2025-07-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babosh
Gädda #639

Gick på samma skola som honom under barndomen, redan då kunde man ana att något inte stod rätt till. Har fått höra om tidigare dom och att det rörde sig om en 12-åring som bodde granne med #639, dock inte på nuvarande ort om min information stämmer. Ska väl sägas som så att hans tidigare dom inte har gått omärkt förbi och många vet vad han har gjort men detta var nog definitivt spiken i kistan för hans del.

Såg honom dessutom inne i den närliggande Ica butiken bara ett par dagar innan han blev publicerad. Han såg bra jäkla sliten ut och som om världen hade trillat över honom. Han kanske redan då visste att det var över för honom.

Jag tror inte han visste vad som skulle hända förrän han faktiskt blev publicerad, då chatten avslutas med att fiskaren frågar var han är. Jag tror han hoppades in i det sista att han faktiskt missade sin 14åriga date och det var hans nojja som tog över som gjorde att han fegade ut.

Jag tror han suttit i två veckors tid och konstant uppdaterat dumpen för att se om det faktiskt var hans fargåhor som besannades. Och när han väl såg sin glasspinne på dumpen måste det varit en rejäl kall kår som gick igenom ryggraden.
Citera
2025-07-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag tror inte han visste vad som skulle hända förrän han faktiskt blev publicerad, då chatten avslutas med att fiskaren frågar var han är. Jag tror han hoppades in i det sista att han faktiskt missade sin 14åriga date och det var hans nojja som tog över som gjorde att han fegade ut.

Jag tror han suttit i två veckors tid och konstant uppdaterat dumpen för att se om det faktiskt var hans fargåhor som besannades. Och när han väl såg sin glasspinne på dumpen måste det varit en rejäl kall kår som gick igenom ryggraden.

Att trampa i Dumpens fälla är lite som att dömas till döden i Japansk fängelse. Varje dag vaknar man upp och undrar om det är idag som man kommer bli avrättad (japanska systemet meddelar först samma dag som man kommer bli avrättad).

Måste vara extremt jobbigt att inte få ett förutbestämt datum.

Men det ska dessa pedofiler ha, det ska svida att jaga barn att våldta.

Citat:
Gädda #639

Gick på samma skola som honom under barndomen, redan då kunde man ana att något inte stod rätt till. Har fått höra om tidigare dom och att det rörde sig om en 12-åring som bodde granne med #639, dock inte på nuvarande ort om min information stämmer. Ska väl sägas som så att hans tidigare dom inte har gått omärkt förbi och många vet vad han har gjort men detta var nog definitivt spiken i kistan för hans del.

Såg honom dessutom inne i den närliggande Ica butiken bara ett par dagar innan han blev publicerad. Han såg bra jäkla sliten ut och som om världen hade trillat över honom. Han kanske redan då visste att det var över för honom.

Han kanske har hoppat på spriten och ägnat sig åt det en del efter träffen med Dumpen? Det får dom flesta att se rätt risiga ut efter ett tag. Tror det är en rätt vanlig lösning för många gäddor. Men då kan man nog avfärda dom spekulationer tidigare om att han nog hade flytt landet.

Citat:
Ursprungligen postat av HmaHma
Jo, tyvärr blir det nog så. Barn kan vara elaka mot varandra. Samtidigt vet jag att föräldrar på bygden har varit noga med att säga till sina barn att gäddans grabb inte gjort något fel och förmodligen inte vet något om vad som hänt och att dom ska vara tysta.
För egen del så blir det mest synd om mina barn om gäddan skulle simma förbi mitt synfält.

Jag återkommer om / när jag har något mer att informera om

Tack för dina uppdateringar! Följer med spänning! Någon uppdatering kring hans facebook föresten, är den fortfarande öppen?

Senast redigerad av KetaminKajsa 2025-07-14 kl. 15:52.
Citera
2025-07-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Att trampa i Dumpens fälla är lite som att dömas till döden i Japansk fängelse. Varje dag vaknar man upp och undrar om det är idag som man kommer bli avrättad (japanska systemet meddelar först samma dag som man kommer bli avrättad).

Han kanske har hoppat på spriten och ägnat sig åt det en del efter träffen med Dumpen? Det får dom flesta att se rätt risiga ut efter ett tag. Tror det är en rätt vanlig lösning för många gäddor. Men då kan man nog avfärda dom spekulationer tidigare om att han nog hade flytt landet.

Tack för dina uppdateringar! Följer med spänning! Någon uppdatering kring hans facebook föresten, är den fortfarande öppen?

Dumpen har ju dessutom råkat radera och tappa bort ett antal gäddor (hundknullaren?) som sitter och väntar förgäves på publicering..
Citera
2025-07-14, 16:27
Medlem
LabanssonsKorvABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Med hustomtköp för 3.5 miljon, så är nog fallhöjden ok.
Dessutom, den Chevrolet -57 som gädda #641 köpte i juni 2023 annonserades för 665 000kr (!) bara några månader innan, så han verkar ha kapital och resurser.

Källa: biluppgifter.se
Citera
2025-07-14, 16:51
Medlem
SaltKrabbans avatar
Har läst att ett par stycken här har delat med sig av intressant skvaller om glassgubben. Såg även kommentarer på Dumpens hemsida från såna som känner (kände nu kanske) honom.
Vilken typ av glass sålde han innan butikerna plockade bort det? Strut, pinn, kuk?
Vad hette märket? Antar att det var lokalt.
Han tar nog snart glassbilen till Thailand och lever livet.
Citera
2025-07-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltKrabban
Har läst att ett par stycken här har delat med sig av intressant skvaller om glassgubben. Såg även kommentarer på Dumpens hemsida från såna som känner (kände nu kanske) honom.
Vilken typ av glass sålde han innan butikerna plockade bort det? Strut, pinn, kuk?
Vad hette märket? Antar att det var lokalt.
Han tar nog snart glassbilen till Thailand och lever livet.
Namnet på företaget går att googla sig till då det finns en del artiklar publicerade från lokaltidningen. Sen vad gäller produkter så var det inget vidare speciellt. Glass på burk så att säga i väldigt vanliga smaker. Ska också tillägga att produktionen av glassen aldrig skedde här i Trollhättan, utan i samarbete med ett annat bolag.

Det enda som finns kvar att hitta från företaget är ett Instagram-konto som har blivit rensad på inlägg. Facebook och webbsida är borttagna helt så man kan nog säkert säga att företaget är så gott som borta nu.
Citera
2025-07-14, 20:18
Medlem
Protonic75s avatar
[QUOTE=KetaminKajsa

----------------------------------------------

Att vänta på publicering på Dumpen är fan i klass med att vänta svar på om man har cancer eller HIV. Det är så hemskt som det blir.
----------

Han kanske har hoppat på spriten och ägna sig åt det en del efter träffen med Dumpen? Det får dom flesta att se rätt risiga ut efter ett tag. Tror det är en rätt vanlig lösning för många gäddor. Men då kan man nog avfärda dom spekulationer tidigare om att han nog hade flytt landet.

Citera
2025-07-14, 20:59
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Namnet på företaget går att googla sig till då det finns en del artiklar publicerade från lokaltidningen. Sen vad gäller produkter så var det inget vidare speciellt. Glass på burk så att säga i väldigt vanliga smaker. Ska också tillägga att produktionen av glassen aldrig skedde här i Trollhättan, utan i samarbete med ett annat bolag.

Det enda som finns kvar att hitta från företaget är ett Instagram-konto som har blivit rensad på inlägg. Facebook och webbsida är borttagna helt så man kan nog säkert säga att företaget är så gott som borta nu.

Droppshipping glass, ingen tillverkning bara distribution av glass tillverkad av annat företag.
Det finns inte på kartan att runkbertil skulle klarat av att gör glass för egen maskin förutom
saggeglass..... Tror inte den skulle sälja bra dock.
Citera
2025-07-14, 21:01
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Dumpen har ju dessutom råkat radera och tappa bort ett antal gäddor (hundknullaren?) som sitter och väntar förgäves på publicering..

Några har klarat sig för att Patrik klantat sig med det tekniska, snacka om läge att köpa en lott
Citera
2025-07-14, 23:22
Medlem
Lalle46s avatar
För någon vecka sedan pratade S & P även om en gädda som kom med traktor och husvagn som han skulle våldta barnet i.
Samtliga var i riktigt risigt skick.
Var tog den publiceringen vägen? Även den försvann.. Kanske iofs blev en polisutredning på den.
Citera
2025-07-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Kantorsgäddan Umeå #637. Jag vet vem han är. Han är en välrenommerad person inom Svenska Kyrkan och har figurerat i många olika kyrkliga sammanhang. Detta måste bli en stor chock för bekanta och kollegor, en riktigt otäck chatt med snack om tandborste i könet/anus på småbarn och annat vidrigt, men däremot så är han en rättskaffens man, han vill ju trots allt inte ha med droganvändare att göra.

Kan du ge ledtråd på hans namn? El skicka medd? #637
Citera
2025-07-15, 18:22
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Droppshipping glass, ingen tillverkning bara distribution av glass tillverkad av annat företag.
Det finns inte på kartan att runkbertil skulle klarat av att gör glass för egen maskin förutom
saggeglass..... Tror inte den skulle sälja bra dock.

Tyckte det lät som något ganska exklusivt från början men var ju bara en sminkas gris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in