Citat:
Ursprungligen postat av
HugoTheGreat
Urkaina har använt förbjudna landminor i kriget mot Ryssland, vilket är i strid med FN:s konvention från 1997 om förbud mot antipersonella minor. Trots att Ukraina är part i konventionen, som förbjuder användning, produktion, lagring och överföring av dessa minor, har rapporter visat att urkainska styrkor har använt dem, enligt människorättsorganisationer. Inte enligt mej för jag vet inte så citera inte mej. Jag påstår inte verken det ena eller andra, men människorättsorganisationer gör det.
Om du inte viste det så är landminor farliga för civila. Och i dessa fall såg minorna ut som leksaker som lätt hade kunnat plockas upp av barn finns det dom som säger. Det är därför jag frågade i mitt ursprungliga inlägg, jag påstod inte.
Jag ljuger? Visa mej ett inlägg där jag medvetet ljuger. Det kan vara något inlägg där jag använder sarkasm eller ironi men det borde vara uppenbart för normalbegåvade. Om någon gång jag överbevisats så har jag bett om ursäkt. Jag är ingen bot som påstår att jag vet allting.
Sitter du och LJUGER igen? Du påstår du att Ukraina har använt förbjudna landminor i kriget mot Ryssland, vilket är i strid med FN:s konvention från 1997 om förbud mot antipersonella minor. Ta rätt på fakta så är det fordonsminor och stridsvagnsminor som Ukraina har använt. Vill ni inte bli utsatt för minor så lämna Ukraina då istället för att sitta här och grina.
Citat:
Och om man terroriserar någon så KAN det faktiskt hända att den personen överreagerar. Att sedan börja gråta över att personen inte följde alla lagar och uppförde sig rätt när det var ens egen bristade respekt för just lagar som satte både aktuella personen och den utsatte i situationen som ledde till det.
Med andra ord: "ger du dig in i leken får du leken tåla", snorunge”