2025-07-08, 21:19
Medlem
Nihennas avatar
https://www.kronansapotek.se/bortagning-hudflickar/p/01302160/

Har några födelsemärken som är fula och av typen "flärp" som jag har haft sen jag var barn eller tonåring. Troligen inte dödscancer alltså. Hittade produkten ovan Och jag blev nyfiken om detta är något som verkligen funkar, eller om det bara är bluff och båg.

Någon som testat? Är ju på kronans apotek så helt bluff tänker jag att det inte är?

Har en på pannan, halsen och under armhålan som jag vill ha bort.
Citera
2025-07-08, 21:24
Medlem
Födelsemärken tar man bort med laser eller ett mindre ingrepp på VC.

Den produkt du hänvisar till avser knappast födelsemärken.

Läs instruktionen:

Fäst en av TagMoles öglor i verktygets spets. Lyft hudfliken med pincett och dra åt öglan vid basen. Lossa öglan från verktyget. Vänta 10-60 min och dra åt öglan igen genom att upprepa de tidigare stegen. Klipp bort resten av tråden och de två plastbitarna. Hudfliken faller av inom 1-2 veckor. Täck gärna med ett plåster under behandlingstiden.
Citera
2025-07-08, 21:29
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Har några födelsemärken som är fula och av typen "flärp" som jag har haft sen jag var barn eller tonåring. Troligen inte dödscancer alltså. Hittade produkten ovan Och jag blev nyfiken om detta är något som verkligen funkar, eller om det bara är bluff och båg.

Någon som testat? Är ju på kronans apotek så helt bluff tänker jag att det inte är?

Principen fungerar absolut. Jag har själv tagit bort ett par flärpar genom att snöra av blodtillförseln till dem med trådslingor. Om just det här är en bra produkt eller inte kan jag inte uttala mig om, men det verkar ju praktiskt att kunna göra det med bara en hand. För det var inte lätt att lägga slingan om flärpen i armhålan, som också jag hade.
Citera
2025-07-08, 21:37
Medlem
Citat:

Det funkar inte på dina födelsemärken, de får vården ta bort!
Citera
2025-07-08, 21:53
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det funkar inte på dina födelsemärken, de får vården ta bort!
Inte ens födelsemärken som är av typen flärpar som sticker ut? Två av dem äs väldigt tunna och sticker liksom ut en halv centimeter eller så.
Citera
2025-07-08, 21:56
Medlem
Citat:
Inte ens födelsemärken som är av typen flärpar som sticker ut? Två av dem äs väldigt tunna och sticker liksom ut en halv centimeter eller så.

Nej, jag tror faktiskt inte det, såna kan du försöka att snörpa av genom att strypa blodflödet!
Citera
2025-07-08, 22:01
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Nej, jag tror faktiskt inte det, såna kan du försöka att snörpa av genom att strypa blodflödet!
Det är ju det produkten gör.
Citera
2025-07-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busgris
Det är ju det produkten gör.
Det tror jag inte den gör!
Citera
2025-07-08, 22:11
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Det tror jag inte den gör!
Hur tror du den fungerar då?

Du kan kolla deras video:

https://www.youtube.com/watch?v=cAZnPCSkf7w
Citera
2025-07-08, 22:16
Medlem
Citat:

Köpte nyligen en sån här för att plogga bort födelsemärken. Har ännu inte testat den dock, kommer med elektriska nålar som tydligen ska bränna bort skiten.

https://www.amazon.se/VOONEEN-Borttagningspenna-styrkeniv%C3%A5er-LED-spotlight-uppladdningsbar/dp/B07FRX8NV9/258-1840662-5161340?
Citera
2025-07-08, 22:34
Medlem
KlappMungons avatar
Visst funkar det på "tags" med en hyfsat smal s k stjälk. Det finns en viss risk att du inte får bort allt och att de växer ut igen men den risken kan man leva med.

Är man lite tuff kan man klippa av vid basen av stjälken med en sax istället och sätta på ett plåster. Samma metod man ofta använder i vården fast utan föregående lokalbedövning förstås.

Sen kan man gå till vården. Den allmänna policyn är att den offentliga vården inte utför rent kosmetiska ingrepp men ett par, tre tags kan du få borttagna vid ett besök om du säger att de ofta blir irriterade, sitter i vägen för kläder, blöder lätt osv. Så länge det inte är mer än omfattande att bedöva och klippa är det snabbt gjort.

Ska det skäras och sys blir tidsåtgången en helt annan.
Citera
2025-07-08, 23:20
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
sånna har jag klippt bort ett par två-tre st, resultatet är alltid bättre efter än före.

men är det grejjer stora som femtiösmynt hade jag då inte gett mig på dom själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in