Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
- Oärlig? På vilket sätt då?
Om jag skriver en sak, och du svarar på en helt
annan sak, och sedan anklagar mig för en
tredje sak - då är du antingen oärlig, eller hallucinatorisk, eller stendum. Välj ett av alternativen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
- Vad trevligt att fler europeiska länder har haft välbesökta prideparader

Det måste reta dig och din sort till förbannelse.
Case in point...
Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
- Jo självklart är det inspirerat av medeltida islamistländer och/eller Ryssland. Det är nämligen i dylika länder man gillar att motverka yttrandefrihet t.ex. pridefestivaler.
Homosexualitet har bokstavligt talat varit olagligt i hela västvärlden långt in i modern tid. Första landet i världen att göra homosexuella äktenskap lagliga var Nederländerna. År 2001...
Vad jag vill ha sagt med detta är naturligtvis att negativ syn på homosexualitet är så nära en universell värdering mänskligheten kan komma. Har inget med vare sig islam eller Ryssland att göra. Vidare rör trådaktuella ämnet en konflikt mellan en centraleuropeisk EU-medlemsstat (med en av Europas minsta muslimska befolkningar), en (försvinnande liten) sexuell minoritet i landet, en marginellt större politisk opposition i landet, och diverse icke-statliga/statliga/överstatliga intressenter i övriga EU. Finns få konflikter i Europa som i
mindre grad involverar Ryssland eller muslimer, än just denna.