2025-07-10, 19:13
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Juventus gör helt rätt. Sancho och Rashford verkar båda leva i någon drömvärld där de ser sig själv spela för ett Champions League vinnande lag med 400k euro i veckan men sett till prestationer senaste 2-3 åren så hör de hemma i ett mittenlag med 1/4 av den lönen.

Sen kan jag se ett scenario där Sancho kanske passar bättre i Serie A och eventuellt kan lyckas i Juventus, men med den attityden och det löneanspråket så är det nog smartare av Juventus att kolla efter någon annan. Finns ju andra bra spelare som inte har det bagaget med sig.
Juve är väl mästare på att hitta rätt spelare till vrakpris eller bosman?
Citera
2025-07-10, 20:41
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Kom tillbaka när de har värvat 7-8 spelare för ett par miljarder istället. Hur går det med Madueke?

Kul värvning ändå med MGW.
Citera
2025-07-10, 21:01
Medlem
Att Arsenal verkar vilja över-betala så mycket för Madueke är märkligt, men jag tycker också att det hela är lite konstigt från Maduekes sida.

Han har fått hyfsat mycket speltid i Chelsea, han lär väl knappast få mer i Arsenal? Såklart attraktivt att spela i Arsenal som varit ett otroligt stabilt topplag senaste åren och mycket mer konsekventa än Chelsea, men den senaste säsongen var det ju ändå bara 2 platser som skiljde lagen. Och båda lagen ska spela i Champions League nästa säsong.

Vad får honom att vilja göra den här övergången så mycket? Har Arsenal erbjudit en stor lönehöjning? Vi behöver ju sälja spelare så den här affären får gärna gå igenom för mig, men hela grejen är ganska förvirrande..
Citera
2025-07-10, 21:27
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Att Arsenal verkar vilja över-betala så mycket för Madueke är märkligt, men jag tycker också att det hela är lite konstigt från Maduekes sida.

Han har fått hyfsat mycket speltid i Chelsea, han lär väl knappast få mer i Arsenal? Såklart attraktivt att spela i Arsenal som varit ett otroligt stabilt topplag senaste åren och mycket mer konsekventa än Chelsea, men den senaste säsongen var det ju ändå bara 2 platser som skiljde lagen. Och båda lagen ska spela i Champions League nästa säsong.

Vad får honom att vilja göra den här övergången så mycket? Har Arsenal erbjudit en stor lönehöjning? Vi behöver ju sälja spelare så den här affären får gärna gå igenom för mig, men hela grejen är ganska förvirrande..
Pengar är en stor faktor antar jag. Just nu tjänar han 50k pund i veckan (vet inte om det höjdes när vi kvalificerad till CL). Antar att han kommer dubbla sin lön i Arsenal.

Kan också vara att han inte gillar Maresca's spelsystem. Men vad vet jag.
Citera
2025-07-10, 21:51
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser

Ja det är mycket märkligt och något som jag ser bara gynnar Chelsea. Hur fan kan man buda 50 miljoner pund i sitt första bud på Madueke när Chelsea har grova böter att betala från UEFA. Borde vara 35 max under omständigheterna, men även då borde vi inte gå för honom överhuvudtaget.

Det dummaste med den här dealen är att vi tjafsar med Sporting om 4 miljoner pund över Gyökeres, men samtidigt kastar pengar på varenda spelare Chelsea vill bli av med. Chelsea är en rival både geografiskt och sportsligt, och ligger inte lika långt ifrån Arsenal i kvalité längre. Vi bör inte gång på gång möjliggöra eran transfertaktik och hjälpa till när det krisar.

Tycker lite synd om grabben faktiskt eftersom inget Arsenal-fan vill ha honom, och alla i Chelsea skrattar hela vägen till banken och bara vill bli av med honom. Han kommer ha sjuk press på sig om Arsenal köper honom, och nu har ju en del idioter i Arsenal-fanbasen redan hotat Madueke för att klubben vill värva honom. Det är ju inte hans fel att vi vill värva honom för de pengarna, även fast jag kan hålla med dig om att det är ett märkligt beslut från hans sida också. Kan bli en onödigt toxic stämning i klubben om det här går igenom tyvärr.

Har varit nöjd med alla värvningar hittills, men ser verkligen inget bra komma från den här dealen. Ett skämt och en skam av klubben på alla sätt rent ut sagt…
Citera
2025-07-10, 23:18
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Pengar är en stor faktor antar jag. Just nu tjänar han 50k pund i veckan (vet inte om det höjdes när vi kvalificerad till CL). Antar att han kommer dubbla sin lön i Arsenal.

Kan också vara att han inte gillar Maresca's spelsystem. Men vad vet jag.

Det snackas om att han är muntligt överens om ett avtal med något högre lön, men inte nämnvärt mycket större. Hur många spelare sen Roman tog över Chelsea har egentligen lämnat till Arsenal för högre lön? Havertz höjde sin med 30k/veckan men det går väl inte att säga att det var lönen han flyttade för.

Arteta lyckades ju med att få Rice att välja Arsenal före City, att få Zubi att välja Arsenal före Liverpool. Så det kan ju vara en mix av tränarnas planer för honom, men lönen verkar det iaf inte handla om.
Citera
2025-07-10, 23:31
Medlem
Drickbacks avatar
Noni Madueke, Chelsea —> Arsenal Here we go

Officiellt: Kudus, West Ham —> Tottenham ~£55m

Morgan Gibbs-White, Nottingham —> Tottenham Here we go

Mahamadou Sangare, PSG —> Man City
Senast redigerad av Drickback 2025-07-10 kl. 23:44.
Citera
2025-07-10, 23:43
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Ja det är mycket märkligt och något som jag ser bara gynnar Chelsea. Hur fan kan man buda 50 miljoner pund i sitt första bud på Madueke när Chelsea har grova böter att betala från UEFA. Borde vara 35 max under omständigheterna, men även då borde vi inte gå för honom överhuvudtaget.

Det dummaste med den här dealen är att vi tjafsar med Sporting om 4 miljoner pund över Gyökeres, men samtidigt kastar pengar på varenda spelare Chelsea vill bli av med. Chelsea är en rival både geografiskt och sportsligt, och ligger inte lika långt ifrån Arsenal i kvalité längre. Vi bör inte gång på gång möjliggöra eran transfertaktik och hjälpa till när det krisar.

Tycker lite synd om grabben faktiskt eftersom inget Arsenal-fan vill ha honom, och alla i Chelsea skrattar hela vägen till banken och bara vill bli av med honom. Han kommer ha sjuk press på sig om Arsenal köper honom, och nu har ju en del idioter i Arsenal-fanbasen redan hotat Madueke för att klubben vill värva honom. Det är ju inte hans fel att vi vill värva honom för de pengarna, även fast jag kan hålla med dig om att det är ett märkligt beslut från hans sida också. Kan bli en onödigt toxic stämning i klubben om det här går igenom tyvärr.

Har varit nöjd med alla värvningar hittills, men ser verkligen inget bra komma från den här dealen. Ett skämt och en skam av klubben på alla sätt rent ut sagt…

Jämför man honom med Elanga(som är väldigt fyrkantig) så erbjuder han otroligt mycket mer. Till exempel saker som varken Trossard eller Martinelli gör, som att han tar mycket avslut och är i toppen av spelare i ligan som tar flest löpningar in i boxen utan boll. Sen är han ju bara 23 år, så potentialen finns absolut där. Och om Arteta har en plan för honom så litar jag på det. Även om jag håller med om att prislappen låter väldigt hög, men den ligger väl runt vad du får betala för en 23 årig engelsman med PL-erfarenhet.

Med honom, Martinelli och Trossard så skulle dom ha ett rejält utbud av olika typer av yttrar samt bra backups till Saka. Så kan också Nwaneri få hoppa inåt i planen och börja vara backup till Ødegaard istället för Saka. Det tillsammans med eventuella Eze och Gyökeres låter som rena drömmen.

Arsenalfansen hotade också Ramsdale och dom totalt idiotförklarade värvningen av Benny White... fans behöver lära sig att lita på tränaren och teamet bakom.
Citera
2025-07-11, 06:22
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jämför man honom med Elanga(som är väldigt fyrkantig) så erbjuder han otroligt mycket mer. Till exempel saker som varken Trossard eller Martinelli gör, som att han tar mycket avslut och är i toppen av spelare i ligan som tar flest löpningar in i boxen utan boll. Sen är han ju bara 23 år, så potentialen finns absolut där. Och om Arteta har en plan för honom så litar jag på det. Även om jag håller med om att prislappen låter väldigt hög, men den ligger väl runt vad du får betala för en 23 årig engelsman med PL-erfarenhet.

Med honom, Martinelli och Trossard så skulle dom ha ett rejält utbud av olika typer av yttrar samt bra backups till Saka. Så kan också Nwaneri få hoppa inåt i planen och börja vara backup till Ødegaard istället för Saka. Det tillsammans med eventuella Eze och Gyökeres låter som rena drömmen.

Arsenalfansen hotade också Ramsdale och dom totalt idiotförklarade värvningen av Benny White... fans behöver lära sig att lita på tränaren och teamet bakom.

Jo det är la sant att han erbjuder en del som Trossard och Martinelli inte gör, men tycker fortfarande det fanns bättre alternativ, men Rodrygo kanske inte var realistisk sett till budget om Gyökeres och Eze ska räknas in. Vi kommer nog inte gå för Rodrygo nu, om inte typ Martinelli säljs, men jag behåller hellre Martinelli för att vara ärlig. Så länge Madueke affären inte kommer påverka Gyökeres och Eze, så tycker jag fortfarande att detta varit ett strålande transferfönster.

Mitt huvudproblem kvarstår dock, vi borde inte baila ut Chelsea när de har böter att betala. Visst många var skeptiska till Ramsdale, och antagligen ännu mer mot Raya, men de kom inte från en rival som börjar knappa in på oss och behöver lite hjälp att avlasta och få in mer pengar.

Men men, nu är han bekräftad som våran så kommer backa honom oavsett. All negativitet från fanbasen nu kommer bara göra det värre. Är det inte lite konstig timing från Maduekes sida dock, han kommer la missa finalen i CWC nu när Arsenal värvade? Han börjar la inte träna med oss direkt heller, han måste la ha semester nu? Lite surt då jag ville ha en anfallare in på försäsongen direkt.

Välkommen Noni!
Citera
2025-07-11, 07:26
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jo det är la sant att han erbjuder en del som Trossard och Martinelli inte gör, men tycker fortfarande det fanns bättre alternativ, men Rodrygo kanske inte var realistisk sett till budget om Gyökeres och Eze ska räknas in. Vi kommer nog inte gå för Rodrygo nu, om inte typ Martinelli säljs, men jag behåller hellre Martinelli för att vara ärlig. Så länge Madueke affären inte kommer påverka Gyökeres och Eze, så tycker jag fortfarande att detta varit ett strålande transferfönster.

Mitt huvudproblem kvarstår dock, vi borde inte baila ut Chelsea när de har böter att betala. Visst många var skeptiska till Ramsdale, och antagligen ännu mer mot Raya, men de kom inte från en rival som börjar knappa in på oss och behöver lite hjälp att avlasta och få in mer pengar.

Men men, nu är han bekräftad som våran så kommer backa honom oavsett. All negativitet från fanbasen nu kommer bara göra det värre. Är det inte lite konstig timing från Maduekes sida dock, han kommer la missa finalen i CWC nu när Arsenal värvade? Han börjar la inte träna med oss direkt heller, han måste la ha semester nu? Lite surt då jag ville ha en anfallare in på försäsongen direkt.

Välkommen Noni!

Det som stör mig mest är att vi fortsätter ge Chelsea pengar.

Får vi in Gyökeres och Rodrygo/Eze också har jag inget emot bredden som Madueke ger. Men isolerat just nu är det en märklig och jävligt osexig värvning. Han petar inte Saka, han är inte vår nr9.

Men men, jag backade Sterling (i början) så klart att Madueke backas.

Men från klubbens sida måste de nu verkligen visa att detta var en breddvärvning, inte spetsvärvning. Hur mkt finns kvar i kistan?
Senast redigerad av Beaver14 2025-07-11 kl. 07:36.
Citera
2025-07-11, 08:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Välkommen Noni!

Ja, att Stan är polare med Toddy är ju lite irriterande. Nu ska Arteta ha pushat för att få just honom(vilket iofs sägs om nästan alla värvningar) och hade det varit från Everton hade han kostat lika mycket, men jag förstår som sagt vad du menar.

Jag tror Ødegaard kommer att älska Maduekes ständiga löpningar in i straffområdet, det kommer förhoppningsvis bli många lyftningar över backlinjen. Eze ska ju fortfarande vara på g, och jag gissar att Eze framförallt inte värvas för att spela ytter. Utan för att Rice ibland kommer spela 6a och då tar Eze "hans" position.

Jag har aldrig gillat tanken på Rodrygo faktiskt. Om nu Gyöekeres värvas för att dom ska få en större garanterad succe från start, så hade 80-90m pund på Rodrygo varit en dyr chansning.

Låt oss få Gyöekeres affären avklarad ASAP så att dom kan lägga sista tiden på Eze och det är ett av dom bästa fönstrena på år och dar.
Senast redigerad av jontepsg 2025-07-11 kl. 08:35.
Citera
2025-07-11, 08:39
Moderator
zanteras avatar
Tycker också Madueke är en märklig värvning. Dels ge 50m till Chelsea men känns lite som fel spelarprofil? Man vill väl ha en rotationsspelare till Saka som är färdig nu, inte en spelare i samma ålder som Saka som behöver speltid för att nå sin potential? Enda som hade varit rimligt är att kontraktsförhandlingarna med Saka går trögt och man tänker att han kanske går nästa sommar (om han inte förlänger). Annars känns det märkligt att ta in en annan ung spelare som behöver speltid, på en position där Arteta vägrar rotera.

Sen som andra tagit upp, man bråkar med Sporting över några mille hit o dit för Gyökeres. Eze vet jag inte vad statusen är på, men känns som båda är 2 transfers man borde prioritera och göra klart innan man bränner 50m på Madueke som kommer få vad, starta 4 matcher nästa säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in