Citat:
Ursprungligen postat av
S.W.I.M
Nej det gör jag inte. Sluta tramsa.
Du flyttar mållinjen, du och de andra har inte sagt att det finns en "möjlighet" att synagogan är inblandad, ni har försökt göra det till en trådsanning, inlägg efter inlägg.
Inte ens jag påstår att det är omöjligt, det jag däremot tycker är vidrigt är hur ni i princip kapar frågan och börjar gråta om antisemitism då det råkar passa er agenda. Att det inte är omöjligt är mycket långt ifrån att det är sannolikt. Det är inte heller OMÖJLIGT att föraren inspirerats av dataspel, schizofreni, traumatiska upplevelser med barnfamiljer, homofobi, eller paltkoma - men det är helt meningslöst att spekulera om sådant då det inte finns något som tyder på att det skulle vara så. Judehat faller i samma kategori.
En enkel applikation av Ockhams rakkniv skulle innebära att det mest sannolika är att det är ännu en vårdslös blattemotorist.
P.S.
Jag har för övrigt sett judar i kippah många gånger i Malmö. Iofs förnekar jag inte att det borde göra dem jävligt utsatta, men props för att de vågar.
Okej. Citera mig där jag säger att synagogan
måste vara orsaken till att kraschen hände just där, och citera mig när jag säger att kraschen berodde på att föraren helt klart drevs av judehat.
Jag har sagt att det är intressant och anmärkningsvärt att kraschen inträffade nära synagogan. Jag har sagt att inga andra stora krascher i Malmö har inträffat just där. Jag har sagt att polis och åklagare säkerligen tittar på "synagogan-spåret" för att se om det kan förklara kraschen.
Jag har för all del också nämnt Iran-spåret. Israel attackerade nyligen Iran, och om föraren har iransk bakgrund, så är det i så fall intressant. Men vi vet ju inte om han har iransk bakgrund. Jag har också sagt att vi inte vet varför föraren kraschade.
Det är allt jag har sagt!