Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Jämför man honom med Elanga(som är väldigt fyrkantig) så erbjuder han otroligt mycket mer. Till exempel saker som varken Trossard eller Martinelli gör, som att han tar mycket avslut och är i toppen av spelare i ligan som tar flest löpningar in i boxen utan boll. Sen är han ju bara 23 år, så potentialen finns absolut där. Och om Arteta har en plan för honom så litar jag på det. Även om jag håller med om att prislappen låter väldigt hög, men den ligger väl runt vad du får betala för en 23 årig engelsman med PL-erfarenhet.
Med honom, Martinelli och Trossard så skulle dom ha ett rejält utbud av olika typer av yttrar samt bra backups till Saka. Så kan också Nwaneri få hoppa inåt i planen och börja vara backup till Ødegaard istället för Saka. Det tillsammans med eventuella Eze och Gyökeres låter som rena drömmen.
Arsenalfansen hotade också Ramsdale och dom totalt idiotförklarade värvningen av Benny White... fans behöver lära sig att lita på tränaren och teamet bakom.
Jo det är la sant att han erbjuder en del som Trossard och Martinelli inte gör, men tycker fortfarande det fanns bättre alternativ, men Rodrygo kanske inte var realistisk sett till budget om Gyökeres och Eze ska räknas in. Vi kommer nog inte gå för Rodrygo nu, om inte typ Martinelli säljs, men jag behåller hellre Martinelli för att vara ärlig. Så länge Madueke affären inte kommer påverka Gyökeres och Eze, så tycker jag fortfarande att detta varit ett strålande transferfönster.
Mitt huvudproblem kvarstår dock, vi borde inte baila ut Chelsea när de har böter att betala. Visst många var skeptiska till Ramsdale, och antagligen ännu mer mot Raya, men de kom inte från en rival som börjar knappa in på oss och behöver lite hjälp att avlasta och få in mer pengar.
Men men, nu är han bekräftad som våran så kommer backa honom oavsett. All negativitet från fanbasen nu kommer bara göra det värre. Är det inte lite konstig timing från Maduekes sida dock, han kommer la missa finalen i CWC nu när Arsenal värvade? Han börjar la inte träna med oss direkt heller, han måste la ha semester nu? Lite surt då jag ville ha en anfallare in på försäsongen direkt.
Välkommen Noni!