2025-06-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Tror att folk i Ungern är trötta på autokrati, bakåtsträvare och dålig ekonomi
Att delta i Pride. Blir kanske ett sätt att protestera mot Orban

Ungerns folk är inte mer trötta än andra folk i Europa, snarare äre det EU elitens protest.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tja, här har du exempel

https://www.latimes.com/world-nation/story/2025-05-18/hungarians-rally-in-mass-protest-against-bill-allowing-blacklisting-of-orban-critics?utm_source=chat gpt.com

https://apnews.com/article/hungary-protest-orban-budapest-3ddc580235327dd06a73e38c66663536

https://www.dw.com/en/anti-orban-protesters-ridicule-hungarys-slave-law/a-46837563

Jag tänkte mig ju mer något som liknade massprotester i nivå med exvis Pride-paraden. Inte småprotester. 10 000 deltagare är vardagsmat i länder som Ungern eller Sverige. Framförallt i huvudstäder.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Din "analys" om att Orban bara låtsades att vara svag - är helt desperat och hjärndöd.

En "stark" ledare låtsas aldrig att vara svag för att skämma ut sig inför sitt folk, sina anhängare, sin regim, omvärlden, diktaturpolare i andra länder etc. Skurkledare i andra länder ser Orban som ursvag och patetiskt luftslott efter gårdagens förnedrande nederlag.
Det är du som påstår att jag menar att han har spelat svag. En avsiktligt misstolkning av mitt inlägg som såklart inte ens går hem hos dina likasinnade, vilket måste vara jävligt pinsamt för en så veritabel stortrut som du så gärna vill verka vara
Citera
2025-06-29, 17:21
Medlem
Allt som går emot bögen Orban som sväljer många meter med rysskuk dagligen är positivt, förvånad att han själv inte gick i Pride med tanke på hur mycket kuk han sugit igenom åren.
Citera
2025-06-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Grattis till alla pedofiler och zoofilier som fortfarande kan nätverka i sina parader och äckla sig offentligt.

Pride är inget annat än en gateway community för människor med extremt parafila störningar.

Man är störd i huvudet om man går runt offentligt och blottar sig och tror att man ska få social acceptans av oss vanliga labila människor.

Jag accepterar att människor ingår i samkönade parrelationer, jag skiter fullständigt i er. Jag lägger lika mycket åtanke åt er som samkönade parförhållanden vilket = 0

Men pride handlar inte om acceptans om samkönade förhållanden, det handlar om acceptans av pedofili och zoofili etc.

Se och begrunda:

https://europeanconservative.com/wp-content/uploads/2025/03/Pride-Parade-Cape-Town.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQpuTo0P7Cv_-1pDW7HF0BRbqysYPobytKOm0fCML8bEA&s
Ej förvånad.
Citera
2025-06-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Sant att det inte enbart är svenska medier, däremot "legacy media" eller mainstreammedia. Siffror varierar från "tens of thousands" till "around 100 000" till "up to 200 000". Svenska PS, som ska vara neutrala och oberoende, använder den högsta uppskattade siffran och skriver det som sanning. Varför gör de så, tror du?

Det är vansinne när man ser hjärntvätten rakt framför ögonen och en del skriker och bråkar att "nej, jag är inte lurad!!!" och går till världs ände för att cementera och bekräfta sin världsbild.
Det kan ju faktiskt vara så att 200 000 är den mest korrekta siffran.
Citera
2025-06-29, 17:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Nej, de flesta medier uppger 200 000 vilket är i linje med organisatörens beräkningar. Du nämner 9 miljoner. Anser du det vanligt att en hel befolkning är ute och demonstrerar eller vad är din poäng?

Min poäng är att oavsett om det är 100.000 eller 200.000 så är det inte är närheten av 9 miljoner. Därför kan man inte påstå att Ungern vill ha pride.
Citera
2025-06-29, 17:26
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Vad gulligt att du försöker övertyga, vännen. Eller menar du att det även var 200 000 högerextremister som demonstrerade igår?

Rysshoran tillika homofoben Orban kommer ryka nästa val.

Säg en enda protest eller parad de senaste 20 åren som haft en högerstämpel. Bensinupproret kanske, men det föll platt snabbt.

Att gå ut på gatan som en jäkla pöbel är vänstermetoder. Man kan därför inte titta på vilka som demonstrerar och varför. Om 5 miljoner går till valurnan och röstar för en kandidat som säger Nej till prideparader men 200 000 går ut på gatan och har den i alla fall - vad ska man säga om det, rent demokratiskt? Att de egentligen vill ha massa perversion offentligt (och nej, jag är inte fobisk på något sätt. Jag bodde hos mitt ex och hennes lesbiska manma + fliclvän från jag var 15 till 22. Vi var på den första pride sthlm men skippade de efterkommande, båda "mammorna" blev svinsura över att deras sexualitet kokades ner till offentligt snuskeri. Dyr öl också).
Citera
Medlem
triptykens avatar
Enormt kul att alla medier och siffror som kan verifieras just visar att det är 200 000 som gick i en lugn och säker Pridepromenad - allt som störde var några inavlade mobboffer som skrikgrät bakom sina plastbanderoller har aldrig skrattat så gott som fotona på dom

Så jävla skönt att se att Orban, den gamla förhudsvikaren, blev så rädd att han nu jobbar dubbelskift för att pumpa ut pengar och info i strida strömmar till lättköpta bloggluder för att få igenom sin bild.

Det han blev rädd för: män i högklackat!!!! Hahaha! Så jävla roligt, rädd för damskor!

Skönt av demokratiska friheter fick sin dag även i Putins Ungern och att Ungern faktiskt vill ha frihet istället för perverst slaveri.
Citera
Medlem
Citat:
Vad gulligt att du försöker övertyga, vännen. Eller menar du att det även var 200 000 högerextremister som demonstrerade igår?

Rysshoran tillika homofoben Orban kommer ryka nästa val.

Vad svamlar du om?

Fidesz vann senaste valet stort. En absolut majoritet av befolkningen. Jag hoppas jag inte behöver övertyga någon om detta faktum.

Vem som sedan väljer att gå ut och demonstrera eller inte, är inte relevant. Parlamentarism i Ungern sker i parlamentet. Inte på gatan.

Hur det går för Orbán 2026 får vi se. Jag är inte insatt i ungersk politik. Jag kan dock konstatera att i den mån Orbán ligger efter i opinionsundersökningar, så gör han alltid det inför val. Han låg efter 2022. Sedan vann han en jordskredsseger.

https://en.republikon.hu/media/107342/How-people-vote-in-Budapest_final.pdf
Citera
Medlem
BlessedPowers avatar
En av de positiva sakerna med muslimska länder är att man slipper lgbt pride parader.
Citera
2025-06-29, 17:27
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det kan ju faktiskt vara så att 200 000 är den mest korrekta siffran.

Det kan vara så att 20 000 är den korrekta siffran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in