2025-07-10, 14:13
Medlem
Damen101s avatar
Tja FB smestern nu men jag undrar på en sak. Får man studera under en skuldsanering utan att det påverkar skuldsaneringen liksom att dom avbryter saneringen och fortsätter med saneringen efter studierna?

Tackar er som vet!
Citera
2025-07-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Tja FB smestern nu men jag undrar på en sak. Får man studera under en skuldsanering utan att det påverkar skuldsaneringen liksom att dom avbryter saneringen och fortsätter med saneringen efter studierna?

Tackar er som vet!

https://www.csn.se/betala-tillbaka/skuldsanering-och-studielan.html
Citera
2025-07-10, 14:58
Medlem
Citat:

Tackar er som vet!

Absolut kan du ta nya lån för att betala av dina gamla skulder eller vad tänkte du leva på?

Klart du kan avbryta en skuldsanering när du vill och så står du där med dina skulder.

Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen

Var skriver pajasen i sin TS att skuldsaneringen gäller just skulder till CSN?
Citera
2025-07-10, 15:14
Medlem
Citat:

Det står inget därom att studera med skuldsanering, bara vad som gäller återbetalning under skuldsanering.
Citera
2025-07-10, 15:18
Medlem
Citat:

Tackar er som vet!

Då avbryter du gällande plan
Citera
2025-07-10, 15:40
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Då avbryter du gällande plan

Dom avbryter förmodligen saneringen, det tänker jag också och väntar med saneringen till efter studierna efter som att ökar chanserna till arbete, har inget arbete just nu men tänker att dom tänker så.

Eftersom att det spelar ingen roll om jag har skuldsanering eller inte eftersom att jag lever efter riks normen. Så, ah har iaf skickat ett mail till dom men tack för svaret.
Citera
2025-07-10, 15:52
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Varför urartar så många trådar på TS till en massa pajkastning???

Är ingen jurist och har heller aldrig varit under skuldsanering, men i sig ska det väl inte kunna vara några problem? Har man inget CSN kommer ju studierna "aldrig i spel" s a s?
Citera
2025-07-10, 16:31
Medlem
Adelaides avatar
Har ingen erfarenhet av skuldsanering, men det borde väl gå så länge man inte tar CSN?
Citera
2025-07-10, 17:59
Medlem
godboys avatar
Citat:

Tackar er som vet!
Ring KFM, de är faktiskt väldigt bra att ha att göra med. Jag hade kontakt med dem för många år sen när morsan levde och hade hamnat på obestånd. Det är aldrig fel att ringa för att fråga. Sen om frågan är komplicerad så kan de behöva ha några dagar på sig för att svara.
Citera
2025-07-10, 18:13
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ring KFM, de är faktiskt väldigt bra att ha att göra med. Jag hade kontakt med dem för många år sen när morsan levde och hade hamnat på obestånd. Det är aldrig fel att ringa för att fråga. Sen om frågan är komplicerad så kan de behöva ha några dagar på sig för att svara.

Ringde idag men alla operatörer var upptagna så har skickat ett mejl. Men det kommer nog ett svar och så har jag en handledare som är på semester just nu. Kan höra med henne. Men grejen är att jag har suttit och pluggat matte 3c och är snart färdig med boken. Vill veta så fort jag kan så att studierna inte blir lidande.
Citera
2025-07-10, 20:44
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:

Csn lån ingår aldrig i en skuldsanering .
Citera
2025-07-11, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Csn lån ingår aldrig i en skuldsanering .

Jo om lånet har förfallet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in