2025-07-16, 19:28
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Jag är väldigt läskunnig och har följt dina inlägg i tråden. Ha så kul med att bagholda dina SOL.

Okej vi är färdiga med varandra, inte nog med att du inte är läskunnig, du är oärlig desseutom.

Tack och hej jävla pajas.
Citera
2025-07-16, 20:31
Medlem
När SOL gått mot 0 och ETH hittat någon ny orimligt hög prisstabilitet och ni ojar er och funderar över vad nästa raket kan tänkas vara får ni gärna reflektera över varför ni inte kommer erbjudas den informationen. Det kanske lär er något om er själva.
Citera
2025-07-16, 22:07
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag tror dippen kommer vid 3900, ner till 3200, för att sedan fortsätta uppåt lite senare.
Bara en känsla.
Citera
2025-07-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Dags att rotera från ETH till SOL?

https://ibb.co/WpR2NGVt

Jag sa till dig i maj att denna tanke var BS och varför, när ETH tsunami kommer även BTC går ner mot ETH let alone andra altcoins som SOL.
Citera
2025-07-16, 22:25
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Jag sa till dig i maj att denna tanke var BS och varför, när ETH tsunami kommer även BTC går ner mot ETH let alone andra altcoins som SOL.

Jag bytte fot, vilket är dokumenterat i tråden. Ni gör det inte lätt för mig när ni plockar olika inlägg ur sitt sammanhang och försöker framställa det som att jag har varit helt fel ute.
Citera
2025-07-16, 22:28
Medlem
Första intressanta motståndsnivån borde vara 0,03 BTC.
Citera
2025-07-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
ETH trycker sakta ner BTC-dominansen. Vi får se om det går under 60% till nästa vecka.
Citera
2025-07-16, 22:49
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Den första intressanta motståndsnivån på 1W i mina ögon befinner sig strax under ration i skrivande stund (0,0278 BTC) men man kan helt klart argumentera för signifikansen av 0,03 BTC också, utgår ifrån att du har inhämtat den på 1W?
Citera
2025-07-16, 22:52
Medlem
Citat:
Den första intressanta motståndsnivån på 1W i mina ögon befinner sig strax under ration i skrivande stund (0,0278 BTC) men man kan helt klart argumentera för signifikansen av 0,03 BTC också, utgår ifrån att du har inhämtat den på 1W?

Jag minns bara att 0,03 BTC utgjorde en ganska hårdnackad stödnivå.
Citera
2025-07-17, 10:20
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
När SOL gått mot 0 och ETH hittat någon ny orimligt hög prisstabilitet och ni ojar er och funderar över vad nästa raket kan tänkas vara får ni gärna reflektera över varför ni inte kommer erbjudas den informationen. Det kanske lär er något om er själva.

Du brukar ju återkomma till att det primärt är innovation som driver prisutvecklingen och inte spekulation och likviditet, så på vilket sätt har innovation drivit dom senaste två veckornas prisuppgång?
Genuint nyfiken.
Citera
2025-07-17, 12:11
Medlem
Citat:
Du brukar ju återkomma till att det primärt är innovation som driver prisutvecklingen och inte spekulation och likviditet, så på vilket sätt har innovation drivit dom senaste två veckornas prisuppgång?
Genuint nyfiken.
Jag ska försöka att faktiskt hålla mig 100% vad gäller att aldrig mer ge er information om den här marknaden, men detta är ju lite annat så whatever.

Alla branch-breda spekulationsbubblor drivs av innovation. Det gäller alltid och är inte unikt för krypto. Du kan hitta undantag vad gäller en specifik tillgång (tex är sverige okänt för "idiotiska folkhemsaktier"; se klassiker som fingerprint). När marknaden omvärderar ledande tillgångar i innovativa brancher saknas information (givet av att det handlar om just innovation). Så en ökning med +1000% kan likväl bli +10 000% (varför det heller inte är konstigt alls om den sedan faller -90% vid någon punkt osv).

Precis som det sett ut i 12 år drivs nuvarande prisutveckling av innovation via Bitcoin och Ethereum. Den praktiska appliceringen och därmed "marknads-pumpen" är inte mindre efterbliven denna gång, då det handlar om treasury assets och mer eller mindre kortsiktiga up only-resonemang med yield som bygger på sin egen yield osv.

Bitcoin kan inte göra defi. BTC är "bara" en digtialiserad variant av tillgång. Innovationen är att det går att äga något värdefullt digitalt. All finans som sker kring tillgången handlar om traditionell finans, bara att man utnyttjar BTC som underliggande tillgång. Det kommer alltså (givet att inget ändras med protokollet) troligen inte ske någon innovation via BTC. Därmed får vi ingen speciellt våldsam korrigering av pris, och inte heller en massa "me too"-tillgångar (här kallat "altcoins").

Det gör däremot Ethereum. Det är en helt unik plattform i mänsklig historia som tillåter obegränsad programmering av en digital tillgång. Detta betyder att du inte behöver traditionell finans, utan kan bygga en digital ekonomi. Detta skapar "me too"-plattformar som fundamentalt är helt meningslösa, men finns till för att försöka rida på vågen och plocka en del av pengarna.

Vi lyfte på Ethereum-locket 2017 och fick ICO-bubblan, grävde lite i lådan 2021 och fick NFT-bubblan. Vi har därför inte bara en massa "me too"-plattformar utan även en massa "me too"-ICO och en massa "me too"-NFT. (så kallade "memecoins" är bara en subkategori)

Just nu gräver företag efter treasury assets, och hittar saker i lådan vad gäller tradionell finans som går att digitialisera.

Krasst: innovationen är redan här sedan länge, men när marknaden upptäcker den är bäst att betrakta som slumpmässigt. När marknaden hittar den får vi likviditet, "me too"-erbjudanden, och en euforisk marknads-bred bubbla.

MSPaint missar 100% av detta.
Citera
2025-07-18, 09:36
Medlem
Citat:
Jag bytte fot, vilket är dokumenterat i tråden. Ni gör det inte lätt för mig när ni plockar olika inlägg ur sitt sammanhang och försöker framställa det som att jag har varit helt fel ute.

Du var helt fel ute, och jag påpekade det redan i maj när du skrev inlägget om att SOL skulle börja prestera bättre än ETH. Jag sa då att när ETH väl drar igång sin riktiga bull run, så kommer inte ens BTC kunna hänga med och exakt det började hända från april 2025.

Sedan dess har ETH levererat tre gånger bättre avkastning än till och med BTC. Lägg därtill att BlackRock köpte ETH för omkring 500 miljoner dollar bara de senaste två dagarna, det säger en hel del om institutionellt förtroende.

Tittar man på inflows till ETH ETF:erna sen igår ser man att de till och med överträffar inflows till BTC ETF:er.

Källa: https://farside.co.uk/eth/

Och ja, du hittar även inflows till SOL ETF där vilket är rätt skrattretande i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in