2025-07-02, 19:36
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det finns ingen tillförlitelse bakom peer-reviewed längre då alla tidskrifter är korrupta.

https://www.u4.no/publications/overview-of-corruption-in-academic-research/fullversion#background

Det är ett stort problem och de bannlyser allt som går emot dogman.
Kan du påvisa något som gör studien falsk annat än att etablissemanget, som hotas av den studien, är inkorrekt?
Jaha. Som vanligt. Antivaxxar-patrask hasplar sig en massa skit och när de får svar på tal som visar hur fel de har handlar, ja då det om korruption och forskning som är betald av Big Pharma.

Lufta gärna det där svamlet i det forum som satts upp för det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19

Det finns dock hyllmeter med forskning på området "Fertilitet efter COVID-vaccin" och all den forskningen visar med emfas att mRNA-vaccin inte påverkar fertiliteten ett edast dugg. I själva verket visar en studie på 186,990 kvinnor i England att antalet lyckade graviditeter ÖKAR för vaccinerade. Ja, studien är publicerad i the Lancet.

Citat:
Discussion
Based on this population-wide cohort study of nearly 190,000 pregnancies reaching 24 weeks gestation, we found evidence that vaccination up to 12 months before pregnancy was associated with lower risks of extremely and very preterm birth and small-for-gestational age babies for any vaccine type, and lower risks of stillbirth limited to those vaccinated with mRNA vaccine, compared to unvaccinated women. Results were generally consistent for different dose regimens. Higher incidence of maternal venous thromboembolism during pregnancy was observed amongst women who received the viral-vector, but not the mRNA vaccine, compared to unvaccinated women. After accounting for measured confounding factors, the increased risk was estimated to be as low as 10% and as large as a doubling of the risk in the unvaccinated. These results—based on over 50,000 pregnancies pre-conceptionally exposed to at least one vaccine dose—did not differ when stratified by maternal socio-demographic, reproductive and COVID-19 history factors, or in further analyses accounting for missing gestational age, the impact of SARS-CoV-2 infection in pregnancy, or the changing composition over time of the vaccinated vs. unvaccinated groups as the vaccination program was rolled-out. Our findings are novel, as there is no comprehensive and large-scale evidence on the association of COVID-19 vaccination with mRNA and viral-vector vaccines before pregnancy and birth outcomes.
https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(24)00192-3/fulltext

Herregud...
Citera
2025-07-02, 19:51
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jaha. Som vanligt. Antivaxxar-patrask hasplar sig en massa skit och när de får svar på tal som visar hur fel de har handlar, ja då det om korruption och forskning som är betald av Big Pharma.

Lufta gärna det där svamlet i det forum som satts upp för det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit:

Det finns dock hyllmeter med forskning på området "Fertilitet efter COVID-vaccin" och all den forskningen visar med emfas att mRNA-vaccin inte påverkar fertiliteten ett edast dugg. I själva verket visar en studie på 186,990 kvinnor i England att antalet lyckade graviditeter ÖKAR för vaccinerade. Ja, studien är publicerad i the Lancet.

https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(24)00192-3/fulltext

Herregud...
Man hade dylika studier om bekämpningsmedel, tobak etc innan det visade sig vara fel.
Det är omöjligt att ett mRNA vaccin för covid skulle öka fertilitet. Hur naiv är du?
Man ljög om att covid kom från en wet market, vad skulle man inte ljuga om detta med för?
Citera
2025-07-02, 20:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Man hade dylika studier om bekämpningsmedel, tobak etc innan det visade sig vara fel.
Det är omöjligt att ett mRNA vaccin för covid skulle öka fertilitet. Hur naiv är du?
Man ljög om att covid kom från en wet market, vad skulle man inte ljuga om detta med för?
Det är väl mig veterligen ine en enda person som någonsin sagt att ett mRNA vaccin INTE skulle kunna orsaka infertilitet. Men nu handlade det ju om de studier som gjorts i ämnet, och de visar med emfas att det inte påverkar fertiliteten.

Citat:
Results
Out of 1406 studies screened, 29 were included in the systematic review. These studies, conducted in Israel (34.5 %), USA (24.1 %), Russia (20.7 %) China (10.3 %), Italy (3.5 %), North America (3.5%) and Turkey (3.5 %) were of poor (34.5 %), moderate (58.6 %) and good (6.9 %) quality. Meta-analyses were performed for pre- and post-vaccination sperm progressive motility (44 %, 95 % CI 42 %-62 % vs 43 %, 95 % CI 31 %-59 % p = 0.07) and concentration (50.6 mln/ml, 95 % CI 35.1–72.8 vs 55.4 mln/ml, 95 % CI 37.4–82.2p = 0.12). Biochemical (0.51, 95 % CI 0.40–0.66 vs 0.60, 95 % CI 0.53–0.68p = 0.45) and clinical (0.45, 95 % CI 0.37–0.54 vs 0.47, 95 % CI 0.40–0.55 p = 0.31) pregnancy rate did not differ among vaccinated and not vaccinated groups. Subgroup meta-analyses based on the type of vaccine showed no significant difference: between vaccinated with mRNA vaccines and non-vaccinated regarding biochemical pregnancy rates; pre- and post-vaccination with Gam-COVID-Vac regarding testosterone, FSH and LH levels; pre- and post-vaccination with BNT162b2 vaccines regarding sperm volumes.

Conclusion
Based on the studies published so far, there is no scientific proof of any association between COVID-19 vaccines and fertility impairment in men or women.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9464596/
Om du vill diskutera huruvuda det pågår en lögn, om någon döljer något eller på annat sätt kontrollerar resultatet av dessa studier (eller vad fan det nu är du svamlar om med "wet market" och annat trams), så föreslår jag att du tar den diskussionen i forumet som upprättats för just den typen av debatt. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
Citera
2025-07-02, 20:19
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det är väl mig veterligen ine en enda person som någonsin sagt att ett mRNA vaccin INTE skulle kunna orsaka infertilitet. Men nu handlade det ju om de studier som gjorts i ämnet, och de visar med emfas att det inte påverkar fertiliteten.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9464596/
Om du vill diskutera huruvuda det pågår en lögn, om någon döljer något eller på annat sätt kontrollerar resultatet av dessa studier (eller vad fan det nu är du svamlar om med "wet market" och annat trams), så föreslår jag att du tar den diskussionen i forumet som upprättats för just den typen av debatt. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
Du har redan visats studier som går rakt emot påståendet du gör här. Du upprepar dig. Det blir inte mer sant bara för att du säger det fler gånger.
Man påstod att Tegnell hade fel, det slutade i att Sverige hade lägst överdödlighet i världen.
Man påstår att vaccinet inte påverkar fertilitet trots tydligt påvisade kraftiga menstruationsproblematik och studier som visar visar det med.
Man sa att rökning inte ger cancer.
Citera
2025-07-02, 20:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du har redan visats studier som går rakt emot påståendet du gör här. Du upprepar dig. Det blir inte mer sant bara för att du säger det fler gånger.
Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt eller skrivit något, så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Citat:
Man påstod att Tegnell hade fel, det slutade i att Sverige hade lägst överdödlighet i världen.
Ehh va!? Har det med vaccinens eventuella påverkan på fertilitet att göra? Vet du att ibland önskar man att en psykiatriker kunde kika in i din skalle för att se om det faktiskt ÄR helt tomt där inne.

Citat:
Man påstår att vaccinet inte påverkar fertilitet trots tydligt påvisade kraftiga menstruationsproblematik och studier som visar visar det med.
Nej, det finns inga studier som visar att det påverkar någon fertilitet. Det finns inga studier som påvisar kraftig menstruationsproblematik.

Är du där nu igen och skall lufta din menstruationsfetisch där du inbillar dig att det ligger skrikande kvinnor i rännstenen med mensen sprutande mellan benen. Det gör det inte. Som jag redan påtalat ger vaccinering lättare menstruationsstörningar i form av mindre än en dags (0.34-0.62) längre menstruation som återgår till det normala redan nästa menscykel.
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0320162

Citat:
Man sa att rökning inte ger cancer.
Jag är säker på att det finns ett forum för den diskussionen på annan plats.
Citera
2025-07-02, 20:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Infoga gärna ett citatet eller en referens när du påstår att någon sagt eller skrivit något, så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Ehh va!? Har det med vaccinens eventuella påverkan på fertilitet att göra? Vet du att ibland önskar man att en psykiatriker kunde kika in i din skalle för att se om det faktiskt ÄR helt tomt där inne.

Nej, det finns inga studier som visar att det påverkar någon fertilitet. Det finns inga studier som påvisar kraftig menstruationsproblematik.

Är du där nu igen och skall lufta din menstruationsfetisch där du inbillar dig att det ligger skrikande kvinnor i rännstenen med mensen sprutande mellan benen. Det gör det inte. Som jag redan påtalat ger vaccinering lättare menstruationsstörningar i form av mindre än en dags (0.34-0.62) längre menstruation som återgår till det normala redan nästa menscykel.
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0320162

Jag är säker på att det finns ett forum för den diskussionen på annan plats.
Det är enkelt att gå back i tråden så ser man att jag gjort det. Nu är du falsk igen.
Menssprutande kvinnor i rännstenen? I studierna jag visat dig så uppger det kraftiga symptom.
Du ljuger igen. Ohederligare person är svårhittad.
Citera
2025-07-02, 20:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är enkelt att gå back i tråden så ser man att jag gjort det. Nu är du falsk igen.
Jaha, som vanligt. Substanslöst trams om att folk säger ditten och påstår datten, gärna strösslat med falska påståenden, men inte int ett UNS av citat eller referenser, bara en massa trams och skitprat från fega stackare som inte kan annat än att ljuga. Så sjukt komiskt.

Citat:
Menssprutande kvinnor i rännstenen? I studierna jag visat dig så uppger det kraftiga symptom.
Du ljuger igen. Ohederligare person är svårhittad.
Uppger det det? Kraftiga symptom? Vilken studie visar det? Har du en länk och ett utdrag som var dessa "kraftiga symptom" skulle ha dokumenterats.
Citera
2025-07-02, 20:40
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jaha, som vanligt. Substanslöst trams om att folk säger ditten och påstår datten, gärna strösslat med falska påståenden, men inte int ett UNS av citat eller referenser, bara en massa trams och skitprat från fega stackare som inte kan annat än att ljuga. Så sjukt komiskt.

Uppger det det? Kraftiga symptom? Vilken studie visar det? Har du en länk och ett utdrag som var dessa "kraftiga symptom" skulle ha dokumenterats.
Varför skulle jag ge dig studien igen. Du läser den ändå inte hur som helst.
Citera
2025-07-02, 20:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Varför skulle jag ge dig studien igen. Du läser den ändå inte hur som helst.
Det här är från den studie DU citerade. Läste du inte studien? Klantiga jävla mupp.

Citat:
All included studies found a higher percentage of at least one menstrual disorder in the first cycle after different types of COVID-19 vaccination and after different doses. All included cohort studies found a positive association between COVID-19 vaccines and one or more menstrual disorders. These studies also mentioned that these disturbances were transient. Overall, menstrual disorders were predominantly mild and in most cases the menstrual cycle returned to normal within several months or by the time the second dose was given (Alahmadi et al., 2022; Edelman et al., 2022b; Farland et al., 2022; Gibson et al., 2022; Laganà et al., 2022; Rogers et al., 2022; Taşkaldıran et al., 2022; Wang et al., 2022; Woon and Male, 2022; Alvergne et al., 2023a; Al-Furaydi et al., 2023; Darney et al., 2023; Trogstad et al., 2023; Wesselink et al., 2023).
https://www.frontiersin.org/journals/drug-safety-and-regulation/articles/10.3389/fdsfr.2024.1338466/full

Var är dina "kraftiga symptom"?

Haha, dessa obildade ointelligenta antivaxxar-patrask...*fniss*
Citera
2025-07-02, 20:44
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nä, däremot har du säkert en megalomanisk episod.

Cambell är doktorand och har flertalet gånger blivitt anklagad för att vara nån foliehatt över saker han vart korrekt om.

Man kan tydligt visa menstruations problematik av vaccinet, så det är inte en långtgången hypotes att det skadar fertilitet.

Results
Among 4942 menstruating females included in this study, females who had received one or more doses of COVID‐19 vaccination reported a higher frequency of back pain, nausea, tiredness, pelvic pain with periods, unprescribed analgesics use, and passage of loose stools. They also reported higher scores describing average and worst menstrual pain. Fully vaccinated females reported heavier flow and more days of bleeding.

Conclusion
Our findings indicate that COVID‐19 vaccine may have an effect on menstruation in terms of menstrual pain and bleeding heaviness. The evidence needs to be further investigated in longitudinal studies.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9835440/

Citat:
Det här är från den studie DU citerade. Läste du inte studien? Klantiga jävla mupp.

https://www.frontiersin.org/journals/drug-safety-and-regulation/articles/10.3389/fdsfr.2024.1338466/full

Var är dina "kraftiga symptom"?

Haha, dessa obildade ointelligenta antivaxxar-patrask...*fniss*
Snälla hjärtat.
Citera
2025-07-02, 20:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Snälla hjärtat.
Och var är de "kraftiga symptomen"?

"Snälla hjärtat"

Citat:
Du visar på ett misstag han gjort. Inte ett tydligt mönster av fel. Dessutom är han ödmjuk och stor nog att erkänna sitt misstag. Du är avsevärt sämre än Campbell. Jag har dock visat hur man ljugit systematiskt om covid generellt (men det hör inte till denna tråd) och det undergräver alla påståenden om att vaccinet inte skulle påverka fertiliteten.
Jag gissar att du inte LÄSTE studien innan du satta igäng antivaxxar-patraskeriet?

Det här är den studie DU citerade. DU citerade den här studien. Inte jag.

Citat:
All included studies found a higher percentage of at least one menstrual disorder in the first cycle after different types of COVID-19 vaccination and after different doses. All included cohort studies found a positive association between COVID-19 vaccines and one or more menstrual disorders. These studies also mentioned that these disturbances were transient. Overall, menstrual disorders were predominantly mild and in most cases the menstrual cycle returned to normal within several months or by the time the second dose was given (Alahmadi et al., 2022; Edelman et al., 2022b; Farland et al., 2022; Gibson et al., 2022; Laganà et al., 2022; Rogers et al., 2022; Taşkaldıran et al., 2022; Wang et al., 2022; Woon and Male, 2022; Alvergne et al., 2023a; Al-Furaydi et al., 2023; Darney et al., 2023; Trogstad et al., 2023; Wesselink et al., 2023).
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-02 kl. 20:53.
Citera
2025-07-02, 20:52
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Och var är de "kraftiga symptomen"?
Du har rätt. Det står inget om kraftiga symptom. Tack för att du visade mig det.

Fastän du svarar på fel inlägg och studie. Men kära hjärtat du, du har rätt.
Senast redigerad av Ajogen 2025-07-02 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in