2025-07-18, 13:51
Medlem
cutepsychos avatar
Jag är genuint nyfiken på vad män faktiskt letar efter hos en kvinna. Inte för att jag själv försöker uppnå något (jag har dejtingförbud på livstid) men jag läser ofta här på forumet om hur svårt det är att hitta en “vettig kvinna”.

Det får mig att fundera: Vad är det egentligen ni män längtar efter, saknar eller hoppas på i en relation? Både i början och över tid.

Så…
• Vad väcker ditt intresse från början?
• Vad får dig att vilja ha just henne, inte bara en kropp eller en kväll?
• Vad får dig att vilja stanna, engagera dig, satsa?
• Vad gör att du faktiskt känner dig nöjd och trygg i längden?

Det här är inte en sarkastisk tråd eller ett dolt test, jag är bara genuint intresserad av hur ni tänker, känner och väljer. Vore kul med ärliga svar, både från er som är i relationer och från er som kanske gett upp hoppet helt.
Senast redigerad av cutepsycho 2025-07-18 kl. 13:52. Anledning: Bättre formulering
Citera
2025-07-18, 14:06
Medlem
halaltarzans avatar

Utseendet.

Utseendet och att man klickar.

Det var väl uttömmande svar?
Citera
2025-07-18, 14:07
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho

Tre saker:
- Utseende. Jag ska gå igång på henne.
- Social förmåga. Hon ska vara rolig, trevlig eller intressant. Grinighet och defensiv attityd går bort.
- Lagom tillgänglig. Hon ska inte vara i ett förhållande, och hon ska inte ha legat alla i rummet

Citat:

Det där är ett väldigt kvinnligt perspektiv i den frågan. Har aldrig träffat en man som sagt "Åh, hon var kul för en kväll, men ingen jag vill träffa igen". Klickar på det någon nivå, så är män i allmänhet tacksamma om det blir en fortsättning.

Citat:

Återigen - kvinnotänk. Kvinnors vanligaste klagomål på män, är att de inte engagerar sig och satsar tillräckligt. För män finns det bara "vara ihop" och "inte vara ihop". Det är kvinnor som tänker att det finns något sorts mätvärde för hur mycket han tycker om mig, och de fiskar efter det dag och natt.
Män stannar om de får. Om en man gör slut, så har du verkligen behandlat honom illa.

Citat:

Jag känner mig trygg av en kvinna som bestämt sig, och inte tycker att man ska "välja varandra varje dag", och vill veta på en skala 1-10 hur mycket man älskar henne just idag.
Citera
2025-07-18, 14:09
Medlem
FedupFlorences avatar
En man söker en kvinna han trivs med. Basics vill han bli attraherad fysiskt och mentalt, bli mätt, stolt, trygg, åtrådd, anförtrodd och litad på.
Citera
2025-07-18, 14:12
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Jag är genuint nyfiken på vad män faktiskt letar efter hos en kvinna. Inte för att jag själv försöker uppnå något (jag har dejtingförbud på livstid) men jag läser ofta här på forumet om hur svårt det är att hitta en “vettig kvinna”.

Storleken på röven och pattarna.
Citat:
Visar det sig att hon är smartare än andra kvinnor och ändå gillar rå och rasistisk humor så är det ett gott tecken.
Citat:
Faktumet att hon inte har några barn är riktigt bra. Har hon barn så hoppas jag att dom är gamla nog för att kunna ta hand om sig själva och gärna bor i en stad låååångt borta.
Citera
2025-07-18, 14:17
Bannlyst
”Dejtingförbud på livstid” Låter som ett troll!

Det blir fel när man börjar söka efter egenskaper. Man dejtar bara någon man träffar och fattar tycke för. Inte annars. Kanske unga personer inte förstår bättre. Men en rejäl varningssignal när lite äldre personer sitter och tror att man letar eller söker. Hur desperat får man bli?

Och varför undrar du om du nu har ”dejtingförbud på livstid”
Citera
2025-07-18, 14:18
Medlem
Onanikrems avatar
FedupFlorence Sa just det som behövs, kan tillägga tuggmotstånd, al-dente. Att kunna diskutera saker man inte är överens om, ingen är överens om allt.
Citera
2025-07-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funky-monkey

Det blir fel när man börjar söka efter egenskaper. Man dejtar bara någon man träffar och fattar tycke för. Inte annars. Kanske unga personer inte förstår bättre. Men en rejäl varningssignal när lite äldre personer sitter och tror att man letar eller söker. Hur desperat får man bli?

Hon kanske är gift? Har du glott för mycket på tiktok för att kunna använda hjärnan till att tänka med? 🙄
Citera
2025-07-18, 14:36
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funky-monkey

Som svar på din fråga: jag är inget troll, jag är mentalt sjuk och inte tillräckligt funktionell för någon typ av relation

Jag tycker att man får söka efter egenskaper. Man kanske vill ha någon som är snäll, kanske någon som är spontan som en själv osv.

Jag skrev i min trådstart varför jag undrade trots mitt dejtingförbud på livstid.
Citera
2025-07-18, 14:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Som svar på din fråga: jag är inget troll, jag är mentalt sjuk och inte tillräckligt funktionell för någon typ av relation

Jag tycker att man får söka efter egenskaper. Man kanske vill ha någon som är snäll, kanske någon som är spontan som en själv osv.

Jag skrev i min trådstart varför jag undrade trots mitt dejtingförbud på livstid.
Dejtingförbud på livstid låter hårt om du inte styckmördat någon?
Varför undrar du om du aldrig någonsin skall dejta igen?
Hoppas du blir bättre, men det blir du väl inte enligt dig själv.
Önskar dig lycka i alla fall!
Citera
2025-07-18, 14:50
Medlem
Nån som vill gå på ett korståg mot världen.med mig.

Vet inte om jag är just representativ iofs.
Citera
2025-07-18, 15:05
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:

Så…

-Utseende
-personlighet
-om hon har bra historik, har bra värderingar samt är lojal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in