2025-06-30, 20:03
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
"Erat"? Man behöver inte heller själv köra raggarbil för att tycka att det är ok att de som har det som sin grej ska få göra det.

Och bara för att du knullar din syster betyder inte att alla Pridehatare gör det. Dra inte alla över samma kam. Hajar du, pucko? Ditt exempel är inte representetativt för Pride.

Det är de visst det.
Citera
2025-06-30, 20:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Det är de visst det.
Nej, det är det inte alls.
Citera
2025-06-30, 20:36
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Nej, det är det inte alls.

Jag ser att du är mer intresserad av att få sista ordet än att diskutera något riktigt. Då är vi klara här för min del.
Citera
2025-06-30, 20:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Jag ser att du är mer intresserad av att få sista ordet än att diskutera något riktigt. Då är vi klara här för min del.
Aha. Ja det är ju svårt att nå upp till din höga kvalitet med "Det är de visst det." Men bara för att just du har otur när du tänker, ska vi ju inte dra alla över samma kam och tro att alla Pridehatare har det, vare sig här eller i Ungern.
Citera
2025-06-30, 20:51
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Aha. Ja det är ju svårt att nå upp till din höga kvalitet med "Det är de visst det." Men bara för att just du har otur när du tänker, ska vi ju inte dra alla över samma kam och tro att alla Pridehatare har det, vare sig här eller i Ungern.

Tack för att du fortsätter att bekräfta min poäng, antar jag?
Citera
2025-06-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Så de onaturliga konstruktionerna att t.ex. bara hålla sig till en sexpartner eller att vänta tills en hona blivit mentalt mogen trots att hon sedan länge är könsmogen är givetvis också någonting du förkastar?

För vi ska ju hålla oss till den naturliga fortplantningen som bara går ut på att föröka sig så mycket som möjligt.
Ja ska vi hålla planeten vid liv är vi tvungna att fortplanta oss.
Och det funkar med en man och kvinna.
Citera
2025-06-30, 22:02
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ja ska vi hålla planeten vid liv är vi tvungna att fortplanta oss.
Och det funkar med en man och kvinna.
Dvs om iaf mannen får upp den med en kvinna. Men så funkar det ju inte för alla med snopp, och det hjälper nog inte Prideförbud mot.
Citera
2025-07-01, 01:14
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hur många procent är 200 000 av nästan 10 miljoner invånare? Orban ser starkare ut än någonsin. Få i Ungern bryr sig och eftersom polis höll sig lugna så är det inte ett auktoritära vanstyre, straffet för denna äckelparad var också bara böter.
Tvärtom, TISZA har över 15% mer än Fidesz och dessutom så ökar stödet för oppositionen ännu mer.
Citera
2025-07-01, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Enda media fokuserar i Sverige om Orban är pride och Ryssland så folk här har ingen som helst aning om vad han gör för sitt eget folk. Ungarna är väldigt nöjd med honom och det är det räknas inte vad svensk slask media tycker.
TISZA har egen majoritet i dagsläget, just sayin
Citera
2025-07-01, 01:32
Medlem
Prideparaden kunde varit både nederlag men också stärkning av Fidesz.

Det kan vara ett nederlag, för att trots förbudet har folket visat långfinger till Orban. Paraden användes säkert också som en del av protest mot Orban och stödet till Magyar och TISZA.
Vi ser hur ryssvurmande ledare börjar långsamt att hänga löst. Först Vucic och nu Orban.

Faktorn som kan stärka Orban är ifall majoriteten var turister vilket jag är ganska säker på kan Orban använda paraden som Bryssels försök att förstöra Ungerns suveränitet och värderingar, och använda det för att övertyga ungrare att landet måste lämna EU.

Vi får se om vi får repris från 1956 ifall Orban och hans parti kommer verkligen förlora makten nästa år.
Citera
2025-07-01, 01:42
Medlem
AndersPersson99s avatar
Orban borde inte infört ett förbud om han inte kunde upprätthålla det. Får honom att se svag ut. Just paraden som helhet är en otacksam grej att ge sig på, lockar bara fler att delta. Bätte att ge sig på de förargelseväckande beteendena och att ge paraden en oskön tidpunkt och plats. Låt folk gå måndag morgon i februari någonstans i en förort.
Citera
2025-07-01, 01:44
Medlem
Vad har Orban för egenskaper som tilltalar Ungerns befolkning ? Är ganska tydligt att han inte är intresserad av att integrera sitt land till västerländsk standard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in