2025-07-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Så trafikens framkomlighet är inte vitala intressen? Så att spränga en vägbro är inte sabotage?

Berätta mer om denna vägbro som du menar miljöaktivister sprängde.

Eller var det något du drog ut ur arslet, och sedan kritiserar HD för?
Citera
2025-07-09, 12:41
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Signalen är att det inte är sabotage. Huruvida det är något annat, allvarligt eller ej, är en annan fråga.

Exakt så jag också uppfattar det.
Citera
2025-07-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Nej ditt mongo. Det finns länk i ts och citat nåt inlägg efter det.

Det är fortfarande olagligt men faller inte under brottsrubriceringen "sabotage".

Och straffet blir fy fy! Tror du att det kommer att hejda aktivisterna i klimatsekten? Knappast eller hur. Hade man därmed kallat det för "sabotage", vilket det är, och höjt minimistraffet till 2 år, hade vi sluppit se dina aktivistkompisar blockera trafiken.
Citera
2025-07-09, 12:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
På vilket sätt var detta blåljus sabotage?

Vet du ens vad blåljus sabotage är? Varför inte ta reda på det?
......... De stoppade ju ambulanser...?

Hur kan du vara så hård i tonen utan att ha en aning om vad du pratar om?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2025-07-09 kl. 13:19.
Citera
2025-07-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Och straffet blir fy fy! Tror du att det kommer att hejda aktivisterna i klimatsekten? Knappast eller hur. Hade man därmed kallat det för "sabotage", vilket det är, och höjt minimistraffet till 2 år, hade vi sluppit se dina aktivistkompisar blockera trafiken.

Det hade inte hejdat folk om det räknades som sabotage. De flyttar sig inte när polisen ber de heller. De som utför såna protester är helt enkelt inte rädda för att arresteras.

Det de gör uppfyller helt enkelt inte kriterierna för sabotage i juridisk mening.
Citera
2025-07-09, 13:04
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Man bör inte avskaffa demokratin och rättigheter i Sveriges grundlag, pga risken att en enda person kan behöva vänta lite extra på att få nödvändig vård.

Men du kanske tycker annorlunda? Och tror du erbjuds bättre vård i Nordkorea?
Hade du tyckt likadant om vi låtsas som att du och din familj hade råkat ut för allvarlig bilolycka och allt hängde på någon minut som avgör om ditt barn dör eller inte?
Ha du sagt till familjen att det är helt ok att ni får vänta på hjälp fram till vänsteridioterna gått hem?
Citera
2025-07-09, 13:05
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jobbigt att klicka på en länk?
Nej men länkar kan dö eller åka in bakom betalvägg. Betalvägg är ju knappast någon risk när det länken går till SVT dock. Då bör man kunna se vad som skall diskuteras utan hjälp av länken.
Citera
2025-07-09, 13:06
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Har det prövats om det är OK att köra över någon som lägger sig på marken på motorvägen?

så länge du inte backar efter du kört på dem så borde det vara fritt fram.
Citera
2025-07-09, 13:11
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Hade du tyckt likadant om vi låtsas som att du och din familj hade råkat ut för allvarlig bilolycka och allt hängde på någon minut som avgör om ditt barn dör eller inte?
Ha du sagt till familjen att det är helt ok att ni får vänta på hjälp fram till vänsteridioterna gått hem?

Jag håller med. Det kan vara ambulanser med folk som har fått hjärnblödning, brandbilar eller vad fan som helst på vägen. Tydligen var det en ganska trafikerad väg de hade limmat fast sig på.
Citera
2025-07-09, 13:13
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag håller med. Det kan vara ambulanser med folk som har fått hjärnblödning, brandbilar eller vad fan som helst på vägen. Tydligen var det en ganska trafikerad väg de hade limmat fast sig på.
Ja det det var på E4:an vid Haga Norra, om jag inte minns helt fel. Där är det alltid trafik dygnet runt.
Citera
2025-07-09, 13:16
Medlem
Finns väl inget bättre än klipp från andra länder där folk har fått nog av denna skiten. De går ut ur sina bilar och flyttar på dom här miljömupparna som väger i snitt 50-60kg. Vad är problemet? Dumt köra över dom..men att fysiskt flytta på någon som blockerar samhällsordningen är väl en del att vi står upp mot sån här skit.
Skulle min gravida fru sitta i bilen hade jag fan gått ut och blivit helt mongo det är en sak som är säkert. De kan anordna sina jävla protester utan att blockera vägar som är helt meningslöst. Vad händer om nordfront börjar ställa sig mitt på motorvägar? Då lär polisen rycka in med insatsstyrkan och få bort dom på halvtimme.

Sjukt.
Citera
2025-07-09, 13:17
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Hade man därmed kallat det för "sabotage", vilket det är
Kan du utveckla på vilket sätt du menar HD:s resonemang är juridiskt inkorrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in