramlat av från flaket från en A-traktor. Har hänt tidigare och skulle inte förvåna mig.

Det är absolut inte omöjligt. Mycket EPA-dunk-ungdomar i den stan med omnejd och när man är ung saknar man konsekvenstänk.
Citera
2025-07-18, 18:31
Avslutad
Citat:

Jo det har jag varit inne på också att det är en olycka, MEN om han upphittas med synliga skador och medvetslös så kan man väl inte utesluta att det har varit ett brott?
Citera
2025-07-18, 18:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Då får du kalibrera om.
Det kravet från staten ställer på Systembolaget är att det ska finnas en (1) butik i varje kommun.
Så ja, det finns Systembolag i orter som absolut aldrig kan bli en stad. Kolla Bergsjö i Nordanstigs kommun som exempel. Eller varför inte Systembolaget i Nykvarns kommun utanför Södertälje?

Ja det är inte en definition som håller till 100% det håller jag med om. Men i Ljusdals fall tycker jag den funkar.
Citera
2025-07-18, 18:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jo det har jag varit inne på också att det är en olycka, MEN om han upphittas med synliga skador och medvetslös så kan man väl inte utesluta att det har varit ett brott?

Det beror ju helt på hur skadorna såg ut.
Citera
2025-07-18, 18:35
Avslutad
Citat:
Jo men om han skulle ha synliga skador (vilket han borde haft om han ramlat från en epa ner i asfalten) och det inte finns några vittnen så kan man väl inte utesluta ett brott bara sådär? Bara att en person upphittas med synliga skador och är medvetslös måste väl utredas förutsättningslöst?
Citera
2025-07-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Det är en förbipasserande som anträffar pojken mitt på bron.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/juli/18/18-juli-01.40-ovrigt-ljusdal/

Polisen skriver inget om att killen varit vid medvetande på sjukhuset (och eventuellt då kan ha berättat vilket borde ha pressat eventuell bilist eller annan inblandad, jämnåriga vittnen etc) SVT:s polisuppgift är så märklig. Har den nämnts av fler medier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in