2025-06-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jordens historia sträcker sig från det att planeten jorden bildades i samband med att Solsystemet bildades för ungefär 4,6 miljarder år sedan fram till i dag. Det är en komplex utveckling men som följer ett mönster.
En naturlig utveckling där varje organism till djur och människa utvecklats till naturlig fortplantning.

Hade det fyllt någon funktion att två män (hanar) haft möjlighet att fortplanta sig, hade naturen skapat detta.
Nu skapade inte den naturliga utvecklingen detta, utan skapade kvinnan (honan).
Dämed blir en konstruerad parningsakt mellan två män något onormalt som inte stämmer med vår evolution.

Ditt inlägg är rent skrämmande och ett bevis för hur sjuka individer ser det vi normala inte accepterar.
Så de onaturliga konstruktionerna att t.ex. bara hålla sig till en sexpartner eller att vänta tills en hona blivit mentalt mogen trots att hon sedan länge är könsmogen är givetvis också någonting du förkastar?

För vi ska ju hålla oss till den naturliga fortplantningen som bara går ut på att föröka sig så mycket som möjligt.
Citera
2025-06-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Så de onaturliga konstruktionerna att t.ex. bara hålla sig till en sexpartner eller att vänta tills en hona blivit mentalt mogen trots att hon sedan länge är könsmogen är givetvis också någonting du förkastar?

För vi ska ju hålla oss till den naturliga fortplantningen som bara går ut på att föröka sig så mycket som möjligt.

Ett långsiktigt fungerande stabilt samhälle skapas genom att människor bildar familjer man kvinna som sedan skaffar barn som kan fortsätta samhället i framtiden och inte genom att människor uppmuntras till diverse sexuella "friheter" som polyamori eller perversioner.

Ett samhälle som hyllar diverse sexuella avvikelser kommer inte klara sig långsiktigt i konkurrensen med andra samhällsformer så det här med att ni ska besegra Putin eller någon annan med ert bögeri kan ni glömma.
Citera
2025-06-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
För mig är det här en vattendelare. Tycker det är bra att man manifesterar och protesterar MEN - jag tycker samtidigt att Pride har blivit något helt annat än vad det var tänkt från första början. I alla fall här i Sverige. Ta till exempel sommaren 2018, när alla partiledare var med på Pride, alla förutom Jimmie Å. Istället hade man valt att ställa en elefant på scenen som fick representera honom och SD. Efter det har jag tagit avstånd från allt vad Pride heter.

Det var ju också något år (vet ej om det var samma år som elefanten) där man uteslöt MED från att medverka under Pride-veckan därför att partiet hade "fel värdegrund". Detta trots att deras partiledare då är öppet homosexuell!! Och det finns en del andra i det partiet som också är HBTQ om jag förstått det rätt.

Så åter igen; Ungern kanske behövde det här, men Pride och alla viftande flaggor får mig personligen att vilja spy. Jag känner mig inte alls representerad längre av den här organisationen.

Känner också det här. Jag stöttade länge deras kamp på min Facebook. Jag stöttar fortfarande HBTQ ursprungliga tanke men PRIDE är jag starkt emot, jag spyr varje gång jag ser den flaggan. För mig står den för något helt annat. Alla fall i Sverige, sen är jag öppen med att den kanske inte är lika hatfylld och politisk i andra länder så som den här men den låter som den är det.
Jag har hört att Ungern inte alls är emot HBTQ utan det är dom sexuella inslagen i PRIDE som den är emot för att skydda barnen.

Jag kan stötta PRIDE i de länder som den behövs som muslimska länder ex Turkiet, Palestina och även Ryssland.

I Sverige vågar inte PRiDE göra det i kända förorterna. Det intressanta är för ett antal år sen så genomfördes en PRIDE av högern i en av Sthlm förorter och självklart så kom det dit vänster PRIDE motdemonstranter dit, vilket är helt jävla absurt. Ska dom protesterar mot sig själva, helt jävla ologiskt men ändå gjorde dom det. Högern kunde genomföra sin PRIDE medans motdemonstranterna blev misshandlade av dom boende. Så jävla komiskt så det finns inte.
Detta är precis vad högern varnade för och det hände. Detta är just därför vänster PRIDE inte är i förorterna dom vågar inte riskera bråk med sina väljare.
Citera
farbror_barbros avatar

Moderatormeddelande

Postat av farbror_barbro 2025-06-30, 13:42
Moderator
Trådens ämne är Pride-paraden i Ungern och vad det betyder för Orbans regering, INTE vad ni tycker om HBTQ och Pride i allmänhet, Ryssland eller varandra.

/Mod
2025-06-30, 14:26
Medlem
Mycket av argumenten emot pride har varit att de genomförs på platser som redan är inkluderande.
Typ i Stockholm, nu sker det där det verkligen finns ett repressivt styre emot detta, ändå
är så många kritiska. En del verkar aldrig bli nöjda vad än pride gör.

Orbans politik går nog bara hem bland gamla och utdöende väljare, han är svag nu
Senast redigerad av mangne 2025-06-30 kl. 14:30.
Citera
2025-06-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det där påståendet du kör med ”att förbud mot Pride är första steget mot diktatur” är en typisk västerländsk liberal narrativ, men det är inte en objektiv sanning, utan en tolkning som bygger på VÄSTLIGA värderingar om vad frihet innebär.

Flera länder med demokratiska val, fungerande rättssystem och pressfrihet (t.ex. Polen, vissa delstater i USA) och som Ungern har infört begränsningar för Pride, HBTQ-undervisning i skolor etc. Det innebär inte att dessa länder per automatik är diktaturer? däremot har de en mer konservativ eller nationalistisk syn på samhällsbygge.

Och att man förbjuder vissa uttrycksformer betyder inte att man förbjuder all yttrandefrihet…

Pride i vissa länder ses som politiskt verktyg inte bara kärlek och homo.

I länder som Ungern, Ryssland, Polen eller delar av Asien och Afrika ser många Pride som:
1. Ett slags uttryck för västerländsk ideologi eller ”kulturimperialism”…
2.. något som används för att utmana traditionella värden så som familjen, religionen..
3..en rörelse som går bortom acceptans och istället försöker påverka barn, skola, lagar..

Så när väst tolkar ett Prideförbud som ett tecken på förtryck ser vissa länder det som att de försvarar sin kultur och självständighet och skyddar sina barn..

Att folk sedan trotsar förbud betyder inte att de lever i ett fritt paradis men det betyder inte heller att en stat är misslyckad diktatur. Det finns massor av exempel historiskt där människor trotsar lagar, oavsett regim. Ibland är det ju mod men ibland är det civil olydnad… ibland är det bara ren trots eller provokation.

Det västerländska: “Förbud mot Pride = diktaturvarning”

Det konservativa så som Ryssland: “Att stå emot Pride = skydda barn, kultur och stabilitet”

Så vilken sida har egentligen rätt? Finns det ens något rätt och fel?
Demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter är västerländska värderingar.

Homosexuella har varit en förtryckt minoritet i många hundra år och Pride har varit ett sätt att utrycka motstånd mot förtrycket.

Ungern har hållit på att montera ner sina mänskliga rättigheter för minoriteter och opposition i över 15 år. Förbud av Pride tåg är en del i detta. Detta är ett klart steg mot ett mer autoritärt styre och kan på sikt leda till diktatur om det inte stoppas.

Citat:
Since taking power in the 2010 elections, Prime Minister Viktor Orbán’s Alliance of Young Democrats–Hungarian Civic Union (Fidesz) party has pushed through constitutional and legal changes that have allowed it to consolidate control over the country’s independent institutions. The Fidesz government has passed antimigrant and anti-LGBT+ policies, as well as laws that hamper the operations of opposition groups, journalists, universities, and nongovernmental organizations (NGOs) that are critical of the ruling party or whose perspectives Fidesz otherwise finds unfavorable.

https://freedomhouse.org/country/hungary
Citera
2025-06-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veronika2005
Demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter är västerländska värderingar.

Homosexuella har varit en förtryckt minoritet i många hundra år och Pride har varit ett sätt att utrycka motstånd mot förtrycket.

Ungern har hållit på att montera ner sina mänskliga rättigheter för minoriteter och opposition i över 15 år. Förbud av Pride tåg är en del i detta. Detta är ett klart steg mot ett mer autoritärt styre och kan på sikt leda till diktatur om det inte stoppas.

https://freedomhouse.org/country/hungary

Så när väst förbjuder proryska demonstrationer, oppositionella medier och arresterar demonstranter är det försvar av demokratin. Men när Ungern sätter gränser för Pride, är det vägen mot diktatur? Dubbelmoral är också ett tecken på förfall!!

Intressant sånt här är att yttrandefrihet bara verkar gälla när åsikterna passar den västerländska agendan..
Och sen de ni kallar Pride handlar inte längre om frihet det har blivit ett västligt maktinstrument… Att tvinga andra länder att anpassa sig till västs syn på kön, sex och familj är ett uttryck för kulturell imperialism.
Citera
2025-06-30, 15:19
Medlem
nerdnerds avatar
Fel. Ta bort.
Citera
2025-06-30, 15:37
Medlem
Citat:
Så när väst förbjuder proryska demonstrationer, oppositionella medier och arresterar demonstranter är det försvar av demokratin. Men när Ungern sätter gränser för Pride, är det vägen mot diktatur? Dubbelmoral är också ett tecken på förfall!!

Intressant sånt här är att yttrandefrihet bara verkar gälla när åsikterna passar den västerländska agendan..
Och sen de ni kallar Pride handlar inte längre om frihet det har blivit ett västligt maktinstrument… Att tvinga andra länder att anpassa sig till västs syn på kön, sex och familj är ett uttryck för kulturell imperialism.

Exakt så är det.

Har t.ex. pratat med afrikaner som ser västs insisterande på att även de skall ha "Pride" och homoäktenskap i sina länder som en modern form av kolonialism.

Och jag håller med dem. Låt varje land bestämma självt. Det är väl det som är demokrati?

Det är för övrigt obegripligt hur länge detta har pågått i väst nu. Jag tyckte Pride började kännas extremt mossigt och uttjatat redan för 20 år sedan. Då trodde jag att det var en politisk modefluga som snart skulle vara över. Att EU-pamparna fortfarande skulle tvångsmata oss med det 2025 hade jag inte anat då. Men det finns tydligen en kategori människor som aldrig tröttnar, hur uttjatade flosklerna än blir.
Citera
2025-06-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Exakt så är det.

Har t.ex. pratat med afrikaner som ser västs insisterande på att även de skall ha "Pride" och homoäktenskap i sina länder som en modern form av kolonialism.

Och jag håller med dem. Låt varje land bestämma självt. Det är väl det som är demokrati?

Det är för övrigt obegripligt hur länge detta har pågått i väst nu. Jag tyckte Pride började kännas extremt mossigt och uttjatat redan för 20 år sedan. Då trodde jag att det var en politisk modefluga som snart skulle vara över. Att EU-pamparna fortfarande skulle tvångsmata oss med det 2025 hade jag inte anat då. Men det finns tydligen en kategori människor som aldrig tröttnar, hur uttjatade flosklerna än blir.

Håller med allt du skriver. När väst trycker ut sina värderingar på andra kontinenter och kräver lydnad kallar man det “mänskliga rättigheter”. När andra kulturer gör motstånd kallar man det “förtryck”. Det är inte solidaritet det här det är kulturimperialism vilket är rätt skrämmande.
Citera
2025-06-30, 16:14
Medlem
Citat:
Så när väst förbjuder proryska demonstrationer, oppositionella medier och arresterar demonstranter är det försvar av demokratin. Men när Ungern sätter gränser för Pride, är det vägen mot diktatur?
Ja precis så är det, ryssland är en diktatur och dess propaganda media underminerar vårt land, kultur, ekonomi och behöver stoppas
Citera
2025-06-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Nej endast lättkränkta miffon som du själv tycker så. Vi övriga bryr oss inte om att prideparader existerar.

En av de främsta anledningarna till att amerikanerna röstade fram Trump var för att han skulle rensa ut hbtq ur statsapparaten och akademia. Folk vill i allmänhet inte se skiten, helt enkelt. Bortsett invandringsfrågan är homo/transfrågan de facto den stora knäckfrågan i västvärlden idag*. Blir lite svårt att avfärda en absolut majoritet i många västerländska länder som en liten grupp lättkränkta miffon.

*Inte i Sverige. Men bara för att invandringsfrågan är så dominerande här att den tränger undan allt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in