2025-07-10, 17:04
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Jo och det är också mycket sport man inte behöver se live, mycket som jag ser ibland behöver jag inte se live utan jag kan lika gärna tanka det på piratebay morgonen efter. Det är ganska få saker jag måste se live, och även då kan det ofta räcka med att bara följa uppdateringarna i text på nätet. Eller gå till en krog och se matchen där. Så jag köper verkligen inte Viaplays argument att om de bara lyckas slå ut alla piratstreams så kommer kunderna komma tillbaka till dom och betala vad det kostar.

Nä, deras filosofi verkar vara att vi ska tillbaka till 90 talet. Har även varit förundrad över tänket "om bara alla andra slutade göra XX skulle jag bli bäst".
Citera
2025-07-10, 17:28
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Förr fuskade folk och betalade inte sina TV-licenser. Då visades EM-matcher på löpande band på SVT. Men nu går en del av alla skattebetalares pengar till denna och då har ett privat företag lyckats köpa upp rättigheterna så man inte kan se en fotbollsmatch när egna nationens land spelar på den allmäna TV-kanalen. Det är riktigt dåligt..

Lovar att det var många som fulstreamade i förrgår när det var Sverige - Polen. Det räcker med att betala allmän TV-avgift, bredband och eventuellt för någon TV-box eller streamingtjänst i månaden tycker jag. Då ska man faktiskt kunna få se en svensk match när den väl kommer

Ska detta gälla alla sporter? Ska alla svenska matcher gå på SVT menar du? Är TV4 godkänt enligt dig? Vem ska betala kalaset? Någon annan?
Citera
2025-07-10, 17:49
Medlem
Wikitomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Viaplay har börjat med reklamavbrott i filmerna nu också. Företaget har inte gått så bra en längre tid nu.

Det är ett nytt snålsosseabonnemang. Finns utan reklam för oss som har råd tack och lov.
Citera
2025-07-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Ska detta gälla alla sporter? Ska alla svenska matcher gå på SVT menar du? Är TV4 godkänt enligt dig? Vem ska betala kalaset? Någon annan?

Ja, där intresset finns (främst i de stora sporterna) så skall svenska folket kunna se svenska landslag gratis på svensk TV. Vill man se t.ex. Argentina vs. England i fotboll så är det rimligt att man behöver betala för det men om det är Sverige mot någon annan nation så är det rimligt att matchen visas gratis på svensk TV. Svenska folket äger rätten till Svenska landslaget. Svenska landslaget är subventionerat med skattemedel, alla spelare har utvecklats i en idrottsrörelse som är subventionerad med skattemedel
Citera
2025-07-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Tjena flashen!

Sommaren är här – grillarna glöder, ölen är kall, och TV:n borde visa bollsparkande hjältar i högsommarvärme. Jag hade sett fram emot att luta mig tillbaka och kolla när damerna kör över motståndet på fotbollsplanen. Men nej då. Viaplay har tydligen haft möte på Snåljåp AB och bestämt sig för att krångla till livet igen.

De har nu ännu en gång lanserat en ny sportkanal (förmodligen döpt efter ett lotteri där vinnaren fick välja vilken sport som ska gömmas där). Och vi som betalar för TV via Tele2? Vi får titta på varandra istället. För Tele2 och Viaplay har tydligen fastnat i armbrytning om priset.

Och inte nog med det – F1-sammandragen har de också smugit över till denna nya kanal. För att inte tala om Premier League-cirkusen där du nu behöver fler abonnemang än vad Ronaldo har frisyrer.

Visst, jag skulle väl kunna köpa något annat paket, men vem orkar hålla koll längre? Det är som att spela "vilken sport finns var?" på expert-nivå – och varje gång man tror att man fattat, flyttar de om allt igen. Och så slänger de in bindningstider för att göra det ännu mysigare.

Så vad tror ni – kommer någon någonsin känna att de faktiskt får det de betalat för? Eller kommer fulstreaming, HDMI-kablar och sketchy VPN-tjänster bli den nya nationalidrotten?

Släpp grilltången och kasta in era tankar.
Tips är att se på Gothia cups matcher för pojkar 15 år och äldre. De håller högre klass än din kära handikappfotboll.
https://gothiacup.se/en/the-livestream
Citera
2025-07-10, 18:26
Medlem
B66883s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Tjena flashen!

Sommaren är här – grillarna glöder, ölen är kall, och TV:n borde visa bollsparkande hjältar i högsommarvärme. Jag hade sett fram emot att luta mig tillbaka och kolla när damerna kör över motståndet på fotbollsplanen. Men nej då. Viaplay har tydligen haft möte på Snåljåp AB och bestämt sig för att krångla till livet igen.

De har nu ännu en gång lanserat en ny sportkanal (förmodligen döpt efter ett lotteri där vinnaren fick välja vilken sport som ska gömmas där). Och vi som betalar för TV via Tele2? Vi får titta på varandra istället. För Tele2 och Viaplay har tydligen fastnat i armbrytning om priset.

Och inte nog med det – F1-sammandragen har de också smugit över till denna nya kanal. För att inte tala om Premier League-cirkusen där du nu behöver fler abonnemang än vad Ronaldo har frisyrer.

Visst, jag skulle väl kunna köpa något annat paket, men vem orkar hålla koll längre? Det är som att spela "vilken sport finns var?" på expert-nivå – och varje gång man tror att man fattat, flyttar de om allt igen. Och så slänger de in bindningstider för att göra det ännu mysigare.

Så vad tror ni – kommer någon någonsin känna att de faktiskt får det de betalat för? Eller kommer fulstreaming, HDMI-kablar och sketchy VPN-tjänster bli den nya nationalidrotten?

Släpp grilltången och kasta in era tankar.

Riktigt jäkla kasst. Och nu har jag märkt att de bryter i filmer för reklam för kunder som har abonnemang. Riktigt illa.
Citera
2025-07-10, 20:09
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas

Förr betalade jag för ett standardutbud och fick se landslagsmatcher oftast i SVT men även i TV4. Well, jag betalar ju. Mer än någonsin faktiskt. Så jag själv i vanlig ordning, antar jag? Även om jag inte får se det jag brukade få fast för mindre pengar
Citera
2025-07-10, 20:53
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Ja, där intresset finns (främst i de stora sporterna) så skall svenska folket kunna se svenska landslag gratis på svensk TV. Vill man se t.ex. Argentina vs. England i fotboll så är det rimligt att man behöver betala för det men om det är Sverige mot någon annan nation så är det rimligt att matchen visas gratis på svensk TV. Svenska folket äger rätten till Svenska landslaget. Svenska landslaget är subventionerat med skattemedel, alla spelare har utvecklats i en idrottsrörelse som är subventionerad med skattemedel
Ja det hade varit fantastiskt. Tyvärr så kommer de tvingas höja SVT abonnemanget per år för det. Så gratis blir det aldrig. Särskilt som de inte tillåter reklam så blir det du och jag som får finansiera det.
Citera
2025-07-10, 21:10
Medlem
Det går att se fotboll gratis utan att teckna a dyra avtal

http://www.fawanews.sc/
Citera
2025-07-10, 21:55
Medlem
Viaplay blöder och riskerar nog konkurs.

Så de försöker få in kapital genom alla möjliga vägar.

Men det är klart de vill ha betalt för sändningarna.

Varför skulle det vara gratis?
Citera
2025-07-10, 21:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Viaplay håller ju på att gå i konkurs så detta är väl dödsryckningar.
Citera
2025-07-10, 22:15
Medlem
Vi håller på att gå full cirkel. När det kommer till film och serier så blev bolag lite väl giriga efter Netflix framgångar. Helt plötsligt skulle alla ha en egen streamingtjänst.

Inte kostigt att folk börjar ladda ner igen, vem vill ha 10st olika streamingtjänster?

Nu handler det ju om Viaplay, men jag förutspår en viss död av olika streamingtjänster. Tills någon kommer på att dom olika streamingtjänsterna faktiskt kan slå ihop sig och dela på kakan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in