2025-07-13, 20:51
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Det här är inte jämställdhet. Det är kvinnohat. Skillnaden på när män hamnar i samma situationer är att kvinnor inte skuldbelägger mannen och det vet du mycket väl.

Inte?

Jag har aldrig hört talas om en kvinna som uttryckt sympatier för en förfördelad man.

Kvinnor brukar däremot vara snabba på att gratulera en golddigger eller en kvinna som kom undan med otrohet. Etc.
Citera
2025-07-13, 20:52
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Tror ni?
Jag tror han skulle varit försiktig om det var en kvinna med familj/bekanta som står henne nära och har ett kontaktnät som man inte leker med.

Han hade inte beaktat konsekvenserna.
Citera
2025-07-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Kvinnor gör det men blir då kallad för manshatare. Vi kan inte göra rätt enligt er. Det är en omöjlig situation grundad i kvinnohat. Kvinnor hatar inte på manliga offer bara förövare.

Åh neeeej ni kan aldrig göra rätt enligt oss.

Vilka vi? Jag kan inte ta ansvar för vad andra män gör. Jag har bara ansvar för det jag gör.

Om man däremot kallar sig för feminist och sitter och tjafsar med män i olika trådar, hittar på saker på mäns bekostnad och är så fientligt inställd som möjligt utan sakliga belägg mot män, då är man tveklöst en manshatare. Detta är något som man ser mycket av här på FB.

Vad andra män gör har inte jag något som helst ansvar för eller tror du på guilt by association?

Skillnaden mellan mig och många feminister är att jag värderar logik och korrekt resonerande. Om jag säger något som är sant men som är provocerande så tolkar de labila feministerna det som kvinnohat.

Känslomanipulation sysslar du med. Om du inte klarar av jämlikhetens alla sidor så är det nog dags att ansluta dig till en mer konservativ grundsyn.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-07-13 kl. 21:22.
Citera
2025-07-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
https://ibb.co/Y4pLTRJ3
https://ibb.co/60sDVxkL

Om det där inte sänder ut varningssignaler så vet jag inte vad. Inte heller ser han helt OK ut i själen (ögonen). Detta + tidigare domar (om det nu fanns), borde såklart ha varit tillräckligt för att säga: ''Nej tack''.
Citera
2025-07-13, 21:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Kanske. Fast han beskrivs i Expressen som "initialt väldigt kärleksfull". Han ger kvinnorna gåvor och uppvaktar dem med komplimanger innan de är "fast", så tveksamt huruvida de faktiskt inser att han är en varg i fårakläder innan det är för sent och tärningen är kastad. Med andra ord köper kvinnorna "grisen i säcken". Detta är en klassisk "love bombing" taktik som narcissister ofta applicerar och som framförallt är otroligt effektiv mot kvinnor på landsbygden i små hålor som Eslöv.

Det finns hur många möjligheter som helst att avbryta innan det är för sent, det sker alltid massor av gränsförflyttningar och varningsflaggor innan det urartar i ren misshandel.

Problemet är att när en kvinna har så starka känslor så blir hon efterbliven och klamrar sig fast i sin fantasivärld där hon tror att det kommer ordna sig till slut.
Citera
2025-07-13, 23:14
Medlem
Ännu ett exempel på att de svenska lagarna måste omarbetas/ändras. Även längden på straff måste ändras. Man ska dömmas efter varje lag man bryter mot. Mördar man 2 personer så blir straffet mord x 2.

Enkelt.
Citera
2025-07-14, 00:03
Bannlyst
EIPS hos män yttrar sig så här
Citera
2025-07-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Om det där inte sänder ut varningssignaler så vet jag inte vad. Inte heller ser han helt OK ut i själen (ögonen). Detta + tidigare domar (om det nu fanns), borde såklart ha varit tillräckligt för att säga: ''Nej tack''.
Tänker han skulle bli bra som helförlamad,
Citera
2025-07-14, 06:04
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775

100%!

bara tatueringarna signalerar "jag är ett problem", Aposematism kallas det i djurvärlden... Kvinnor överlag kan inte se sådant här. inget historiskt hypotetiskt tänkande sitter djupt i DNA:n.
Citera
2025-07-14, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det finns hur många möjligheter som helst att avbryta innan det är för sent, det sker alltid massor av gränsförflyttningar och varningsflaggor innan det urartar i ren misshandel.

Problemet är att när en kvinna har så starka känslor så blir hon efterbliven och klamrar sig fast i sin fantasivärld där hon tror att det kommer ordna sig till slut.
Problemet är att alla kvinnor tror att dom är speciella och tänder på tanken att kunna förändra en man. Har de ingen stark fadersgestalt som kan säga till dem att de är idioter blir det precis så som i dessa fallen.
Citera
2025-07-14, 08:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Problemet är att alla kvinnor tror att dom är speciella och tänder på tanken att kunna förändra en man. Har de ingen stark fadersgestalt som kan säga till dem att de är idioter blir det precis så som i dessa fallen.
Nej det gäller verkligen inte alla kvinnor. Det finns många med sunt förnuft. Du har bara inte några i din bekantskapskrets.
Citera
2025-07-14, 09:31
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal

Nej så är verkligen inte alla kvinnor. Bara dom som är lika förstörda som Markus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in