2025-07-05, 12:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nej, rådet om att använda Mudin var bra, det funkar. Sen klumpar det sig inte som kaustiksoda kan göra.
Dyrt, men jävligt bra. Skadar inga rör heller.

Ok, i vilka vanliga affärer kan man köpa det och vad kostar det?
Citera
2025-07-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ok, i vilka vanliga affärer kan man köpa det och vad kostar det?

Tja lite överallt tror jag?

Dyrt ja, men det är ju tusen gånger billigare än att hyra in en rörmokare.

Sen är det här är vad rörmokare själva använder. Det är det bästa som finns.

Flaskan är jävligt tung, vätskan väger mycket, pressar sig fram dit det ska. Norsk produkt!
Citera
2025-07-05, 14:38
Avstängd
Konstigt - vad skall de som tillverkar kaustik soda leva på nuförtiden.

Regeringen tar ju brödet från bordet av dem
Citera
2025-07-08, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Nja, jag gissar att bulken av sådana baskemikalier hursomhelst går till industrin! Privatpersoners konsumtion torde utgöra en försvinnande liten bråkdel.
Citera
2025-07-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Det är ju inte många i Sverige som har lika skitiga avlopp som just du har, så döm inte andras konsumtion efter din egen konsumtion av kaustiksoda
Citera
2025-07-08, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Nja, jag gissar att bulken av sådana baskemikalier hursomhelst går till industrin! Privatpersoners konsumtion torde utgöra en försvinnande liten bråkdel.

Det är i vilket fall fega tönt-Sverige i ett nötskal. I Polen kan man fortfarande köpa koncentrerade starka mineralsyror utan tillstånd. I fega Sverige har de, åtminstone på papperet, inte gått att köpa fritt sedan 1942...
Citera
2025-07-08, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är ju inte många i Sverige som har lika skitiga avlopp som just du har, så döm inte andras konsumtion efter din egen konsumtion av kaustiksoda

Idiot. Alla får förr eller senare stopp i avloppet, och, framför allt - i ett normalt land krävs det naturligtvis inte tillstånd för att köpa kalium- och natriumhydroxid.
Citera
2025-07-08, 20:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr

Men då handlar det ju om diskriminering
Citera
2025-07-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolivesmatter25
Idiot. Alla får förr eller senare stopp i avloppet, och, framför allt - i ett normalt land krävs det naturligtvis inte tillstånd för att köpa kalium- och natriumhydroxid.

I ett normalt land häller man inte kemikalier i avloppet när det är stopp! Man rensar avloppet. Polen är förövrigt ett avloppsland, och dess befolkning är värre än bajs
Citera
2025-07-10, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
I ett normalt land häller man inte kemikalier i avloppet när det är stopp! Man rensar avloppet. Polen är förövrigt ett avloppsland, och dess befolkning är värre än bajs

Det var du som skrev att man inte skulle få skaffa skjutvapen som ensamstående man. Du hör inte hemma i ett frihetligt samhälle.

Hydroxider är inga märkvärdiga kemikalier. De är inte giftiga när de är utspädda och sönderdelas inte till något giftigt heller. Det finns ingen anledning till att man inte skulle kunna hälla dem i avloppet.
Citera
2025-07-10, 13:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Herregud vilken idiottråd Coca Cola, syra och bas blandat.

Köp en alkalisk produkt. Det behöver inte vara kaustiksoda eller lut. Klorin är alkaliskt. Och nej, man ska givetvis inte blanda syra och bas, man använder ANTINGEN syra ELLER bas.
Citera
2025-07-28, 18:17
Medlem
Knivur-273s avatar
Hur många av skribenterna i denna tråd, har verkligen tagit isär ett vattenlås och rengjort det helt med (behandskade händer), Det undrar jag om ?

Det är bra att ha en hink under och en trasa att torka med.

Min f.d. försökte med maskintvättmedel i handfatet. Nu blev det en stenliknande samling av tvättmedel som blockerade röret. Jag tvingades att ta isär allt och borra med ett jävla spiralborr genom det cementerade tvättmedlet i röret, innan jag kunde få bort allt.

Propplösare, eller Natriumhydroxid är alldeles utmärkt effektivt om man använder det regelbundet, men INTE vid stopp i avloppet, för då får man bita i det sura äpplet, ta på sig nitrilhandskarna, fram med hinken och skurtrasan, skruva isär rören och rengöra på det gamla sättet.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-07-28 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in