Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-02, 13:58
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Här fick vi inte ens smaka på hettan, idag är jeans och tröja väder igen, 14 grader.

Halva Juli kommer gå innan det eventuellt blir runt 20 grader igen.

Vilken skitsommar.
23 grader i Stockholm nu. Nu ska jag sola så jag får lite vitaminer
Citera
2025-07-02, 14:06
Medlem
YouNailedIts avatar
Nådde knappt 30 grader här. Även om det ändå är skönt och tillräckligt varmt. Fronterna har jättebråttom att komma in som vanligt. Ett och ett halvt dygn riktig värme blev det innan skurarna hotar att dra in när som helst. Går inte att planera. Tänkte sitta ute idag i de stora parkerna men blir inställt nu då man riskarar att få en störtskur över sig.
Citera
2025-07-02, 14:14
Medlem
YouNailedIts avatar
Stackars Norrlänningarna. Kylan har redan dragit ned med ynka 8-15 grader. Kallast i södra Norrland. Bara lokalt upp mot 20 grader längst upp i nordost. I början av juli? Vilket skämt. Imorgon återkommer de aggressiva vindbyarna igen här nere i söder. Blåst, blåst, blåst så det knappt går att sitta ute och njuta.
Senast redigerad av YouNailedIt 2025-07-02 kl. 14:19.
Citera
2025-07-02, 14:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
23 grader i Stockholm nu. Nu ska jag sola så jag får lite vitaminer

Kan det vara i ett soprum i en källare? I Stockholm-Observatoriekullen är det 28 grader
Citera
2025-07-02, 15:49
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Kan det vara i ett soprum i en källare? I Stockholm-Observatoriekullen är det 28 grader
Nej, 25 grader hos mig nu. Jag bor inte på Observatoriekullen, som tur är.
Citera
2025-07-02, 17:37
Medlem
YouNailedIts avatar
Nu finns det belägg för vårt gnällande.

https://www.svt.se/vader/juni2025analys
Citera
2025-07-02, 19:35
Citat:
Ursprungligen postat av YouNailedIt

Tomaterna växer inte och inga människor på badplatserna.
Det summerar Juni rätt bra.
+300mm regn i mitt område.
Juli kommer troligen vara några grader varmare, men det är naturligt, kommer dock maxa på ca 20-21.
Bor man närmast Norrlandskusten kommer det kännas ännu kallare än dom 14-18 grader som väntas närmaste 10 dagarna. En blåsig dag kan 18 grader upplevas 5-6 grader kallare.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-07-02 kl. 19:40.
Citera
2025-07-02, 19:40
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouNailedIt

"Många är nog besvikna på årets juniväder, men det var faktiskt relativt normalt."
Citera
2025-07-02, 19:59
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
"Många är nog besvikna på årets juniväder, men det var faktiskt relativt normalt."

Japp det blir samma medeltemperatur när det är skitväder, som jag varit inne på.

Vid fint väder så är det ofta kalla nätter i Juni, men nu var det regn och mulet mest hela tiden så det landade ändå på sina normala 12 grader i medel.

Medeltempen är ett dåligt mått för att mäta hur en månad varit rent vädermässigt.
Citera
2025-07-02, 20:18
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Tror på en liknande sommar som senaste åren, kanske något varmare i Juli.

Det kan också bli en spegelvänd sommar med kyligare start och varmare andra halva.

Folk kommer börja gnälla om det inte blir varmt till eller före midsommar

Skulle säga att det är viktigare med fint väder före midsommar då vi behöver solljuset.

Det blev nästan 33C i Målilla idag, annars har sommaren varit normal. lite blåst kan vara bra när surströmingen öppnas.
En posetiv sak med denna sommar är myggbristen. Vädret har påverkat insekterna. Jag har inte träffat på bromsarna än fast de kommer.

Normal svensk sommar!!!

/SS
Citera
2025-07-02, 20:58
Medlem
YouNailedIts avatar
Nu njuter man! Trots molnen idag och att det såg hotande ut med skurar så uteblev det. Solen kikade fram en stund under em. Stabilt varmt genom hela dagen. Knappt någon vind nu. Lite för kvavt kanske. Nästan 27 grader kl 20 var ett bra tag sedan man fick uppleva. I natt brakar dock åskan lös i delar av Götaland med lokala skyfall och kraftiga fallvindar. Bor utanför varningsområdet, men vore ett skådespel om det nådde ända hit.
Senast redigerad av YouNailedIt 2025-07-02 kl. 21:05.
Citera
2025-07-02, 21:00
Medlem
Ska det vara varmt så ska det vara det NU, inte i september.. hatar att höstkylan blir så framflyttad varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in