2025-06-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommac2021
En bekant sålde sin klocka på auktion. Glömde bort att hen var tvungen att betala skatt på summan över 50 000:-. Hen hade samtidigt sålt annat på auktion etc. Det är ALLT VAD DU SÄLJER UNDER 1 ÅR och då är kanske 50 000:- inte så mycket.

Skatt om du gör över 50K i VINST per år på ditt gamla bös.
Din "Bekant" verkar inte fatta,skillnaden på omsättning och vinst.

Finns inget annat "inkomstslag" (i brist på bättre definition ) där fribeloppet är så generöst.
Citera
2025-06-25, 18:46
Medlem
Proumbras avatar
Jag hade använt Klocksnacks forumet först om jag någonsin skulle få för mig att sälja. Speciellt Rolex.
Citera
2025-07-02, 17:33
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Gå till pantbanken

Varför skulle det vara det bästa alternativet?
Citera
2025-07-03, 14:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Köpte starbucks, pepsi, hulk

Mina sämsta investeringar någonsin. Har köpt av återförsäljare.

Chrono24 någon som provat att sälja där? Känns lite läskigt att skicka iväg klockor sådär.

Kontakta en återförsäljare? Men dom tar väl 5-10% i avgift. Det är väl dom 2 bästa alternativen ?

Dom ska iallafall bort!

Cash

På annat ställe här på Flashback skriver du att du inte har någon svensk bank, hur vill du ta emot likviden när du skall sälja klockorna?
Det är en faktor att ta hänsyn till när du väljer sättet att sälja klockorna på.
Citera
2025-07-03, 14:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Köpte starbucks, pepsi, hulk

Mina sämsta investeringar någonsin. Har köpt av återförsäljare.

Chrono24 någon som provat att sälja där? Känns lite läskigt att skicka iväg klockor sådär.

Kontakta en återförsäljare? Men dom tar väl 5-10% i avgift. Det är väl dom 2 bästa alternativen ?

Dom ska iallafall bort!

Cash

På annat ställe här på Flashback skriver du att du inte har någon svensk bank, hur vill du ta emot köpeskillingen när du skall sälja klockorna?
Det är en faktor att ta hänsyn till när du väljer sättet att sälja klockorna på.
Citera
2025-07-03, 15:16
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Cash

På annat ställe här på Flashback skriver du att du inte har någon svensk bank, hur vill du ta emot likviden när du skall sälja klockorna?

Det stämmer att jag inte har en svensk bank! Jag har en bank med licens i Litauen. Alltså revolut

Går att göra banköverföring dit med

Var inne på pantbanken för skojs skull med pepsi 2022 oanvänd! Dom ville ge 65k mindre än snittpriserna. Men förväntade mig inget annat.

Anledningen att jag vill sälja är endast för jag vill investera i annat.
Citera
2025-07-04, 20:44
Medlem
Citat:
Det stämmer att jag inte har en svensk bank! Jag har en bank med licens i Litauen. Alltså revolut

Går att göra banköverföring dit med

Var inne på pantbanken för skojs skull med pepsi 2022 oanvänd! Dom ville ge 65k mindre än snittpriserna. Men förväntade mig inget annat.

Anledningen att jag vill sälja är endast för jag vill investera i annat.

Det du förlorar på klockorna är en högre summa än det du kommer tjäna på någon anna slags investering med dessa små summor!

Behåll klockorna!
Använd dom och njut!
Senast redigerad av Pa.Forever 2025-07-04 kl. 20:47.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in