2025-07-01, 14:29
Medlem
2n00b4Us avatar
Kommer det ens att ha någon effekt?
Citera
2025-07-01, 15:20
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Kommer det ens att ha någon effekt?

Om initiativet går igenom så måste ju några EUnissar lyssna om vad initiativet handlar om. Det är väl den enda garantin.
Sen kanske de diskuterar vad som verkar rimligt.
Sen kanske de bjuder in motståndare för diskussion.
Sen kanske de röstar och gör några uttal.
Sen kanske det blir EU lag på saker och ting.
Sen kanske live-service utvecklare beslutar sig för att helt skita i att följa de nya direktiven och då kanske inte spelen får säljas i EU. Eller så kanske de vill komma in på EU marknaden så jävla mycket, att de följer de nya direktiven. Och då kan du spela Final Fantasy 69 om 50 år även fast utvecklarna lade ner för 48 år sen.
Sen kanske effektet från detta som ska skydda äganderätt, får effekt på andra saker som exempel att din kyl som har en molnuppkoppling måste forstätta fungera om molnet stänger ner. Om någon undrar vad fan jag svamlar om nu så kan ni kolla louis rossmann på youtube. https://www.youtube.com/watch?v=EEBzCKBcuFk

Vem fan vet. Vi får väl se. Värt ett försök?
Citera
2025-07-02, 07:14
Medlem
Detta har ju verkligen exploderat senaste två veckorna. Många stora content creators har gått ut och stöttat detta och diskuterat ämnet.

Det går verkligen jätte fort att skriva under. Välj land, skriv in personummer, namn och klicka på skicka. Klart.

Länk till namninsamlingen: https://eci.ec.europa.eu/045/public/#/screen/home

Kanske en moderator kan få denna tråd att synas under aktuella ämnen? Mig veterligen är det inte lång tid kvar tills namninsamlingen stängs, och vi är väldigt nära att komma i mål nu.

Korta videos om ämnet:
https://youtu.be/7bkftErM33Q?si=WZ7amApfz0RcCwrr
https://youtu.be/wn5GWpYWMDU?si=WMJYtOanIIbss7hw
Citera
2025-07-02, 09:11
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Kanske en moderator kan få denna tråd att synas under aktuella ämnen? Mig veterligen är det inte lång tid kvar tills namninsamlingen stängs, och vi är väldigt nära att komma i mål nu.

31 juli stängs den. Sedan igår så har det gått från 690k till 777k, så 87k som skrev på sedan jag tittade för ett dygn sedan. Förhoppningsvis så kan den hålla detta momentum, vilket har varit problem för tidigare initiativ.
Citera
2025-07-02, 10:35
Medlem
searchfunctions avatar
Nyligen så Pratade Ross om att det kunde vara en dags promotion på Twitter med en hashtag för synlighet.
Och tydligen så är den dagen nu. För två timmar sen så postade ross följande. https://x.com/accursedfarms/status/1940290324884332812

Så använd hastagen #StopKillingGames så att den börjar trenda och kanske skriv något fint.

78,6%!
Citera
2025-07-02, 12:40
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Det fick verkligen en rejäl skjuts under gårdagen efter att Pewdiepie gick ut med sin support för SKG. Även Elon Musk visade sitt stöd genom retweets av intiativet på X.
Citera
2025-07-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
31 juli stängs den. Sedan igår så har det gått från 690k till 777k, så 87k som skrev på sedan jag tittade för ett dygn sedan. Förhoppningsvis så kan den hålla detta momentum, vilket har varit problem för tidigare initiativ.

Nu står det "Totalt antal underskrifter 833 429". Det känns positivt, tror på en miljon underskrifter innan juli är slut
Citera
2025-07-03, 06:05
Medlem
liddens avatar
Över 910.000 nu. Börjar se riktigt bra ut
Citera
2025-07-03, 15:43
Medlem
moralhoras avatar
997k nu, dock så verkar sidan ha kraschat tillfälligt. Men åtminstone så kommer man nå målet.
Citera
2025-07-03, 15:51
Medlem
2n00b4Us avatar
Finns det någon risk för att man har använt sig av botar på slutet eller att folk har tillgång till listor med personnummer, eller är folk bara så pass dedikerade? Jag antar att man måste ha fyllt 16-18 för att fylla i sina uppgifter?
Citera
2025-07-03, 16:16
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Finns det någon risk för att man har använt sig av botar på slutet eller att folk har tillgång till listor med personnummer, eller är folk bara så pass dedikerade? Jag antar att man måste ha fyllt 16-18 för att fylla i sina uppgifter?

Större innehållsskapare som PewDiePie har gått ut och stött initiativet och det har varit en stor knuff som senaste dagarna, så jag tror det är helt enkelt ökad synlighet. Lägg sedan till att det blir en dominoeffekt - jag har följt utvecklingen och när det låg på dryga 490 000 signaturer så var det många som helt enkelt inte orkade skriva på för "det spelar ingen roll / det kommer aldrig komma i mål ändå".

998.5k nu. Lär vara i land om någon timme eller två.
Citera
2025-07-03, 16:41
Avslutad
Förstår inte varför alla lipar. Om ett företag/spel lägger ner så beror det ju på att spelet/företaget i fråga suger kuk. Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in