2025-07-11, 21:43
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Elanga OFFICIELLT klar nu https://www.newcastleunited.com/en/news/anthony-elanga-signs-for-newcastle-united

Tog sin tid men nu är han här. Hoppas på 2 till värvningar, en mittback och antingen backup-anfallare eller mittfältare verkar vara fokuset

Hur mycket spelrum med cash har Newcastle? Var ju snack om att utan CL så skulle dom behöva sälja någon av deras stjärnor för att klara FFP.
Citera
2025-07-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Petrovic, Chelsea —> Bournemouth för ~25m

Jaha, så efter att ha dragit oss ur jakten på Mike Maignan väljer vi att.. sälja vår bästa målvakt? Intressant..
Citera
2025-07-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hur mycket spelrum med cash har Newcastle? Var ju snack om att utan CL så skulle dom behöva sälja någon av deras stjärnor för att klara FFP.

Har för mig att det snackades om att Howe skulle ha 150 mil euro att spendera denna sommaren, medan en annan källa sade 250 mil euro. Men det förstnämnda låter mer realistiskt. Ja, det med FFP har det ju pratats om men jag vet inte. Vi har inte gjort en enda försäljning än. Nu när du säger det så låter ddet märkligt
Citera
2025-07-11, 21:56
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Har för mig att det snackades om att Howe skulle ha 150 mil euro att spendera denna sommaren, medan en annan källa sade 250 mil euro. Men det förstnämnda låter mer realistiskt. Ja, det med FFP har det ju pratats om men jag vet inte. Vi har inte gjort en enda försäljning än. Nu när du säger det så låter ddet märkligt

Ahh ok. Jag fattar inte reglerna helt, men tack vare CL så klarade dom sig väl över denna period utan försäljningar. Men tack vare CL så klarade dom sig och har istället råd att splasha lite cash. Men jag fattar inte riktigt dom nya FFP-reglerna.

Tänkte ett tag att Elanga värvades för att typ Gordon eller någon annan skulle försvinna.
Citera
2025-07-11, 21:57
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Jaha, så efter att ha dragit oss ur jakten på Mike Maignan väljer vi att.. sälja vår bästa målvakt? Intressant..
UEFA vill ha sina pengar och Chelsea behöver fixa till sina siffror. 75 in (Petrovic & Madueke) plus Klubb-VM pengar är en bra bit på vägen.
Citera
2025-07-11, 22:33
Medlem
Citat:
UEFA vill ha sina pengar och Chelsea behöver fixa till sina siffror. 75 in (Petrovic & Madueke) plus Klubb-VM pengar är en bra bit på vägen.
Ja alltså, att få in 75 milj för Petrovic och Madueke är egentligen galet bra. Men att det är just Petrovic som säljs känns sådär, som det ser ut nu kommer den ojämne Robert Sanchez att fortsätta vara första-keeper.

Petrovic har blivit helt utmobbad ända sedan Maresca kom in, aldrig förstått varför.
Citera
2025-07-12, 00:56
Medlem
Drickbacks avatar
Carreras, Benfica —> Real Madrid Here we go för ~€50m
Citera
2025-07-12, 11:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Ja alltså, att få in 75 milj för Petrovic och Madueke är egentligen galet bra. Men att det är just Petrovic som säljs känns sådär, som det ser ut nu kommer den ojämne Robert Sanchez att fortsätta vara första-keeper.

Petrovic har blivit helt utmobbad ända sedan Maresca kom in, aldrig förstått varför.

Glöm inte 5 mille för Kepa också. 😁
Citera
2025-07-12, 14:13
Medlem
Drickbacks avatar
Bardghji har skrivit på till 2029 lär väl presenteras i dagarna. Vi får se om hans lillebror går till akademin, ryktas om det.
Senast redigerad av Drickback 2025-07-12 kl. 15:05.
Citera
2025-07-12, 14:16
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Bardghji har skrivit på till 2029 lär väl presenteras i dagarna. Hans lillebror går till akademin.

Dom skrev nyss att han inte följer med. Ändras hela tiden (?)
Citera
2025-07-12, 14:56
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Bardghji har skrivit på till 2029 lär väl presenteras i dagarna. Vi får se om ans lillebror går till akademin, ryktas om det.
Och hur många matcher kommer han spela för Barcelona? En inbiten FCK-supporter sa att han inte kommer spela en match för klubben. Men om han har fram till 2029 så borde han väl kunna få någon match... äh... känns som sådan waste att gå till Barcelona om han ändå inte ska få spela.

Visst, jag gillar Barcelona, men känns ovärt om han ändå inte kommer få speltid såklart.
Men jag vet inte var han skulle kunna få speltid nu heller, han är väl skadeskjuten och inte varit så stabil efter det osv.
Citera
2025-07-12, 14:58
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Och hur många matcher kommer han spela för Barcelona? En inbiten FCK-supporter sa att han inte kommer spela en match för klubben. Men om han har fram till 2029 så borde han väl kunna få någon match... äh... känns som sådan waste att gå till Barcelona om han ändå inte ska få spela.

Visst, jag gillar Barcelona, men känns ovärt om han ändå inte kommer få speltid såklart.
Men jag vet inte var han skulle kunna få speltid nu heller, han är väl skadeskjuten och inte varit så stabil efter det osv.

Köpt för att tjäna pengar på. Bara business.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in