Citat:
Ursprungligen postat av
Dafwid
För mig är det här en vattendelare. Tycker det är bra att man manifesterar och protesterar MEN - jag tycker samtidigt att Pride har blivit något helt annat än vad det var tänkt från första början. I alla fall här i Sverige. Ta till exempel sommaren 2018, när alla partiledare var med på Pride, alla förutom Jimmie Å. Istället hade man valt att ställa en elefant på scenen som fick representera honom och SD. Efter det har jag tagit avstånd från allt vad Pride heter.
Det var ju också något år (vet ej om det var samma år som elefanten) där man uteslöt MED från att medverka under Pride-veckan därför att partiet hade "fel värdegrund". Detta trots att deras partiledare då är öppet homosexuell!! Och det finns en del andra i det partiet som också är HBTQ om jag förstått det rätt.
Så åter igen; Ungern kanske behövde det här, men Pride och alla viftande flaggor får mig personligen att vilja spy. Jag känner mig inte alls representerad längre av den här organisationen.
Känner också det här. Jag stöttade länge deras kamp på min Facebook. Jag stöttar fortfarande HBTQ ursprungliga tanke men PRIDE är jag starkt emot, jag spyr varje gång jag ser den flaggan. För mig står den för något helt annat. Alla fall i Sverige, sen är jag öppen med att den kanske inte är lika hatfylld och politisk i andra länder så som den här men den låter som den är det.
Jag har hört att Ungern inte alls är emot HBTQ utan det är dom sexuella inslagen i PRIDE som den är emot för att skydda barnen.
Jag kan stötta PRIDE i de länder som den behövs som muslimska länder ex Turkiet, Palestina och även Ryssland.
I Sverige vågar inte PRiDE göra det i kända förorterna. Det intressanta är för ett antal år sen så genomfördes en PRIDE av högern i en av Sthlm förorter och självklart så kom det dit vänster PRIDE motdemonstranter dit, vilket är helt jävla absurt. Ska dom protesterar mot sig själva, helt jävla ologiskt men ändå gjorde dom det. Högern kunde genomföra sin PRIDE medans motdemonstranterna blev misshandlade av dom boende. Så jävla komiskt så det finns inte.
Detta är precis vad högern varnade för och det hände. Detta är just därför vänster PRIDE inte är i förorterna dom vågar inte riskera bråk med sina väljare.