2025-07-07, 12:19
  #5533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det finns inget lagstöd för att dra in körkort enbart på dessa skäl. Det behövs mer specifika medicinska skäl baserade på en individuellt anpassad utredning. Det är fullständigt häpnadsväckande att du fortfarande inte förstår det.
Det är mängder med folk som försökt förklara detta för den faktaresitive användaren.
Det som var problemet med transportstyrelsens agerande var att de inte gjorde en ordentlig utredning utan drog in körkort på för lösa boliner.
Sen kan man väl undra om det där med hur kriterierna ser ut.
Själv bär jag glasögon sen tidigare barndom, men då jag av någon anledning klarade syntest får jag köra utan. Har aldrig hänt och kommer inte hända. Men jag får faktiskt.
Samma när jag led av lågt blodtryck kunde svimma då och då nu med hjälp av lite extra vikt och användning av salt har det löst dig. Men det var aldrig tal om någon begränsad bilkörning.
2025-07-07, 12:31
  #5534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Den här ”diskussionen” med dig är bara löjlig eftersom körkort inte får dras in hur som helst. Transportstyrelsen har gjort fel. Om du inte förstår det så ligger problemet enbart hos dig.
Finns inget som hänvisar TS gjort fel, finns bara ett få tal som fått behålla eller fått tillbaka körkortet efter en sedvanlig rättegång, som vi alla vet är varje rättegång individuell. det handlar om några få procent som inom det mesta.

PEth nivån är som jag visat ännu kvar som gränsvärde. anledning är för att man kan fortsätta använda det som mätvärde.

Mer löjligt o tycka man ska fortsätta dricka fast man behöver sjukvård samtidigt, det är dessa människor det är något fel på som inte förstår bättre.
2025-07-07, 12:34
  #5535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det finns inget lagstöd för att dra in körkort enbart på dessa skäl. Det behövs mer specifika medicinska skäl baserade på en individuellt anpassad utredning. Det är fullständigt häpnadsväckande att du fortfarande inte förstår det.
Vad är det för trams, vi alla kan läsa hur körkorts dras in. dom flesta förklarar även att rätten inte tagit upp överklagan, det är för man har inte har följt lagen, finns ingen anledning o ge prövning när något är solklart.
2025-07-07, 12:36
  #5536
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Finns inget som hänvisar TS gjort fel, […]
Det finns väldigt mycket som visar att Transportstyrelsen har gjort fel. Att du inte förstår det är ett problem som helt ligger hos dig. I övrigt hänvisar jag till tidigare svar till dig.
2025-07-07, 12:37
  #5537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men din tok. Oftast känner man inte av högt blodtryck, det är det lömska med den ’åkomman’. Den kallas för en tyst sjukdom.

Så oftast finns det inga symtom vid högt blodtryck.

Lågt blodtryck däremot ger yrsel. Kanske ska ta deras körkort istället?
Åter trams jag har just gått igenom tre handläggare vad som gäller inom detta med högt blodtryck.

Det gav mig rätt att få sjukpenning för en vecka.
2025-07-07, 12:40
  #5538
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vad är det för trams, vi alla kan läsa hur körkorts dras in. dom flesta förklarar även att rätten inte tagit upp överklagan, det är för man har inte har följt lagen, finns ingen anledning o ge prövning när något är solklart.
Transportstyrelsen har gjort fel och domstolarna har inte förstått det alternativt inte brytt sig om det.
2025-07-07, 12:41
  #5539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det finns väldigt mycket som visar att Transportstyrelsen har gjort fel. Att du inte förstår det är ett problem som helt ligger hos dig. I övrigt hänvisar jag till tidigare svar till dig.
Ingenting är fel innan det bevisats vara fel, gå ut o döma som en del av pöbeln har vi sluta med för mycket länge sedan.
2025-07-07, 12:43
  #5540
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Ingenting är fel innan det bevisats vara fel, gå ut o döma som en del av pöbeln har vi sluta med för mycket länge sedan.
Nej, så är det inte. Det är fel att dra in körkort på otillräckliga eller felaktiga grunder.
2025-07-07, 12:45
  #5541
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Åter trams jag har just gått igenom tre handläggare vad som gäller inom detta med högt blodtryck.

Det gav mig rätt att få sjukpenning för en vecka.

Vad har ditt hustlande med sjukvården med tråden att göra? Högt blodtryck i sig är inget giltigt skäl att återkalla körkort.

Det som är problemet är ju att folk som visat sig ha det har tvingats genomgå PEth-test. Ibland utan att de informerats.

De proven har sedan lett till ett återkallande. Patienten i fråga har varken problem att köra bil, eller kört onyktra.

Det är ju det tråden handlar om, och det som behöver upphöra.
2025-07-07, 12:47
  #5542
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Ingenting är fel innan det bevisats vara fel, gå ut o döma som en del av pöbeln har vi sluta med för mycket länge sedan.

Om du gnäller på ’pöbeln’, varför misshandlar du språket som vore du en del av pöbeln? Det du skriver är ofta omöjligt att förstå
2025-07-07, 12:56
  #5543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, så är det inte. Det är fel att dra in körkort på otillräckliga grunder.
Vi har ett rättssystem vi måste följa, visst inte ens jag gillar sätten man bedömer på inom myndigheter.
Har själv blivit utsatt mer än en gång av myndigheter som tar sina beslut.

Vad jag lärt mig är att anpassa mig, inse att allt är inte rättvist o kommer aldrig bli eller vara helt rättvist.
Genom detta har jag inte heller några problem med myndigheter mer, som jag visa med blodproven, två tester var allt som krävdes. Runda regler med FK o sjukpenning för jag vet att jag nu kan bli ofta sjuk, ställt in enbart en karensdag o enskild företagare, blir staten som betala sjukpenning.
För att ta ett exempel på hur man anpassar sig utan att bli lidande, skulle jag kört AB är det företaget som betalar sjukpenning första 14 dagar, inte med enskilt.

Visst kan jag fuska till mig sjukpenning till vintern när jag ska åka utomlands till en polares lägenhet, behöver bara supa till ordentligt i några dagar skicka blodtrycket upp i taket.

Är det ett sådant system vi ska ha? har tidigt berättat hur folk utnyttjar systemet och är specialister på hur man ska utnyttja systemet.

Så nej så ska vi inte ha det, låt TS köra sin grej med PEth tester o dra in körkort via rutin för folk som utnyttjar systemet.
2025-07-07, 13:16
  #5544
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vi har ett rättssystem vi måste följa, visst inte ens jag gillar sätten man bedömer på inom myndigheter.
Har själv blivit utsatt mer än en gång av myndigheter som tar sina beslut.

Vad jag lärt mig är att anpassa mig, inse att allt är inte rättvist o kommer aldrig bli eller vara helt rättvist.
Genom detta har jag inte heller några problem med myndigheter mer, som jag visa med blodproven, två tester var allt som krävdes. Runda regler med FK o sjukpenning för jag vet att jag nu kan bli ofta sjuk, ställt in enbart en karensdag o enskild företagare, blir staten som betala sjukpenning.
För att ta ett exempel på hur man anpassar sig utan att bli lidande, skulle jag kört AB är det företaget som betalar sjukpenning första 14 dagar, inte med enskilt.

Visst kan jag fuska till mig sjukpenning till vintern när jag ska åka utomlands till en polares lägenhet, behöver bara supa till ordentligt i några dagar skicka blodtrycket upp i taket.

Är det ett sådant system vi ska ha? har tidigt berättat hur folk utnyttjar systemet och är specialister på hur man ska utnyttja systemet.

Så nej så ska vi inte ha det, låt TS köra sin grej med PEth tester o dra in körkort via rutin för folk som utnyttjar systemet.
Du är bara en ynklig liten fuskare. Det är svårt att förstå varför du lägger så mycket tid på att posta nonsensinlägg om något som du uppenbarligen inte kan någonting om utan bara tror och tycker en massa. I sak är dina inlägg i allt väsentligt fel och dina ”berättelser” har inte med tråden att göra.

När det gäller trådens ämne så finns det givetvis inget lagstöd för att dra in körkort på otillräckliga eller felaktiga grunder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in