Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Nja. Men bra kost är bevisat att det fungerar. Äkta proteinrik kost.
Protein ja. Själv äter jag väldigt rent, 2 måltider om dagen på ca 1100-1400kcal. går ner 3.5-4kg i månaden. 2 måltider då jag inte har ett fysiskt jobb och kan bortse från lunch. Frukost: 2 hårdkokta ägg (delar till 4 halvor + 4 små klickar kaviar (ger extra protein från fisk - den lilla mängd socker, salt och fett i dessa småklickar kan du bortse från). 1.5dl naturell kvarg+kanel (sänker blodsocker) + en standard knäckebrödsskiva (tunn) med ett tunt lager brett smör + en normalskiva ost (28-35% fett). Jag har ersatt alla frukter, bär, juice, granola, müsli (som alla innehåller riktigt mycket ondöigt socker) med 1 hel skalad morot +7-8 småoliver + 3-5 småtomater + 3-4 småskivor gurka. Till middag, ca 150-200g ungsbakad fläskfile (högt protein, lågt fett, lågt kcal). 50-100g kikärtor (Högt protein, lågt i kolhydrater och kcal) + 2tsk av din favorit sås till proteinet. Samt Morot, oliver, tomater + 1.5dl naturell kvarg + kanel. Även här en knäckebrröds skiva till middag för att jag är oldschool.
Fällor: att känna sig hungrig och låg under faste timmarna är endast normalt då kroppen ställer om i bldosockernivåer, men det är viktigt att hålla ut eftersom kroppen blir mer och mer van. Du får inte småäta under tiden. Under faste timmarna mellan frukost och middag så är det vatten, kaffe, te som gäller eller grönsaker med låg kcal. Aldrig juice eller bälja i sig massa mjölk eller sockerfri+sötad läsk. Allt detta är helt katastrofalt för blodsocker.