2025-07-01, 22:17
Avstängd
Monerokungens avatar
Tänkte på en inte så rolig men ändå rätt kul grej: min mage kan ibland vara lite av en drama queen. Den är oftast lugn – jag känner mig bajsnödig som alla andra och kan hålla mig tills jag kommer hem. Inga problem.

Men sen finns det de där stunderna… då den plötsligt bara:
NU!"
Från helt chill till full krigsberedskap på under en minut. Inget förvarning, inga diplomatiska förhandlingar. Bara nu gäller det. 😅

Som tur är har jag alltid haft änglavakt. Antingen varit hemma eller så har toaletten magiskt varit ledig. Men jag vet att jag inte är ensam. Några av er där ute lever farligt – ni har varit med om det där 0 till 100 i bajsnödighet och det GÅR INTE att hålla emot. Raka vägen till nödevakuering.

Så kom igen – dela med dig! Vad är din värsta "toalett eller katastrof"-historia?

Och för att hålla det någorlunda medicinskt: vad kan man göra om man faktiskt har sån här supersnabb mage? Jag har inga allvarliga problem, men jag planerar absolut efter var det finns toaletter innan jag äter ute. Typ:
"Restaurang med 4+ toaletter? Ja tack."
"Food truck Mitt i stan? Hell no."

Man vill ju inte spela rysk roulette med tarmen – oddsen är sällan på ens sida.
Citera
2025-07-01, 22:25
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Imodium + hjälper till viss del, men inte förrän du bränt av första lasset. Sen kan man stoppa följande räcerbajs med en tablett.

Min mage kraschar ibland, förut mer ofta än nu, men det händer fortfarande. Den enda gången jag inte hunnit till en toa var i Sthlm city förra sommaren. Det var helt omöjligt att hålla emot så alternativet var skita ner mig eller hitta någonstans och kräma loss, jag valde det senare. Det var vardag och mitt i natten och jag hade tagit några järn med kollegorna. Så det var som tur var folktomt och jag hittade en buske att gömma mig bakom som också erbjöd löv att torka med.....

Kändes bisarrt att gå där i dagsljus och tänka att man suttit där och krämat för glatta livet, men nöden har ingen lag
Citera
2025-07-01, 22:29
Medlem
kraftfoders avatar
Är det nu på sommaren kanske du har slarvat med hygienen eller krogen som har slarvat?
-Eller du kanske är allergisk för något?
Citera
2025-07-01, 22:30
Medlem
Minns en gång när jag blev akut bajsnödig på en krog på fyllan för många år sedan. Dålig i magen var jag också. Så sprang in på toa o tänkte att jag hinner inte!

Men jag hann precis in på toa, drog ner brallorna men hann inte sätta mig helt ner utan bajsade halvsittande med röven halvt upp och händerna nere vid anklarna - så hela toan och väggen bakom blev fullständigt sprutlackade. Det rann bajs tamigfan överallt.

Insåg att jag inte kunde göra något åt detta här-och-nu, utan torkade mig rent o smög sedan ut från toan. Tycker synd om den stackare som fick städa upp.
Citera
2025-07-01, 22:34
Bannlyst
Fibrer och kolhydrater har den effekten.
Citera
2025-07-01, 22:43
Medlem
triptykens avatar
Ja ju äldre jag blir desto mer trigger happy blir ändtarmen. Vet ju inte din ålder självklart men för mig var det mest en fråga om att hantera kosten bättre.

Mer fibrer osv.

Men förstår exakt vad du menar: man chansar inte
Citera
2025-07-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Tänkte på en inte så rolig men ändå rätt kul grej: min mage kan ibland vara lite av en drama queen. Den är oftast lugn – jag känner mig bajsnödig som alla andra och kan hålla mig tills jag kommer hem. Inga problem.

NU!"
Från helt chill till full krigsberedskap på under en minut. Inget förvarning, inga diplomatiska förhandlingar. Bara nu gäller det. 😅

Som tur är har jag alltid haft änglavakt. Antingen varit hemma eller så har toaletten magiskt varit ledig. Men jag vet att jag inte är ensam. Några av er där ute lever farligt – ni har varit med om det där 0 till 100 i bajsnödighet och det GÅR INTE att hålla emot. Raka vägen till nödevakuering.

Så kom igen – dela med dig! Vad är din värsta "toalett eller katastrof"-historia?

Och för att hålla det någorlunda medicinskt: vad kan man göra om man faktiskt har sån här supersnabb mage? Jag har inga allvarliga problem, men jag planerar absolut efter var det finns toaletter innan jag äter ute. Typ:

Jag det är inte lätt när magen krånglar, här får du länk så du kan söka hjälp!https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/mage-och-tarm/andtarmsoppning/avforingsinkontinens/
Citera
2025-07-02, 00:00
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag det är inte lätt när magen krånglar, här får du länk så du kan söka hjälp!https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/mage-och-tarm/andtarmsoppning/avforingsinkontinens/

Usch ! Det står ju om att läcka ut. Här läcks det inte ut något. Det blir som laxering i magen
Citera
2025-07-02, 00:00
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Fibrer och kolhydrater har den effekten.

Fiber gör väl det bättre?
Citera
2025-07-02, 00:03
Medlem
Citat:

NU!"

Har haft samma problem från och till. Lade dock märke till att det i princip bara var vid varmt väder då kroppen var varmare. Ingen aning om det berodde på detta. Detta peakade för 10 år sedan men de senaste åren har det varit lugnt.
Klarade mig också men var riktigt nära en gång då det bara for ut innan jag han sätta mig men efter att byxorna var nere. Det hamnade inte i toalettstolen. Otrevligt.

Det var dock aldrig löst utan mer åt klass 2 på bristolskalan.
Citera
2025-07-02, 06:38
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:

NU!"

Låter som du antingen fått bakterier i maten eller är laktosintolerant. Alkoholdrickande kan också få magen kuka ur.
Citera
2025-07-02, 08:34
Medlem
Det är konstigt att man inte hela tiden ser folk som desperat springer omkring och är bajsnödiga på stan. Men kroppen ställer väl in sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in