2025-07-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det vanliga på senare år är ett kort ryck, tills ni börjar dumpa vilt på varandra och köper bitcoin, varpå dominansen återupptar sin stigning. Förväntar mig något liknande igen.
Vad är "kort ryck"?

Något liknande " igen"? Nyss sa du att dominans-karusellen inte kommer upprepas, hur ska du ha dig?
Citera
2025-07-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vad är "kort ryck"?

Något liknande " igen"? Nyss sa du att dominans-karusellen inte kommer upprepas, hur ska du ha dig?

Ett kort ryck är en nedgång inom den större upptrenden, kan även kallas en minialtsäsong. T.ex. hade vi en i november.

Det nya nu är att ETH har vaknat till liv. Vi får se om detta förändrar något.
Citera
2025-07-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ett kort ryck är en nedgång inom den större upptrenden, kan även kallas en minialtsäsong. T.ex. hade vi en i november.
Fast dominansskiftet har historiskt skett efter att BTC gjort sin grej. Uppenbarligen var det inte slut på 100k för BTC i november.

OM dominansskiftet kommer så är BTC redan färdig, med några sista dödsryck.

Och slutet på sommaren/hösten 2025 skulle passa perfekt till att hålla sin 4 åriga cycle från 2021.
Citera
2025-07-16, 23:04
Medlem
Citat:
Fast dominansskiftet har historiskt skett efter att BTC gjort sin grej. Uppenbarligen var det inte slut på 100k för BTC i november.

OM dominansskiftet kommer så är BTC redan färdig, med några sista dödsryck.

Och slutet på sommaren/hösten 2025 skulle passa perfekt till att hålla sin 4 åriga cycle från 2021.

Inte mycket annat tyder på att bitcoin är färdig för denna cykel. Tvärtom snarare. Om den skulle vara klar när MVRV ligger på lite över 2 så skulle jag bli förvånad, för att bara ta en parameter som talar emot.

Dominansen minskar förstås när bitcoin konsoliderar och en massa altcoin rycker uppåt. Redan när bitcoin tar nästa kliv uppåt kan detta vara över.

Jag anser för övrigt att det är bra att bitcoin konsoliderar och stiger i behärskad takt, då det minskar risken för en riktig krasch eller skjuter kraschen på framtiden. Bryr mig egentligen inte så mycket om vad som händer med altcoinmarknaden, även om jag föredrar att se den krympa ihop i bitcointermer till något betydligt mer oansenligt än i dag.
Citera
2025-07-16, 23:13
Medlem
Citat:
Inte mycket annat tyder på att bitcoin är färdig för denna cykel. Tvärtom snarare. Om den skulle vara klar när MVRV ligger på lite över 2 så skulle jag bli förvånad, för att bara ta en parameter som talar emot.

Dominansen minskar förstås när bitcoin konsoliderar och en massa altcoin rycker uppåt. Redan när bitcoin tar nästa kliv uppåt kan detta vara över.

Jag anser för övrigt att det är bra att bitcoin konsoliderar och stiger i behärskad takt, då det minskar risken för en riktig krasch eller skjuter kraschen på framtiden. Bryr mig egentligen inte så mycket om vad som händer med altcoinmarknaden, även om jag föredrar att se den krympa ihop i bitcointermer till något betydligt mer oansenligt än i dag.
Varför skulle du bli förvånad över nått som inträffat flera gånger tidigare? Förvånad brukar man bli när något helt nytt inträffar. Jag tror ordet du menade använda är "besviken".
Citera
2025-07-16, 23:17
Medlem
Citat:
Varför skulle du bli förvånad över nått som inträffat flera gånger tidigare? Förvånad brukar man bli när något helt nytt inträffar. Jag tror ordet du menade använda är "besviken".

Bitcoin har aldrig toppat ut när MVRV ligger strax över 2.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-07-16 kl. 23:20.
Citera
2025-07-16, 23:20
Medlem
Citat:

Drygt 4 är det lägsta hittills.
Då är det väl det du kan vara förvånad över, inte att dominansen skulle bli som förra cycle, och cyclen innan dess etc.

Konstiga slutsatser.
Citera
2025-07-16, 23:28
Medlem
Citat:
Då är det väl det du kan vara förvånad över, inte att dominansen skulle bli som förra cycle, och cyclen innan dess etc.

Konstiga slutsatser.

Dominansen tror jag inte heller kommer att utvecklas som under förra cykeln. Den har redan uppfört sig helt annorlunda hittills.

Men jag skulle som sagt bli förvånad om vi toppar när MVRV ligger på drygt 2.

När du säger det så är det säkert att en delmängd av marknaden förväntar sig något slags upprepning som delvis har har orsakat fallet från 123k till 116k och som gör att altcoinen rusar och bitcoin konsoliderar.

Kan bli ett bryskt uppvaknande när bitcoin fortsätter sin stigning över 123k. Något jag förväntar mig kommer att ske snart.
Citera
2025-07-16, 23:34
Medlem
Citat:
Dominansen tror jag inte heller kommer att utvecklas som under förra cykeln. Den har redan uppfört sig helt annorlunda hittills.

När du säger det så är det säkert att en delmängd av marknaden förväntar sig något slags upprepning som delvis har har orsakat fallet från 123k till 116k och som gör att altcoinen rusar och bitcoin konsoliderar.

Kan bli ett bryskt uppvaknande när bitcoin fortsätter sin stigning över 123k. Något jag förväntar mig kommer att ske snart.
Det är inte så att 2021 cycle var lik 2017, ändå upprepades dominansskiftet båda gångerna. Så det argumentet håller inte.

Att dominansen avtar betyder inte att BTC ska gå ner. Det är inte det som det innebär.

Det förväntar jag mig också.
Citera
2025-07-16, 23:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Touché
Citera
2025-07-17, 07:29
Medlem
Citat:

Det ska ner under 100k först.
Citera
2025-07-17, 07:56
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Nej, det va det jag menade med att det finns annat än BTC. Många altcoins har inte gått än. Finns bra aktier också.

Vad sålde du BTC på?

Använder inga banker. Så kan inte köpa aktier

Sålde på 105, köpte på 89 🥲🥲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in