2025-07-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Nej det gör jag inte. Sluta tramsa.

Du flyttar mållinjen, du och de andra har inte sagt att det finns en "möjlighet" att synagogan är inblandad, ni har försökt göra det till en trådsanning, inlägg efter inlägg.

Inte ens jag påstår att det är omöjligt, det jag däremot tycker är vidrigt är hur ni i princip kapar frågan och börjar gråta om antisemitism då det råkar passa er agenda. Att det inte är omöjligt är mycket långt ifrån att det är sannolikt. Det är inte heller OMÖJLIGT att föraren inspirerats av dataspel, schizofreni, traumatiska upplevelser med barnfamiljer, homofobi, eller paltkoma - men det är helt meningslöst att spekulera om sådant då det inte finns något som tyder på att det skulle vara så. Judehat faller i samma kategori.

En enkel applikation av Ockhams rakkniv skulle innebära att det mest sannolika är att det är ännu en vårdslös blattemotorist.

P.S.
Jag har för övrigt sett judar i kippah många gånger i Malmö. Iofs förnekar jag inte att det borde göra dem jävligt utsatta, men props för att de vågar.

Okej. Citera mig där jag säger att synagogan måste vara orsaken till att kraschen hände just där, och citera mig när jag säger att kraschen berodde på att föraren helt klart drevs av judehat.

Jag har sagt att det är intressant och anmärkningsvärt att kraschen inträffade nära synagogan. Jag har sagt att inga andra stora krascher i Malmö har inträffat just där. Jag har sagt att polis och åklagare säkerligen tittar på "synagogan-spåret" för att se om det kan förklara kraschen.

Jag har för all del också nämnt Iran-spåret. Israel attackerade nyligen Iran, och om föraren har iransk bakgrund, så är det i så fall intressant. Men vi vet ju inte om han har iransk bakgrund. Jag har också sagt att vi inte vet varför föraren kraschade.

Det är allt jag har sagt!
Senast redigerad av Egna-tankar 2025-07-12 kl. 18:48.
Citera
2025-07-12, 18:49
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Ska bli intressant att se hur länge han stannar i landet då.
Citera
2025-07-12, 20:36
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Andreas Schönström - Tekniska nämndens ordförande och kommunalråd i Malmö. Kommenterar händelsen i dagens Sydsvenskan och lyfter frågan om en framtida åtgärda skulle vara att beslagta fartdårars bilar, alltså sådana som drar fram i över 100 km/h i en stad med en hastighetsbegränsning på 40 km/h. Detta är något som kan ske i andra länder ex. Danmark.

Jag hoppas som sagt att de går vidare med vettigare åtgärder som drabbar dem det berör och inte som man alltid har gjort i vanlig ordning med att sänka hastigheterna för alla och förbjuda biltrafik för alla kvällstid på vissa sträckor.

https://www.sydsvenskan.se/2025-07-1...eslagta-bilar/

Nu är det kanske inte en oansenlig del utav bilarna som körs av blattarna som ägs av någon släkting, bilmålvakt eller är en hyrbil.
Citera
2025-07-12, 23:17
Medlem
Kommun och polis gör allt för att minska ner media tid för detta.

Man har helt enkelt inte råd med fler kravaller och liknande efter Eurovision

Killen kommer komma undan lindrigt. Och familjen är märkt för livet.
Citera
2025-07-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommac2021
Detta är helt enkelt fördjävligt. Brott kommer fortsätta att löna sig fram tills någon politiker vågar och agerar utifrån vad vi vanliga svenskar anser är ett skäligt straff. Sedan våga skicka dessa MENA till utländska fängelser.
Vi svenskar vill inte längre ha våra famnar öppna.

Skiter helt ärligt i om han är från Sverige, Iran eller Island. Man ska inte komma undan oavsett.

Jag är rätt trött på att svenska rättssystemet alltid ska ge misstänka och dömda brottslingar en känsla av att det skulle vara synd om dom.
Citera
2025-07-13, 07:15
Medlem
De skriver att ”det verkade vara en olycka, för han tappade kontrollen på bilen”
Är man en så dålig förare att man ”tappar” kontrollen i innerstan bland en massa folk så är det något som är väldigt fel.
Man fråntar föraren hans ansvar. Helt sjukt.
”Bilföraren såg chockad ut”
Hur tror ni offren såg ut? Malmö verkar helt infiltrerat både polis och media verkar korrupta.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2025-07-13 kl. 07:20.
Citera
2025-07-13, 08:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
De skriver att ”det verkade vara en olycka, för han tappade kontrollen på bilen”
Är man en så dålig förare att man ”tappar” kontrollen i innerstan bland en massa folk så är det något som är väldigt fel.
Man fråntar föraren hans ansvar. Helt sjukt.
”Bilföraren såg chockad ut”
Hur tror ni offren såg ut? Malmö verkar helt infiltrerat både polis och media verkar korrupta.

Bilföraren såg chockad ut
Bilföraren smet från platsen
Bilföraren gjorde motstånd vid gripandet

Vad stämmer egentligen? Gör chockad motstånd?
Citera
2025-07-13, 09:05
Medlem
Hur mår de som blev påkörda, någon som vet?
Och vem är föraren? Han borde få inte köra igen på ett bra tag samt vi får se vilket straff blir....
Citera
2025-07-13, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bilföraren såg chockad ut
Bilföraren smet från platsen
Bilföraren gjorde motstånd vid gripandet

Vad stämmer egentligen? Gör chockad motstånd?
Åklagaren måste missat ett par åtalspunkter av misstag. Vill inte ha massa upplopp som i England. Nej det är lätt att se hur det här skådespelet slutar. Om fängelse i stället hade valts som påföljd skulle
Citera
2025-07-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdsandviken02
En BB såklart (Babbe i BMW), mest troligt leasad eftersom ytan är viktig, bor sen i en sunkig hyresrätt med frånskild mamma som inte pratar språket MEN som "alla" vet "Vinsten kommer sen..." 😂🤣😆
Fel, bor med morsan och farsan i kedjehus värderat till 4,8 miljoner. Bilen har de haft i snart 5 år.
Senast redigerad av Nypan-sr 2025-07-13 kl. 10:06.
Citera
2025-07-13, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Hur mår de som blev påkörda, någon som vet?
Och vem är föraren? Han borde få inte köra igen på ett bra tag samt vi får se vilket straff blir....

Det är tragiskt att man kan använda bilen som ett vapen och antagligen knappt bli straffad för det! Gissar på max 1 år!
Citera
2025-07-13, 12:02
Medlem
Placeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Andreas Schönström - Tekniska nämndens ordförande och kommunalråd i Malmö. Kommenterar händelsen i dagens Sydsvenskan och lyfter frågan om en framtida åtgärda skulle vara att beslagta fartdårars bilar, alltså sådana som drar fram i över 100 km/h i en stad med en hastighetsbegränsning på 40 km/h. Detta är något som kan ske i andra länder ex. Danmark.

Jag hoppas som sagt att de går vidare med vettigare åtgärder som drabbar dem det berör och inte som man alltid har gjort i vanlig ordning med att sänka hastigheterna för alla och förbjuda biltrafik för alla kvällstid på vissa sträckor.

https://www.sydsvenskan.se/2025-07-1...eslagta-bilar/
Tror han missar att man måste ta någon först för att kunna beslagta bilen...

Har kört förbi där några gånger sen det hände och de kör precis som vanligt där, gasar sig igenom trafiken och sneddar över farthindern...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in