2025-07-10, 12:39
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ja valet för en familj när dom står vid glassdisken är nog enkelt. Ska vi ha en gäddglass eller en GB-glass. Ser att någon har skrivit tidigare i tråden att gäddan #639 är dömd för sexuellt ofredande av minderårig. Så gädda #639 är ytterligare en obotlig sexualförbrytare.

Årets nyhet Dumstrut med smak av Gäddsarkom, åderpåle, Dumpen, Saab 9-3 och varm topping av hemligt recept.
Citera
2025-07-10, 12:40
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Dumpen beskriver gäddorna #635 Fantasimannen och #637 Kantorsgäddan felaktigt... Försöker påpeka detta genom att kommentera på Dumpens webbsida men kommentaren publiceras inte... De skriver att första påstår sig ha fantasier om att mörda, när han i själva verket säger att han "har olika fantasier" och "ibland fantiserat om att döda en människa"... Många tror jag fantiserar om att skada och tom döda andra de ogillar skarpt (framförallt t ex politiska ledare). Man får också tänka på att en person är under press i en sådan situation! Dumpen är lite missvisande om att framhäva honom som att ha regelbundna fantasier om att mörda. Sen gällande #637 så påstår de att han hävdar att "änkelmanskap ursäktar övergrepp på barn" när han i själva verket säger att det är ett UTSLAG av att ha blivit änkeman... Idiot-Dumpen måste lära sig objektivitet (och JA det går faktiskt att förtala en sådan också) särskilt om de vill undkomma Aschberg-fåntratten och vinna mer genomslag för en lagförändring (att de ska vara olagligt att grooma även fiktiva barn)... Tyvärr är detta återkommande mönster hos människor att ha en stark oförmåga till objektivitet!
Håller med, det är bara några få exempel du tar upp. Det är just därför Dumpen aldrig kommer bli rumsrent. Så mycket energi som dom lägger på att bemöta press säger väldigt mycket. Som en jobbig lillebror med total avsaknad av självkänsla som ständigt måste hävda sig.
Citera
2025-07-10, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Jag tycker så synd om familjen som kämpat för att få det lilla familjeföretaget att gå runt. Nu har idioten förstört allting. Det är kört...
Håller med. Man får stå sitt kast som gädda, men det räcker liksom inte här, han måste leva med att han förstört sina föräldrars livsverk som de senare tänkt lämna över i sonenstrygga hand.
Citera
2025-07-10, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Håller med. Man får stå sitt kast som gädda, men det räcker liksom inte här, han måste leva med att han förstört sina föräldrars livsverk som de senare tänkt lämna över i sonenstrygga hand.

Exakt. Det handlar verkligen inte bara om Gäddan själv. Nu är han ju dömd för kvinnomisshandel och bara det hade gjort att jag som far hade sparkat honom till vägs ände. MEN... vi vet hur det kan vara i såna fall. Det kan vara så att han blev ditsatt. Jag skulle vilja se domen. Hur som helst sänker detta familjeföretaget totalt.
Senast redigerad av AwakeAsFuck 2025-07-10 kl. 13:15.
Citera
2025-07-10, 13:07
Medlem
Är det nån som kan bekräfta han 639 verkligen är dömd för sexuellt ofredande? Vet att nån spammat det i tråden, men det gör ju inte saken sann.
Citera
2025-07-10, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Är det nån som kan bekräfta han 639 verkligen är dömd för sexuellt ofredande? Vet att nån spammat det i tråden, men det gör ju inte saken sann.

Han finns i Krimfup och ska vara dömd för kvinnomisshandel. Jag vill inte betala för att se domen så jag har inte verifierat det. Mer vet jag inte.
Citera
2025-07-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Titta på bilden på hans profil som är daterad den 15:e september 2022. Han ser ut som typ 50 bast där, eller? Hur är det möjligt för en 31-åring att sitta på de där rynkorna?

Kan du posta en bild på det svårt sargade ansiktet?
Citera
2025-07-10, 13:52
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Titta på bilden jag länkar till där står det att företag fyllde 10 år 2022. Men jag vill inte va envis det är möjligt jag har tolkat fel. Tittar du på rätt företag?

"anor" från trollhätteglass betyder inte att det är samma företag. Det betyder helt enkelt att de på något sätt är "besläktade" eller har tagit över delar av deras produkt. Eller efterliknar deras företagskultur. Det kan vara så enkelt att de helt enkelt äger Trollhätteglass gamla recept.

Om jag nu skulle köpa Nevs (om det nu finns kvar) och starta ett eget bilföretag skulle jag med lite vilja kunna hävda att mitt bilföretag har "anor" från det gamla klassiska Saab. Det betyder inte att jag nu äger saab eller att företaget startade när Saab startade. Och företaget Saab skulle antagligen inte bli så jävla glada över att jag säger det heller (såvida vi inte kommit överens om att jag får hävda detta). Men med gamla Saabs produktionslinje och gamla fabrik skulle jag ändå kunna säga att det här är anor från Saab och är dess "arvtagare". Som sagt...sade jag det officiellt utan att ha riktiga Saabs tillåtelse hade det kommit jurister och rövknullat mig....men i folkmun hade man ändå kunnat säga det om jag hade gjort det med gamla Saabs anda och fabrik som förebild.

Att ha "anor" betyder alltså inte att det är samma företag. Det betyder helt enkelt bara som ordet säger...att det finns "anor" från trollhätteglass.
Senast redigerad av KaninHitler 2025-07-10 kl. 13:56.
Citera
2025-07-10, 13:57
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Nu är det ute om #639 på Facebookgruppen Brålanda. Nu ligger han ganska så risigt till den grisen. Tror inte det finns en chans att han kan bo kvar i den lilla byn.

Låter som något slags medeltida straff, där folk förvisades från bostadsorten ...

Storstrut Special blev tyvärr ingen succé i marknadsföringen.

Men hoppas företaget kan fortsätta. Svensk glass är svår att toppa.

Tänk att bygga upp en verksamhet och att den skulle falla ihop på grund av detta. Förfärligt ...
Citera
2025-07-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
"anor" från trollhätteglass betyder inte att det är samma företag. Det betyder helt enkelt att de på något sätt är "besläktade" eller har tagit över delar av deras produkt. Eller efterliknar deras företagskultur. Det kan vara så enkelt att de helt enkelt äger Trollhätteglass gamla recept.

Om jag nu skulle köpa Nevs (om det nu finns kvar) och starta ett eget bilföretag skulle jag med lite vilja kunna hävda att mitt bilföretag har "anor" från det gamla klassiska Saab. Det betyder inte att jag nu äger saab eller att företaget startade när Saab startade. Och företaget Saab skulle antagligen inte bli så jävla glada över att jag säger det heller (såvida vi inte kommit överens om att jag får hävda detta). Men med gamla Saabs produktionslinje och gamla fabrik skulle jag ändå kunna säga att det här är anor från Saab och är dess "arvtagare". Som sagt...sade jag det officiellt utan att ha riktiga Saabs tillåtelse hade det kommit jurister och rövknullat mig....men i folkmun hade man ändå kunnat säga det om jag hade gjort det med gamla Saabs anda och fabrik som förebild.

Att ha "anor" betyder alltså inte att det är samma företag. Det betyder helt enkelt bara som ordet säger...att det finns "anor" från trollhätteglass.
Det va lite i dom banorna jag tänket också. Han vill blåsa upp företaget och leka att det är större och äldre än det verkligen är. Dom omsätter ynka 2,3 miljoner och har en anställd som kallar sig VD. Företagsadressen går till en hyreslägenhet och glassarna han säljer köper dom av Engelholmsglass.
Citera
2025-07-10, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
Men i beskrivningen står det faktiskt "Glassen tillverkas med anor från T****hätteglass som var dåtidens favorit glass." Som visserligen grundades 1933 och inte 1938.

(men okej, första fabriken för T****hätteglass startades 1938 i ett hyreshus)

Och jämför man den klassiska gamla loggan på T****hätteglass med den på glassföretaget som gädda #639 har, så ser man stora likheter.
Citat:
Titta på bilden jag länkar till där står det att företag fyllde 10 år 2022. Men jag vill inte va envis det är möjligt jag har tolkat fel. Tittar du på rätt företag?
Ja det stämmer det du skriver. Men på exakt samma glassföretag skriver dom ju exakt det jag citerade. Att dom har anor kanske menas med att gäddans glassföretag kanske har fått ärva något gammalt glassrecept, eller övertagit rättigheter att ha en logotyp som är väldigt lik, eller att någon i nuvarande företag är släkt med någon som grundade det gamla nedlagda glassföretaget, eller vad fan som helst liknande grejsimojsa.

Informationen under det jag citerade har jag hämtat från Wikipedias fakta om T****hätteglass.
Citera
2025-07-10, 14:37
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Det va lite i dom banorna jag tänket också. Han vill blåsa upp företaget och leka att det är större och äldre än det verkligen är. Dom omsätter ynka 2,3 miljoner och har en anställd som kallar sig VD. Företagsadressen går till en hyreslägenhet och glassarna han säljer köper dom av Engelholmsglass.
Det ser ut som att han bor i sitt föräldrahem. Hans förmodade föräldrar har nyligen flyttat till en lägenhet.
Dom fixar alltså företag och villa till honom och detta är hur han visar sin tacksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in