2025-07-17, 16:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Varför skulle dom inte kunna blivit uppfostrade som det motsatta könet? Det verkar ju vara en fetisch som kända personer har att uppfostra sexuellt vilsna barn. Om du tror det är ovanligt så kolla in länken.

https://www.them.us/story/celebrity-parents-trans-nonbinary-kids-support

1. Ingen av dem kommer från kända familjer.
2. På den tiden var det knappast en fetisch att uppfostra transbarn - det var snarare skamfullt och med största säkerhet straffbart..
Citera
2025-07-17, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det gjorde de inte - det är en lögn.
Och dessutom har jag länkat bröllopsfoto på henne och sen är det väl ingen som har påstått att hon inte kan ha fotoalbum hemma eller på vinden men ett antal bilder i. Hur många 50/60/70-åringar scannar in sånt och lägger på nätet??

De kanske inte hade några kvar? Min lågstadieskola finns inte ens längre, mina mellanstadie och högstadieskolor tror jag knappast kan skramla fram några kataloger från den tiden heller. Dock, gymnasiet vet jag att det finns nån betalsite som lagt upp skolfoton ifrån.
Hon har inga bilder eftersom hon VÄGRAR visa upp några.
Hade hon haft bilder hade hon GIVETVIS visat upp dom eftersom detta har fått så gigantiska proportioner.

Skolan VÄGRADE lämna ut skolfotobilderna, hade dom inte haft dom kvar hade dom inte behövt VÄGRA.
Citera
2025-07-17, 17:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Hade hon haft bilder hade hon GIVETVIS visat upp dom eftersom detta har fått så gigantiska proportioner.
Dels finns det ju redan bilder, jag har länkat en del från olika perioder i hennes uppväxt och arbetsår redan här i tråden, så vad skulle några fler göra för skillnad? Det blir förstås bara som här i tråden när folk påstod att det fanns noll bilder tills jag länkade en hel hög och argumentet raskt byttes till att heta att bilderna kanske var photoshopped….
Dessutom har hon sagt att hon ogillade att bli fotograferad och slutligen vill hon sannolikt inte sänka sig till Poussard & Co’s nivå genom att svara med fler bilder eftersom det skulle bekräfta deras ”rätt” att ifrågasätta hennes könsidentitet..

Citat:
Skolan VÄGRADE lämna ut skolfotobilderna, hade dom inte haft dom kvar hade dom inte behövt VÄGRA.
Poussard har påstått detta, det stämmer - dock verkar det inte finnas någon dom som gett honom den påstådda rätten att få tillgång till sådana bilder, men motbevisa mig gärna här.
Citera
2025-07-17, 17:37
Bannlyst
Citat:
Poussard har påstått detta, det stämmer - dock verkar det inte finnas någon dom som gett honom den påstådda rätten att få tillgång till sådana bilder, men motbevisa mig gärna här.
Jag tror på Xavier i detta fallet.
Citera
2025-07-17, 17:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ja vi vet att du tro på Poussard och Candace - men frågan var om det finns några som helst bevis för påståendet att han skulle haft domstolsbeslut på att han hade rätt att få ut bilderna. Det låter ju rätt jäkla underligt minst sagt, men visst, bevisa gärna att sådant beslut fanns.
Citera
2025-07-17, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ja vi vet att du tro på Poussard och Candace - men frågan var om det finns några som helst bevis för påståendet att han skulle haft domstolsbeslut på att han hade rätt att få ut bilderna. Det låter ju rätt jäkla underligt minst sagt, men visst, bevisa gärna att sådant beslut fanns.
Jag har ingen aning om ifall det existerar nåt bevis, någon annan i tråden kan kanske hitta det?
Citera
2025-07-17, 17:53
Medlem
Citat:
1. Ingen av dem kommer från kända familjer.
2. På den tiden var det knappast en fetisch att uppfostra transbarn - det var snarare skamfullt och med största säkerhet straffbart..

Men Macron blev utsedd att bli Frankrikes President av eliten. Kanske transan Brigitte var biljetten dit.
Citera
2025-07-17, 17:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Men Macron blev utsedd att bli Frankrikes President av eliten. Kanske transan Brigitte var biljetten dit.

? Du får nog förtydliga vad du menar. Det är ju ändå ett diskussionsforum - inte en gissningslek..
Citera
2025-07-17, 18:15
Medlem
Citat:
Varför det? Hon fick sina barn 1975 till 1984. facebook kom 2004 och den första iPhone kom 2007, allmänt fotograferande och spridandet av bilder som vi ser det idag förekom inte alls på samma sätt på den tiden vilket vi som .....

Citat:
Nej det gjorde de inte - det är en lögn.

Från 50-60-70-talet og naturligtvis 80+ vrimade det av kameror med filmrulle i.
Kodak instamatic färgfilm var mycket vanligt på 70-talet med enkla kameror utan kompliserade inställningar.
Blitz-cubes (4-flash engångs) och 1-gångs lampor 1-flash såldes i förpackningar av många olika sorter.
En hver "tant" kunde fotografera utan speciella kunskaper och kamerorna va ganska små (som en knytnäve, kanskje två...).

Foto (korten) landade nog i album eller bara i kuvert vid negativerna, för det mästa...
Fotografier va mycket populärt, men 50-60-talet, va nog begrensad till lite teknisk interesserade, fast många hem hade en kamera redan då.
Levande film på rulle låg något efter, men teknisk interesserade gjorde film privat redan 50-60....så absolut.
Facebook og Iphone är en annan tid och dom som tror at film och foto kom med detta, har missat nåt...
Citera
2025-07-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ja Brigitte och dom du räknar upp är ju lysande exempel på detta med avsaknad av bilder.

Givetvis skulle det finnas massor med bilder på Brigitte och hennes barn om det inte var något skumt med detta.
Jag förstår Brigitte, när hon inte vill sprida bilder.
Bland annat på grund av personer som skriver att de är fejk, etc.

Citat:

Jag förstår skolan.
Förstår du varför skolan inte vill dela skolfoton?
Om inte, varför förstår du inte?

Citat:
Xavier?
Finns ens personen, eller är det bara en alias för en bedragare?
Jag har inte sett bevis för att Xavier är Xavier.
Citera
2025-07-17, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Jag förstår Brigitte, när hon inte vill sprida bilder.
Bland annat på grund av personer som skriver att de är fejk, etc.

Jag förstår skolan.
Förstår du varför skolan inte vill dela skolfoton?
Om inte, varför förstår du inte?

Xavier?
Finns ens personen, eller är det bara en alias för en bedragare?
Jag har inte sett bevis för att Xavier är Xavier.
Ditt tramsande är rätt underhållande.
Vi får avvakta Candace nya gräv som tydligen ska visa obehagliga kopplingar mellan Epstein och Macrons...
Citera
2025-07-17, 18:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Från 50-60-70-talet og naturligtvis 80+ vrimade det av kameror med filmrulle i.
Kodak instamatic färgfilm var mycket vanligt på 70-talet med enkla kameror utan kompliserade inställningar.
Blitz-cubes (4-flash engångs) och 1-gångs lampor 1-flash såldes i förpackningar av många olika sorter.
En hver "tant" kunde fotografera utan speciella kunskaper och kamerorna va ganska små (som en knytnäve, kanskje två...).

Foto (korten) landade nog i album eller bara i kuvert vid negativerna, för det mästa...
Fotografier va mycket populärt, men 50-60-talet, va nog begrensad till lite teknisk interesserade, fast många hem hade en kamera redan då.
Levande film på rulle låg något efter, men teknisk interesserade gjorde film privat redan 50-60....så absolut.
Facebook og Iphone är en annan tid och dom som tror at film och foto kom med detta, har missat nåt...
Ja det stämmer ganska väl med hur jag minns det - förutom att det skulle "vimlat" av kameror och fotograferande - jag tror du är minst 15 år för tidig avseende tiden för påståendena. Såhär svarar ChatGPT på frågan vad som kan förväntas i fotväg av någon född 1953 i Frankrike:

Hur många barndomsfoton kan man förvänta sig på någon född 1953 i Frankrike?
Normalmängd barndomsfoton (för en genomsnittlig fransk familj 1950-tal)
Familjetyp Uppskattat antal barndomsfoton
Arbetarklass 1–5 foton (ofta tagna hos fotograf)
Medelklass 5–20 foton
Överklass 20–50+ foton (ibland med egen kamera)
Hur vanligt var fotografier för någon född 1953 i Frankrike upp till 30 års ålder?
1950–1965 Filmkamera var fortfarande dyr. Foton togs vid speciella tillfällen. Svartvitt dominerade.
1965–1975 Fler hushåll fick egna kameror. Färgbilder blev vanligare. Semesterbilder och familjehändelser ökade.
1975–1983 Fotografi blev vardagligare. Ungdomar började fota varandra. Fotoalbum och Polaroid-kameror ökade.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-17 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in