2025-07-11, 16:54
Medlem
Är det någon som vet om N faktiskt har kommit hem från Kroatien ???
Om man tittar på alla bilder J lägger upp på C så tror jag faktiskt inte det .
Förr när N varit borta så länge från C lägger hon ofta upp hur N håller på att pussa och gosa med henne .
Senast i går la N upp bilder med VL från Kroatien. Visst kan vara några dar gamla men den känslan har jag inte fått .
Kommer nog aldrig förstå hur man kan vara borta från sitt barn så ofta & länge .
Citera
2025-07-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Är det någon som vet om N faktiskt har kommit hem från Kroatien ???
Om man tittar på alla bilder J lägger upp på C så tror jag faktiskt inte det .
Förr när N varit borta så länge från C lägger hon ofta upp hur N håller på att pussa och gosa med henne .
Senast i går la N upp bilder med VL från Kroatien. Visst kan vara några dar gamla men den känslan har jag inte fått .
Kommer nog aldrig förstå hur man kan vara borta från sitt barn så ofta & länge .

🤔Trodde N var hemma nu eftersom hon lade upp en smilbild på C för 4 dagar sedan "Får mamma se dina tänder" men den bilden kan ju vara gammal och en klassisk dimridå?

Ibland har de ju också spelat in mer än 1 poddavsnitt i förväg ( på 1 vecka).

Men precis som det du säger så blir man högst osäker. Svårt att se om N är hemma i sin senaste "chatta med mig" story???

Ja, helt ofattbart hur man kan lämna sin lilla dotter i andras händer och aktivt välja bort henne så många dagar.

Det är något som inte stämmer med N & kan för mitt liv inte förstå hur VL kan falla pladask för den typen av människa/tjej & gå med på att bli gudfar/fadder så tidigt i relationen.

N talar ju som vi alla vet dessutom emot sig själv väldigt ofta.
Som Lisa S från LI 2023 säger:
Hockey-killar är otrogna 24/7.
Hon har sett en hel del efter sin långa på & av relation med hockey stjärnan AN.
Senast redigerad av Artmovie 2025-07-11 kl. 19:25.
Citera
2025-07-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Klockrent återberättat. Ibland måste man upprepa för att motverka felaktiga upprepningar som Nicci med anhängare gör.

De gör allt för att ändra narrativet. Det förtar inte vad som hände eller händer.

Bara för att Nicci nu är i sin kärleksbubbla då är allt "förlåtet", tills hon inte är det längre. Då kommer hämndlystnaden fram igen.

Om hon nu är så himla "chill" med A varför löser hon det inte med honom privat? De fortsätter gör allt för att för att förhala på olika manipulativa sätt. Ungefär som när de åkte till Marbella över C:s 1 årsdag, jul, nyår och några månader fram.

Samtidigt som N dejtade VL och åkte ifrån sin dotter i Spanien till Sverige "för att jobba" samma förevändning hon hade när hon lämnade C i Sverige 🙄 . Man blir frustrerad när man ser mönstret utifrån och myndigheter låter det "ske", hur är det ens möjligt!? 😳

Precis. Håller fullständigt med.
Kan ha fel men Mycket av det N & J gör och säger känns smått iscensatt.

En mamma som lämnar sitt barn så ofta som N gjort och gör är inte frisk på en ända fläck.

Om man ska utgå från J:s ord så kan fam H hus omöjligt vara ett känslomässigt harmoniskt hem hela dygnet för C om jag ska bli något spekulativ.

Och som du säger. Hur i hela friden kommer N undan med allt??
Senast redigerad av Artmovie 2025-07-11 kl. 19:29.
Citera
2025-07-11, 23:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Precis. Håller fullständigt med.
Kan ha fel men Mycket av det N & J gör och säger känns smått iscensatt.

En mamma som lämnar sitt barn så ofta som N gjort och gör är inte frisk på en ända fläck.

Om man ska utgå från J:s ord så kan fam H hus omöjligt vara ett känslomässigt harmoniskt hem hela dygnet för C om jag ska bli något spekulativ.

Och som du säger. Hur i hela friden kommer N undan med allt??
Kommer undan med vadå? Hur tänker du att det skall se ut för hennes del då?
Citera
2025-07-12, 09:52
Medlem
Familjen H gör mig så förvirrad 🤪. Det känns verkligen som att de lever i sin egna lilla värld och vissa saker nämner framförallt J om och om igen, precis som att hon måste överbevisa sig själv.

Landet, vi bor på landet och här är så vackert. C får växa upp på landet….

Trädgården, jag älskar min trädgård… Helt ärligt, smaken är ju som baken men det är väl ändå en supertrist trädgård. En halvvissen stor gräsmatta, ett eller kanske två träd, några buxbom, nån sliten kruka med nån halvvissen blomma, en uppfart kantad av ogräs och några lampor som ligger huller om buller… Utsikten från huset är fin, men vad är det som är speciellt med trädgården? Hur ser det ut runt om huset? Varför visar de aldrig det?

Familjen nämns oxå hela tiden, C är älskad av familjen, hon får växa upp med familjen. Vem är egentligen familjen? Js familj? CHs familj hör man aldrig något om. Har han syskon? Föräldrar i livet?

Gudföräldrar. Titeln gudförälder är tydligen jätteviktig. I min värld så är gudföräldrar något man har när man döper sitt barn i kyrkan (och idag kallas det väl egentligen faddrar), och idag har de ingen som helst uppgift (mot hur det var förr) utan det är bara en symbolisk handling.
J har haft ett förhållande med N gudfar och VL som nu har ett förhållande med N är gudfar till C…
Och idag skriver J att hon är gudmor till sin bonusdotter… Var CH dotter typ 5 år när J blev gudmor? Är CHs ex med på detta? Jag fattar ingenting!
Gudmor och gudfar är ord de bara använder för att få vissa personer att låta extra viktiga.
Citera
2025-07-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Kommer undan med vadå? Hur tänker du att det skall se ut för hennes del då?

Se ut?
Efter att ha följt N sedan 2023 så baserar jag mina ord på det jag ser, hör och tar del av för övrigt.
Jag anser att N rent allmänt kommer lindrigt undan i förhållande till hur omoget hon beter sig.

Tiden får ha sin gilla gång....

(Ingen är felfri men de flesta av oss vuxna, unga som äldre är så pass mogna att man vet på förhand hur man skall förhålla sig till sin omgivning & livets vedermödor).
Citera
2025-07-12, 12:22
Avstängd
Citat:
Se ut?
Efter att ha följt N sedan 2023 så baserar jag mina ord på det jag ser, hör och tar del av för övrigt.
Jag anser att N rent allmänt kommer lindrigt undan i förhållande till hur omoget hon beter sig.

(Ingen är felfri men de flesta av oss vuxna, unga som äldre är så pass mogna att man vet på förhand hur man skall förhålla sig till sin omgivning & livets vedermödor).
Okej, inte allvarligare än så alltså….trodde du och dom andra som så ofta skriver ”hur i hela fridens”, ”obegripligt”, ”hur är det ens möjligt” att hon kommer undan allt syftade på något mer specifikt än att hon är omogen.
En del mognar senare än andra helt enkelt, inget märkvärdigt, så är det för många.
Citera
2025-07-12, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstigen3
Familjen H gör mig så förvirrad 🤪. Det känns verkligen som att de lever i sin egna lilla värld och vissa saker nämner framförallt J om och om igen, precis som att hon måste överbevisa sig själv.

Landet, vi bor på landet och här är så vackert. C får växa upp på landet….

Trädgården, jag älskar min trädgård… Helt ärligt, smaken är ju som baken men det är väl ändå en supertrist trädgård. En halvvissen stor gräsmatta, ett eller kanske två träd, några buxbom, nån sliten kruka med nån halvvissen blomma, en uppfart kantad av ogräs och några lampor som ligger huller om buller… Utsikten från huset är fin, men vad är det som är speciellt med trädgården? Hur ser det ut runt om huset? Varför visar de aldrig det?

Familjen nämns oxå hela tiden, C är älskad av familjen, hon får växa upp med familjen. Vem är egentligen familjen? Js familj? CHs familj hör man aldrig något om. Har han syskon? Föräldrar i livet?

Gudföräldrar. Titeln gudförälder är tydligen jätteviktig. I min värld så är gudföräldrar något man har när man döper sitt barn i kyrkan (och idag kallas det väl egentligen faddrar), och idag har de ingen som helst uppgift (mot hur det var förr) utan det är bara en symbolisk handling.
J har haft ett förhållande med N gudfar och VL som nu har ett förhållande med N är gudfar till C…
Och idag skriver J att hon är gudmor till sin bonusdotter… Var CH dotter typ 5 år när J blev gudmor? Är CHs ex med på detta? Jag fattar ingenting!
Gudmor och gudfar är ord de bara använder för att få vissa personer att låta extra viktiga.
Ja CHs ex är säkert med på detta, varför skulle hon inte?
Citera
2025-07-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ja CHs ex är säkert med på detta, varför skulle hon inte?

Vem skaffar ens en gudmor till sitt barn som är i skolåldern?
Visst om barnet ska döpas, men har svårt att tänka mig att så är fallet här.
Citera
2025-07-12, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstigen3
Vem skaffar ens en gudmor till sitt barn som är i skolåldern?
Visst om barnet ska döpas, men har svårt att tänka mig att så är fallet här.
Låter som du inte vet om att det är ganska vanligt och att det inte finns någon åldersgräns för det. Gissar att dom har valt att vänta tills det funnits en person som känns rätt helt enkelt.

Men varför undrar du om hans ex har gått med/är med på det? Och varför skulle hon inte det, enligt dig?
Citera
2025-07-12, 16:31
Medlem
Citat:
Se ut?

Antar jag är en av dessa "andra" som undrar
HUR det är möjligt att Nicci kommit undan så enkelt med att utesluta pappan (och hans sida av familjen) från att ha en relation till Chiara?!?!?

Jag är en av dessa "andra" som också undrar
HUR är det möjligt att Nicci inte fått repressalier för det karaktärsmord som hon och J (och delar av klanen) bedrivit mot A i SM och i podden!?!?!

Många frågetecken som behöver rätas ut!!
Citera
2025-07-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Antar jag är en av dessa "andra" som undrar
HUR det är möjligt att Nicci kommit undan så enkelt med att utesluta pappan (och hans sida av familjen) från att ha en relation till Chiara?!?!?

Jag är en av dessa "andra" som också undrar
HUR är det möjligt att Nicci inte fått repressalier för det karaktärsmord som hon och J (och delar av klanen) bedrivit mot A i SM och i podden!?!?!

Många frågetecken som behöver rätas ut!!

Jag tycker oxå det är så märkligt att de kan svartmåla A. Han borde ju anmäla dem för förtal!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in