2007-12-11, 00:54
Bannlyst
Undrar om det går att ta colan IR ? (Intra Rektalt) dvs skjuta upp det i röva...
Skulle va mycket intressant och veta om det fungerar..
Citera
2007-12-11, 00:59
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steven_cs
Ja alltså... jag har ett minne av att cola knappt har någon märkbar effekt alls om man bombar/sväljer det/dricker det... Kan ju ha fel då jag inte hittar någon fakta som kan styrka det för tillfället..

jag har iofs bara testat kola 2ggr och snortade skiten och för mig hände det inte ett smack förutom att jag vart lite små speedad i 30-40 min. är det normalt att man bara blir små små speedad eller vad fan är grejen, jag menar jag domnade av i hela snoken och fick stora pupiller och blev små speedad knappast någe märkvärdigt. och jag tog en stadig lina första gången och en stadigare lina andra gången.

och efter som det tog så dåligt på mig nasalt så har jag svårt att tro att det skulle hända ett skit av att svälja bajset.

ne kola det är bara dyrt bajs bättre att ta tjack mdma eller någe annat så det blir lite fart på saker och ting.
Citera
2007-12-11, 00:59
Medlem
Citat:
Undrar om det går att ta colan IR ? (Intra Rektalt) dvs skjuta upp det i röva...

Yes visst vore det intressant ^^ är inte så¨sugen på det dock. Några mer vana kokabrukare, kanske vill utala sig om detta ämne? dvs, andra sätt att bruka kokain, om man har känslig näsa.
Citera
2007-12-11, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jona..s.
Yes visst vore det intressant ^^ är inte så¨sugen på det dock. Några mer vana kokabrukare, kanske vill utala sig om detta ämne? dvs, andra sätt att bruka kokain, om man har känslig näsa.

Ja men det måste ju slå på betydligt mycket fortare ? och även vara mindre skadligt för kroppen? jag kan inte komma på några negativa sidor med skjuta upp en lösning med cola i prutten...
Men någon som är lite mer expert tycker kan få uttala sig istället
Citera
2007-12-11, 01:01
Medlem
Marulks avatar
Är ytliga blodkärl i anus annars, kanske slår bätrre där än i näsan.
Citera
2007-12-11, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
jag har iofs bara testat kola 2ggr och snortade skiten och för mig hände det inte ett smack förutom att jag vart lite små speedad i 30-40 min. är det normalt att man bara blir små små speedad eller vad fan är grejen, jag menar jag domnade av i hela snoken och fick stora pupiller och blev små speedad knappast någe märkvärdigt. och jag tog en stadig lina första gången och en stadigare lina andra gången.

och efter som det tog så dåligt på mig nasalt så har jag svårt att tro att det skulle hända ett skit av att svälja bajset.

ne kola det är bara dyrt bajs bättre att ta tjack mdma eller någe annat så det blir lite fart på saker och ting.

Troligtvis har du fått väldigt dålig cola... byt cola kran
Annars kan du testa att ta colan när du är full istället.. Ska tydligen ge en helt annan upplevelse av det...

Edit: glömde fråga.. hur mycket cola tog du och under hur långtid? när du väl tog då...
Citera
2007-12-11, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Är ytliga blodkärl i anus annars, kanske slår bätrre där än i näsan.

Ja det råder det ingen tvekan om...
Men tänkte mer på effekten?
Eventuell skadlighet?
Citera
2007-12-11, 01:07
Medlem
trippens avatar
Citat:

borde funka med tanke på hur känslig ändtarmen är. men jag vet inte ärligt talat. jag vet att tex ketamin som har ett rus på 40min nasalt blir ett rus på ca 75 minuter när man tar det rektalt. kanske kan vara någe liknade på kola men jag vet inte jag har fan knapt någon kola erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Enligt wikipedia så har kola en biotillgänglighet som lyder:
Oral: 33%
Nasal: 19% (11%–26%)[1]
vilket betyder att den skulle ha högre biotillgänglighet oralt än nasalt, därmed mer kola för pengarna ifall man bombar...

http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine

fast det där stämmer inte så vitt jag vet. dessutom så har näsans slemhinnor högst biotillgänglighet i kroppen. och varför tror du folk snortar hellre än att bomba? och sen när blev du språk polis?
Citera
2007-12-11, 01:07
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozc
absolut, bomba kola är inte rätt. Näsa el iv som gäller

vilket betyder att den skulle ha högre biotillgänglighet oralt än nasalt, därmed mer kola för pengarna ifall man bombar och högre effekt...

Citera
2007-12-11, 01:09
Medlem
heyys avatar
Citat:
Intravenöst .... man injecerar i en ven med andra ord

Injicera stavas det...
Citera
2007-12-11, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
vilket betyder att den skulle ha högre biotillgänglighet oralt än nasalt, därmed mer kola för pengarna ifall man bombar och högre effekt...

Ja, men dom där uppgifterna, har du källor på det ?
för på wikipedia kan vem som helst gå in och ändra.....

Jag vet iallafall vad jag har hört och läst under alla år.
Citera
2007-12-11, 01:18
Bannlyst
hittade det här bara

"cocaine is hydrolyzed and rendered inactive in the acidic stomach, it is not readily absorbed when ingested alone. Only when mixed with a highly alkaline substance (such as lime) can it be absorbed into the bloodstream through the stomach."

Men om jag får säga mitt så skulle jag inte vilja att ha ner cola i magen med tanke på hur frätande det är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in