2025-06-29, 18:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Diskussionen mellan dig och mig handlade om vilka slutsatser man kan dra utifrån diagrammet för det var i anslutning till det som din förvirring uppstod.

Detta innebär inte att jag anser att vi enbart ska titta på diagrammet för andra, separata ändamål dock såsom ifall vi vill försöka förstå oss på huruvida COVID-19 vaccinerna är skadliga eller inte. Ser du skillnaden?

Två olika saker. Du klumpar ihop de två på ett oärligt sätt för du vill få mig att se dålig ut. Oärligt.

Du förstår dig inte ens på vad du läser. Så pass obegåvad är du. Wow.

Det du gör är att du väljer ett inlägg ifrån den 24:e juni fast jag redan uttryckte extrem tydlighet kring min poäng den 22:e juni.

Såhär skrev jag:

Detta ovanför går inte att misstolka. Diagrammet slår självklart inte fast att det finns en överrepresentation. Detta beror på att diagrammet saknar kompletterande basinformation. Detta bekräftas av banal logik, det ChatGPT säger + att även BRÅ (brottsförebyggande rådet) har med någon form av basinfo när en överrepresentationsuträkning ska göras.

Antingen är du riktigt svagbegåvad eller så är du extremt intellektuellt oärlig. Ska vi t o m behöva använda ChatGPT för att du ska kunna förstå vad någon menar? Men då frågar vi ChatGPT då, shall we?

Tacka fan för att du är så vilsen om du inte ens förstår dig på banal skriftlig kommunikation.

ChatGPT:s svar: https://postimg.cc/XpV6DZxw

Att du inte förstår dig på svenska har vi förstått. Se min kommentar ovanför. Att körsbärsplocka ut otydligare citat när jag har varit extremt tydlig tidigare är ju bara oärligt. Du ignorerar äldre inlägg där jag uttrycker mig med extrem precision. Varför gör du det? Jo, för du spelar oschysst. Men trots du spelar oschysst så förlorar du.

Nej, jag slår inte in en öppen dörr. Det där är en klassisk efterhandskonstruktion.

Men folk kan göra sin egen bedömning om de anser att du höll med mig med tanke på ditt svar:

Det jag skrev:

Ditt svar:

Du förstår väl själv att ditt svar ovanför antyder? Det är ganska uppenbart. Om det jag skrev var en självklarhet, då hade du inte svarat såsom du gjorde. Tappert försök men du faceplantade dig själv.

Var det du eller jag som antydde att ytterligare information är helt nödvändig? Moi.
Du försöker få det att låta som att mina poänger var dina egna haha. Sedan försöker du få det att låta som att en viss mening på svenska betyder något helt annat än vad den egentligen betyder.

Jag vill avbryta men du fortsätter försöka få mig att se dålig ut så då tvingas jag svara. Men du har inget att komma med. Folk kan tänka själva. Att du håller igång denna konversation genom att försöka förvrida verkligheten får bara dig att se dålig ut.
Om du tror att en debatt med de här individerna känns tröstlös, vänta ett par år så kommer du få höra hur du:
1. Blivit överbevisad gång på gång
2. Spridit lögner
3. Är ansvarig för tusentals människors död
4. Kommer ställas till svars och dömas till arkebusering
5. Är anställd av läkemedelsbolagen
6. Vurmar för vaccin
7. Vill tvångsvaccinera barn
8. Får betalt per inlägg för att sprida desinformation

Det spelar ingen roll att du endast hänvisat till korrekt statistik och relevanta statistiska principer och diskuterat ur ett neutralt perspektiv. Och om de till slut inser att de målat in sig själva i ett hörn flyttar de bara målstolparna, och så fortsätter allt enligt samma karusell runt, runt igen.

Nej, man kan, precis som du på ett föredömligt vis påpekat, inte dra några slutsatser från VAERS gällande någon överrepresentation. Men om man vill vara intellektuellt ohederlig och bortse från fakta och statistisk grundkunskap kan man naturligtvis hävda vad som helst för få det se ut som att vaccin orsakat allt från skoskav, fotvårtor, en irriterande make och liten pillesnopp (ja, det är ett förvånande antal som rapporterat till VAERS att de fått liten pillesnopp av vaccinet), eller som i det här fallet att man skulle kunna dra en slutsats baserat på ANTALET rapporter jämfört med det antal som kom in för andra vaccin (och sedan påstå att man kan kombinera med något som påstås vara "fakta" utan att avslöja vad den faktan utgörs av).
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-29 kl. 18:02.
Citera
2025-06-29, 18:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du påstår ju att väntapåvaccinstrategin inte ledde till att några gamla offrades för vården räckte till, förklara då hur det kunde gå ut generella direktiv om palliativ vård till alla med symptom?
Varför fick de inte vård om väntapåvaccinstrategin lyckades?

Problemet med er autister är att ni ser allt som antingen svart eller vitt.

Staten, FHM och vårdinstanserna blev tagna på sängen när pandemin kom. Man gjorde för lite och för sent. Det betyder dock inte att det man ändå gjorde var verkningslöst. Som exempelvis uppmana folk att jobba hemma för att inte belasta vården som att vaccinera sig, även om vissa blev sjuka trots vaccin osv. Jag tror att vaccinet hjälpte till duktigt att rädda liv. Speciellt under 2021.
Citera
2025-06-29, 18:41
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Problemet med er autister är att ni ser allt som antingen svart eller vitt.

Staten, FHM och vårdinstanserna blev tagna på sängen när pandemin kom. Man gjorde för lite och för sent. Det betyder dock inte att det man ändå gjorde var verkningslöst. Som exempelvis uppmana folk att jobba hemma för att inte belasta vården som att vaccinera sig, även om vissa blev sjuka trots vaccin osv. Jag tror att vaccinet hjälpte till duktigt att rädda liv. Speciellt under 2021.
Du kan tro det men det behöver inte va sant.
Att unga människor som knappt drabbas av viruset inte kan arbeta med att ta hand om sjuka på grund av brist på skyddsutrustning är ett problem som inte räddar liv.
Det gör bara vårdarbetet mer komplicerat och det rimmar illa med att vården håller på att kollapsa.
Om vården var nära kollaps borde vårdpersonalen fått arbeta utan skyddsutrustning för att effektivisera arbetet.
Själv fick jag t.ex. inte arbeta med sjuka trots att jag hade naturlig immunitet.
Istället las gamla på rum för att torka ut eller fick stöd av flygvärdinnor i plastdräkt.
Skandal.

Då är ju frågan, hur kunde det hända om inte strategin i stort som gick ut på att vänta in vaccinet, misslyckats?
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-29 kl. 18:44.
Citera
2025-06-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Lyd mitt tidigare råd att skaffa dig en grundutbildning i ämnet, så slipper du framstå som en substanslös tramsare när du gång på gång citerar studier som du inte läst eller förstått.

Tråkigt att såna som du sänker folks förroende för vetenskap. Helyon (IF ca 3.6) juni 2025 skriver om dig:
Trust in scientists and medical authorities has decreased since the pandemic, possibly making future public health measures more challenging [127,128].

One oft-cited reason for vaccine hesitancy is the possibility for vaccine adverse events [[129], [130], [131]]. This safety concern has persisted despite consistent messaging on the safety of vaccines by health authorities. One German survey revealed that 42 % of vaccine-hesitant survey participants desired a greater level of detailed and numerical information on vaccine side effects [132]. Communicating with certainty, as opposed to acknowledging uncertainty around vaccine risks, can produce unintended and unwanted backfiring [133]. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S240584402501864X

Citat:
Du har nu suttit och spridit skit och lögner här sedan dag 1.

Åter en kollaminrektum0-lögn. Vem som vill kan kolla mina inlägg under pandemin, där jag var mycket pro-vaxx under ett par års tid så du snackar skit igen.

Citat:
Nej, det finns ingen korrekt utförd studie som visar att det sprutar spikproteiner ur celler där mRN överlevt i flera år och det du spenderar din tid på är att sitta och läsa skit där man väljer att INTE utföra studien på korrekt vis, sannolikt för att man då vet exakt vad som blir resutatet. Du verkar lida av samma syndrom som Bobbo Sundgren som använder Youtube som komplement för att visa hur blåst han är när han hävdar att spikproteinerna finns kvar i kroppen i flera år. Lägg ned din skit och spendera istället energin på att gå och utbilda dig. Pajas.

Intressant hur du ignorerar peer review-studier, och när du tar upp dessa så är de antingen skit enligt dig eller så har jag missförstått. Du valde att "förklara" för mig vad Brogna et al menade i sin artikel, men tråkigt finns Brogna dessutom intervjuad och menade raka motsatsen till dina påståenden, och då blev det tyst på kollaminrektaljumb0 igen.

Och nu ska du "citera" latin från Wikipedia för Rustyshackleford. Latin används inte längre vid svenska lärosäten, du framstår bara som narcissistiskt störd.

Citat:
"Onus probandi incumbit ei qui dicit, non ei qui negat, et quod gratis asseritur, gratis negatur"

Svensk översättning:

https://en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof_(philosophy)
https://en.wikipedia.org/wiki/Hitchens%27s_razor

En masja jatin fjån wikipedja och sen academia felstavat.

Citat:
Jag gissar att din engelska är ganska dålig pga brist på utbildning (hoppade av nian?) (...). Skulle jag citera den där studien skulle jag aldrig kunna få ett uppdrag inom akedemia igen.

Är du säker på att det inte är kvackademien du kommer från?
Citera
2025-06-29, 19:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Intressant hur du ignorerar peer review-studier, och när du tar upp dessa så är de antingen skit enligt dig eller så har jag missförstått. Du valde att "förklara" för mig vad Brogna et al menade i sin artikel, men tråkigt finns Brogna dessutom intervjuad och menade raka motsatsen till dina påståenden, och då blev det tyst på kollaminrektaljumb0 igen.
Det spelar ingen roll vad någon "tycker" eller "tror". Brognas metod är undermålig och jag har förklarat varför. Att du inte förstår betydelsen är en annan femma, men det beror på att du inte har den ämneskunskap som behövs för att inse det dråpliga i Brognas misstag. Hoppas i alla fall att du lärde dig något nu när jag skolade dig IGEN. Om du trots allt missade hur du fick byxorna neddragna kommer det här igen:

Citat:
Wow. Återigen sitter du och sprider skitprat och antivaxxar-nonsens. Varför blir man inte förvånad?

Nej, den studie du citerar till visar inte att det finns spikprotein i kroppen efter x dagar. Man mäter inte ens det, men det är du för okunnig för att förstå. Du är så okunnig att du inte inte ens klarar av att läsa studien, utan förlitar dig på en felaktig tolkning som du snappat upp någon antivaxxar-desinformations-central som du sedan sprider på slaskforum utan att förstå vad som faktiskt står i studien.

Det är PRECIS som vanligt. Om sanningen skall fram är jag sjukt trött på att ge dig gratislektioner i immunologi och mikrobiologi, men man trodde ju att du skulle klara av att läsa innantill, men inte ens det klarar du av.

Det Brogna et al. mäter är förekomsten av en PEPTID, inte något spikprotein. Orsaken till peptidens förekomst är en helt vanlig vanlig antigenpresentation. För att förklara för dig utan kunskap betyder det att immunceller attackerat spikproteiner och hackat upp dem i peptider som sedan presenteras på cellytan så att immunsystemet kan känna igen antigenen. De antigenpresenterande cellerna överlever ganska länge, och för oss utbildade och erfarna är det här inget konstigt; det Brogna et al. detekterar är helt enkelt en peptid som den antigenpresenterande cellen presenterar. Och det hade du fattat om du haft en grundkunskap i ämnet och sedan läst innantill. Men då du är helt okunnig är du lättlurad och går på vad skit som någon tutar i dig.

Och ja, ditt eländiga antivaxxar-patrask, Brogna är helt ärlig med att det är peptider man mäter, inte proteiner. LÄS studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall). Det är dina kompisar på desinformations-centralerna som feltolkat saken och sedan lurat i dig att studien visar att det finns spikproteiner kvar efter flera månader. Felet är att du inte har någon ämneskunskap.

Nej, Feng et al. mäter inte heller förekomsten av Spikprotein, de mäter ANTIKROPPAR. Inget annat. Det är ingen som detekterat något fullängds spikprotein i det fallet heller. Och det hade du begripit om du LÄST studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall eftersom du inte förstår vad du läser).

Och nej, det existerar inget mRNA som inte bryts ned redan efter ett par dagar. Det finns massor med studier i ämnet där man mäter förekomsten av mRNA och det finns ännu fler där man mäter förekomsten av fulllängds spikprotein. Alla dessa visar samma sak; spikproteinerna finns inte kvar i kroppen mer än 14 dagar efter vaccination.
https://academic.oup.com/cid/article/74/4/715/6279075?login=false
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apm.13294

Notera att de studier jag citerar mäter förekomsten av fullängds spikprotein, inte någon peptid.

Och sluta för fanken med dina ointelligenta försök att dra slutsatser i ett ämne där du inte ens har grundkunskap i. “Bla bla bla, om det finns spikproteiner kvar måste de ju tillverkats av mRNA och då måste det ju finnas mRNA kvar som producerar spikproteiner”. Nej, det finns inget mRNA kvar som producerar spikproteiner, och mRNA bryts ned efter typ 20 minuter utanför en cell och efter ett par dagar i en cell.

Och innan du anklagar andra som sitter och skedmatar dig med fakta och kunskap för att vara oärliga, borde du sluta med att citera en skräpstudie från Yale som påstår att man hittat spikproteiner 700 dagar efter vaccination (det har man inte) när du fått förklarat för dig ett ANTAL gånger för dig exakt varför så inte är fallet. Men du fortsätter att referera till lögnen som om inget hänt.

Du är antagligen den oärligaste skribenten jag träffat på. Att du dessutom är totalt okunnig i ämnet gör att jag inte har några problem att utnämna dig, Lavemango, till Flashbacks största verbalexkrement, och man tvingas fråga om du inser att det faktiskt är fullt möjligt för dig att säga “jag är inte kunnig nog att debattera saken”?

Men jag håller med om att din okunskap är lite gullig när du sitter och citerar saker du inte förstår. *hihi*

Som sagt, det räcker inte med att läsa Abstraktet (oj, kolla stavningen!) för att förstå vad som sker i en studie eller ej, du måste ha den grundkunskap som krävs också om du vill kunna bedöma om resultatet är rimligt. Pajas.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-29 kl. 20:00.
Citera
2025-06-29, 19:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du kan tro det men det behöver inte va sant.
Att unga människor som knappt drabbas av viruset inte kan arbeta med att ta hand om sjuka på grund av brist på skyddsutrustning är ett problem som inte räddar liv.
Det gör bara vårdarbetet mer komplicerat och det rimmar illa med att vården håller på att kollapsa.
Om vården var nära kollaps borde vårdpersonalen fått arbeta utan skyddsutrustning för att effektivisera arbetet.
Själv fick jag t.ex. inte arbeta med sjuka trots att jag hade naturlig immunitet.
Istället las gamla på rum för att torka ut eller fick stöd av flygvärdinnor i plastdräkt.
Skandal.

Då är ju frågan, hur kunde det hända om inte strategin i stort som gick ut på att vänta in vaccinet, misslyckats?

Vadå er brist? Att sjukdom, spridning, sjukhusinläggningar drastiskt minskar efter det att man sätter in vaccin är rätt talande. Likaså de kliniska testerna när man jämförde vaccinerade mot ovaccinerade.

Har man två grupper med liknande sammansättning och vaccinerar den ena gruppen, men inte den andra och därefter ser att vaccinerade inte drabbas av lika allvarlig sjukdom och dessutom uppvisar en lägre nivå av smitta är det också rätt talande.

Vården måste vara bättre rustad, ha högre beredskap, ha skyddsutrustning i förråd, ha högre kapacitet för att kunna möta peakar i vårdbehov. Gäller långt ifrån enbart IVA platser.
Citera
2025-06-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Istället för att fortsätta gnabbas om hårklyverier, så kanske vi kan försöka komma fram till något vi är överens om? Vad sägs?

Påståenden:

A) Om man ENBART tittar på det aktuella diagrammet i isolation, och ingenting annat, så kan man inte fastställa att det finns en överrepresentation. (Jag har aldrig hävdat motsatsen.)

B) Om man kombinerar informationen i diagrammet med det faktum att det sedan år 1990 inte kan ha delats ut fler covidvaccin än alla andra vaccin tillsammans, så är det korrekt att dra slutsatsen att det finns en överrepresentation av rapporterade dödsfall för covidvaccin i VAERS. (Det är vad jag har hävdat hela tiden.)

Håller du med om både påstående A och påstående B? Du har inte uttryckligen sagt att du håller med om B nämligen.

Om så är fallet så tycker jag att vi kan avsluta diskussionen, och då har vi i alla fall kommit fram till nånting konstruktivt.
Om du inte håller med om både A och B så kan vi fortsätta gnabbas i två veckor till. Inte mig emot i sånt fall, jag tycker att det här är ganska kul.

Det finns:
2 673 347 poster i VAERS
1 664 458 gäller Covid-"vaccin".

1664458/2673347=0,62 Dvs... 62% av alla rapporter om misstänkta biverkningar i VAERS gäller Covid19-"vaccin" trots att de bara står för under 10% av alla administrerade doser i USA sedan VAERS introducerades.

62 procent!! Otroligt!! Om inte det är en varningssignal så vet jag inte vad som är... chockerande!!
Citera
2025-06-29, 20:46
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll vad någon "tycker" eller "tror". Brognas metod är undermålig och jag har förklarat varför. Att du inte förstår betydelsen är en annan femma, men det beror på att du inte har den ämneskunskap som behövs för att inse det dråpliga i Brognas misstag. Hoppas i alla fall att du lärde dig något nu när jag skolade dig IGEN. Om du trots allt missade hur du fick byxorna neddragna kommer det här igen:

Som sagt, det räcker inte med att läsa Abstraktet (oj, kolla stavningen!) för att förstå vad som sker i en studie eller ej, du måste ha den grundkunskap som krävs också om du vill kunna bedöma om resultatet är rimligt. Pajas.

Det som gör att du mer framstår som en mytoman är just att du aldrig klarar att föra diskussioner, istället utmynnar allt alltid i dina meningslösa textväggar. Sålunda svarar du nu genom att citera dig själv (vilket är patetiskt i sig) och utan att bry dig om att jag redan har besvarat detta ditt inlägg och påvisat dina grodor och ohederliga, men ganska korkade, försök till semantiska glidningar:

Citat:
Återigen ett semantiskt försök att vinkla orden. Det är spikproteinfragment skapat av mRNA-vaccinet och Brogna talar själv om det som spikprotein och spikprotenfragment samt peptid och nu försöker du precis som din semestervikarie lupac som dunstade kvickt vinkla denna information semantiskt.

Men Brogna är intervjuad på Youtube där man kan höra och se honom beskriva studien redan under de första minuterna. Till exempel säger han 6:00 minuter in att de ville veta halveringstiden för spikproteinet från vaccinet: "We aso wanted to understand them I said it before, the real half-time of the spike protein because if the spike protein say for many times, 1 month, 2 months, 3 months, 4 months, 6 months before the booster dose, it is important to know".

https://youtu.be/WBNsh9gc6xE?list=PL18uPjjnW_eMAs3dwpUZ9pE78DPVCPnE I

I själva verket är det ju som vanligt: Efter lite googlande har korrektamund0 återigen, precis som sin sommarkollega lupac, inte klarat av att skaffa sig en större bild, Nyss kallade kollamumbojumbo en forskare för pediatriker, för att desinformera så att Flashbacks läsare skulle tänka att då verkar han ju inte kunna något immunologi. Detta fast han är cancerforskare inom pediatrik. Desinformation.

Brogna får frågan 11:40 "how did you tell the difference between the spike protein from a vaccine versus the spike protein from infection?" och svarar:
Yes, yes yes, with the proteometer and mass spectrometry t is possible to disctiminate the two types of spike protein and we have only selected people that have the spike protein of mRNA-vaccine (
Han får frågan: "So are you saying that you had situations where someone had circulating spike protein but didn’t generate antibody?"
Brogna: Yes, yes.
Om det finns några korrektamund0-fans här, till exempel hennes kollega lupac, så låt oss citera vad dr Brogna som hon hyllar anser. Brogna, 10:25 (avskrivet direkt med hans engelska):

I think that before to introduce a new technology in the industry, and before the large utilize in the person it is better to experiment in the animals the effect of the products. So the next time I hope that many other scientists and doctors could make these type of experiment before inject the new products with the new technologies in the person.https://youtu.be/WBNsh9gc6xE?list=PL18uPjjnW_eMAs3dwpUZ9pE78DPVCPnE I

Den av Korrektamund0s hyllade forskare Brogna menar alltså att man inte gjort tillräckliga djurförsök innan man injicerade människor med den nya mRNA-teknologin.

Återigen dina typiska semantiska glidningar och reträtter. Jag skriver spikproteinfragment och har redan förtydligat att det är detta Brogna talar om, och att han använder ordet spikprotein, varvid du börjar tala om peptider istället. Precis som när du försökte få den japanske professorn att bara vara pediariker. Om du hade innehåll i ditt ytliga svammel skulle det fungera bättre.

Vi tar väl en till studie:

Biomedicines (Impact Factor 3.9-4.2) augusti 2023:
'Spikeopathy': COVID-19 Spike Protein Is Pathogenic, from Both Virus and Vaccine mRNA

Abstract

The COVID-19 pandemic caused much illness, many deaths, and profound disruption to society. The production of 'safe and effective' vaccines was a key public health target. Sadly, unprecedented high rates of adverse events have overshadowed the benefits. This two-part narrative review presents evidence for the widespread harms of novel product COVID-19 mRNA and adenovectorDNA vaccines and is novel in attempting to provide a thorough overview of harms arising from the new technology in vaccines that relied on human cells producing a foreign antigen that has evidence of pathogenicity. This first paper explores peer-reviewed data counter to the 'safe and effective' narrative attached to these new technologies. Spike protein pathogenicity, termed 'spikeopathy', whether from the SARS-CoV-2 virus or produced by vaccine gene codes, akin to a 'synthetic virus', is increasingly understood in terms of molecular biology and pathophysiology.
Vi tar väl ett till citat från samma abstract:
The inflammatory properties of the nanoparticles used to ferry mRNA; N1-methylpseudouridine employed to prolong synthetic mRNA function; the widespread biodistribution of the mRNA and DNA codes and translated spike proteins, and autoimmunity via human production of foreign proteins, contribute to harmful effects.
Och medan du fortsätter ditt semantiska skitsnack om ifall det ska kallas "peptid", vilket gör dig och dina lakejer helt otrovärdiga, och glider in på frågor om "helt" spikprotein din pajas, så vet forskningen följande, ur samma artikel i dess helhet:
Key problem areas appear to be (1) the toxicity of the spike protein—both from the virus and also when produced by gene codes in the novel COVID-19 mRNA and adenovectorDNA vaccines [1,2], hence the novel term ‘spikeopathy’; (2) inflammatory properties of certain lipid-nanoparticles used to ferry mRNA [3]; (3) N1-methylpseudouridine in the synthetic mRNA that causes long-lasting action [4]; (4) widespread biodistribution of the mRNA [5] and DNA [6,7] codes via the lipid-nanoparticle and the viral-vector carrier matrices, respectively and (5) the problem of human cells producing a foreign protein in our ribosomes that can engender autoimmunity [8,9].https://www.mdpi.com/2227-9059/11/8/2287
Vi har inte fått netto-summan än av skador, i vad denna artikel kallar
(...) a case of premature translation of experimental gene therapy technology to mass public vaccination and ethical and regulatory issues that need scrutiny and reform before the next pandemic.https://www.mdpi.com/2227-9059/11/8/2287
Vi tar väl konklusionen också:

9. Conclusions
In this narrative review, we have established the role of the SARS-CoV-2 spike protein, especially the S1 subunit, as pathogenic. It is also now apparent that widely biodistributed spike proteins, produced by mRNA and adenovectorDNA gene codes, induce a wide variety of diseases. The underlying pathophysiological and biochemical mechanisms are being elucidated. The lipid-nanoparticle carriers for the mRNA and Novavax vaccines have pathological pro-inflammatory properties as well. The whole premise of gene-based vaccines producing foreign antigens in human tissues is fraught with risks for autoimmune and inflammatory disorders, especially when the distribution is not highly localised. https://www.mdpi.com/2227-9059/11/8/2287

Pfizer har enligt studien ovan med sitt vaccin skapat vad man i studien kallar för "ett syntetiskt virus" i människor.
Citera
2025-06-29, 20:57
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det finns:
2 673 347 poster i VAERS
1 664 458 gäller Covid-"vaccin".

1664458/2673347=0,62 Dvs... 62% av alla rapporter om misstänkta biverkningar i VAERS gäller Covid19-"vaccin" trots att de bara står för under 10% av alla administrerade doser i USA sedan VAERS introducerades.

62 procent!! Otroligt!! Om inte det är en varningssignal så vet jag inte vad som är... chockerande!!
Nej, det vet vi att du inte vet. Men du har alltså inte läst mitt inlägg om saken? Då tar jag det igen:

Citat:
Du är oinformerad, outbildad och har svårt att ta till dig fakta. Skillnaden mellan COVID-vaccin och övriga vaccin är att läkare var skyldiga ENLIGT LAG att rapportera samtliga dödsfall och andra medicinska händelser som skedde i samband med vaccination där vaccin under EUA användes. Det har du sannolikt inte hjärna att förstå den statistiska konsekvensen av, men vi får nöja nöja oss med att VAERS inte är en databas som listar några biverkningar (vilket du verkar fått för dig) och att vi andra med ämneskunskap viftar bort ditt dravel som antivaxxar-trams.

https://www.cdc.gov/vaccine-safety-systems/vaers/access-use.html

Hör av dig när du insett att du inte har förstått vad VAERS är eller vad som styr rapporteringen dit. Det räcker med att du säger: "Jag har inte en susning om vad jag svamlar om".

Hur många andra vacciner de senaste 10 åren (då folk haft tillgång till smartphones med vilka de kunnat rapportera att de fått liten pillesnopp av vaccinet med ett par snabba klick) har haft en nationell användning under en 12-månaders period där i stort sett 85% av en befolkning vaccinerats med ett vaccin där läkare varit TVUNGNA ENLIGT LAG att rapportera alla händelser. Skulle det kunna resultera i att varenda sjukdom som någon i befolkningen råkar ut för 6 månader efter vaccination rapporteras till VAERS och sedan utgör tramsigt fjanteri från antivaxxar-patraskare som dummerjönsigt och barnsligt frågar "oj, titta titta, vad många event som registrerades när COVID-vaccinen rullades ut"

Antingen gör du dig till alternativt är så ointelligent och kapitalt utvecklingsstörd att den stora frågan är hur din hjärna klarade av att logga in här till att börja med.

Jag tar det igen så att även lilla dumhuvudet förstår:
Inga uppgifter i VAERS är rapporterade biverkningar. Händelserna som rapporteras analyseras enligt ett väl fungerande signalsystem. DÄREFTER konstaterar man antingen att händelsen ORSAKADES av vaccinet.

Förstår du?

Det finns väl sannnolikt fler orsaker till att folk rapporterat fler händelser (det rapporteras inga misstänkta biverkningar), och en av dem är naturligtvis den ständigt ökande förekomsten av antivaxxar-patrask som via sina generaler sprider skit och trams på social media (Bobbo Sundgren skryter t.o.m. om sin "General" på Youtube). Det är ju bara att räkna antalet galenpannor på det här forumet för att man skall inse hur totalt lurade folk blivit sedan Andrew Wakefield gjorde entré.

Men att läkare enligt lag måste rapportera allt som skett upp till ett år efter vaccination gör naturligtvis att antalet rapporter i VAERS skjuter i höjden. Man att du skulle första det har vi inga som helst förväntningar på.

Citat:
Evaluating VAERS Data

When evaluating data from VAERS, it is important to note that for any reported event, no cause-and-effect relationship has been established. Reports of all possible associations between vaccines and adverse events (possible side effects) are filed in VAERS. Therefore, VAERS collects data on any adverse event following vaccination, be it coincidental or truly caused by a vaccine. The report of an adverse event to VAERS is not documentation that a vaccine caused the event.
https://vaers.hhs.gov/data/dataguide.html
Citera
2025-06-29, 21:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det som gör att du mer framstår som en mytoman är just att du aldrig klarar att föra diskussioner, istället utmynnar allt alltid i dina meningslösa textväggar. Sålunda svarar du nu genom att citera dig själv (vilket är patetiskt i sig) och utan att bry dig om att jag redan har besvarat detta ditt inlägg och påvisat dina grodor och ohederliga, men ganska korkade, försök till semantiska glidningar:
Jag har försökt förklara detta för dig och dina lika ointelligenta idioter till antivaxxar-aotrask-kompisar sedan 2021. Du menar att jag skall förklara för 28:e gången? Du får ursäkta, men du är så patetiskt ointelligent att jag inte har någon större förhoppning om att en 29:e förklaring kommer sjunka in i din feta hjärna. Det är betydligt enklare att citera det jag skrev tidigare - men som du inte läste.

SÅ nej, ingen studie har hittat några spikproteiner efter 700 dagar, alldeles oavsett vad du fått för dig att Brogna gjort.
Citat:
Wow. Återigen sitter du och sprider skitprat och antivaxxar-nonsens. Varför blir man inte förvånad?

Nej, den studie du citerar till visar inte att det finns spikprotein i kroppen efter x dagar. Man mäter inte ens det, men det är du för okunnig för att förstå. Du är så okunnig att du inte inte ens klarar av att läsa studien, utan förlitar dig på en felaktig tolkning som du snappat upp någon antivaxxar-desinformations-central som du sedan sprider på slaskforum utan att förstå vad som faktiskt står i studien.

Det är PRECIS som vanligt. Om sanningen skall fram är jag sjukt trött på att ge dig gratislektioner i immunologi och mikrobiologi, men man trodde ju att du skulle klara av att läsa innantill, men inte ens det klarar du av.

Det Brogna et al. mäter är förekomsten av en PEPTID, inte något spikprotein. Orsaken till peptidens förekomst är en helt vanlig vanlig antigenpresentation. För att förklara för dig utan kunskap betyder det att immunceller attackerat spikproteiner och hackat upp dem i peptider som sedan presenteras på cellytan så att immunsystemet kan känna igen antigenen. De antigenpresenterande cellerna överlever ganska länge, och för oss utbildade och erfarna är det här inget konstigt; det Brogna et al. detekterar är helt enkelt en peptid som den antigenpresenterande cellen presenterar. Och det hade du fattat om du haft en grundkunskap i ämnet och sedan läst innantill. Men då du är helt okunnig är du lättlurad och går på vad skit som någon tutar i dig.

Och ja, ditt eländiga antivaxxar-patrask, Brogna är helt ärlig med att det är peptider man mäter, inte proteiner. LÄS studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall). Det är dina kompisar på desinformations-centralerna som feltolkat saken och sedan lurat i dig att studien visar att det finns spikproteiner kvar efter flera månader. Felet är att du inte har någon ämneskunskap.

Nej, Feng et al. mäter inte heller förekomsten av Spikprotein, de mäter ANTIKROPPAR. Inget annat. Det är ingen som detekterat något fullängds spikprotein i det fallet heller. Och det hade du begripit om du LÄST studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall eftersom du inte förstår vad du läser).

Och nej, det existerar inget mRNA som inte bryts ned redan efter ett par dagar. Det finns massor med studier i ämnet där man mäter förekomsten av mRNA och det finns ännu fler där man mäter förekomsten av fulllängds spikprotein. Alla dessa visar samma sak; spikproteinerna finns inte kvar i kroppen mer än 14 dagar efter vaccination.
https://academic.oup.com/cid/article/74/4/715/6279075?login=false
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apm.13294

Notera att de studier jag citerar mäter förekomsten av fullängds spikprotein, inte någon peptid.

Och sluta för fanken med dina ointelligenta försök att dra slutsatser i ett ämne där du inte ens har grundkunskap i. “Bla bla bla, om det finns spikproteiner kvar måste de ju tillverkats av mRNA och då måste det ju finnas mRNA kvar som producerar spikproteiner”. Nej, det finns inget mRNA kvar som producerar spikproteiner, och mRNA bryts ned efter typ 20 minuter utanför en cell och efter ett par dagar i en cell.

Och innan du anklagar andra som sitter och skedmatar dig med fakta och kunskap för att vara oärliga, borde du sluta med att citera en skräpstudie från Yale som påstår att man hittat spikproteiner 700 dagar efter vaccination (det har man inte) när du fått förklarat för dig ett ANTAL gånger för dig exakt varför så inte är fallet. Men du fortsätter att referera till lögnen som om inget hänt.

Du är antagligen den oärligaste skribenten jag träffat på. Att du dessutom är totalt okunnig i ämnet gör att jag inte har några problem att utnämna dig, Lavemango, till Flashbacks största verbalexkrement, och man tvingas fråga om du inser att det faktiskt är fullt möjligt för dig att säga “jag är inte kunnig nog att debattera saken”?

Men jag håller med om att din okunskap är lite gullig när du sitter och citerar saker du inte förstår. *hihi*
Citera
2025-06-29, 21:01
Medlem
Citat:
Nej, det vet vi att du inte vet. Men du har alltså inte läst mitt inlägg om saken? Då tar jag det igen:

Det finns väl sannnolikt fler orsaker till att folk rapporterat fler händelser (det rapporteras inga misstänkta biverkningar), och en av dem är naturligtvis den ständigt ökande förekomsten av antivaxxar-patrask som via sina generaler sprider skit och trams på social media (Bobbo Sundgren skryter t.o.m. om sin "General" på Youtube). Det är ju bara att räkna antalet galenpannor på det här forumet för att man skall inse hur totalt lurade folk blivit sedan Andrew Wakefield gjorde entré.

Men att läkare enligt lag måste rapportera allt som skett upp till ett år efter vaccination gör naturligtvis att antalet rapporter i VAERS skjuter i höjden. Man att du skulle första det har vi inga som helst förväntningar på.

https://vaers.hhs.gov/data/dataguide.html
Du kan vrida och vända på och citera dig själv hur mycket du vill.

Det är en sjuhelvetes varningssignal att hela 62% av alla rapporter om misstänkta biverkningar i VAERS gäller Covid19-"vaccin" trots att de bara står för under 10% av alla administrerade doser i USA sedan VAERS introducerades.

Ha de gött...
Citera
2025-06-29, 21:03
Avslutad
Är jag dum som ibland önskar en ny period och att få sitta hemma i 3 år? Fan vad skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in