Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Det är roligt att du inbillat dig att du kommer med nåt stort avslöjande att politiska organisationer är med och organiserar politiska demonstrationer. Det är något fullkomligt självklart.
Det är roligt att du har roligt.
Det är mindre roligt att du hela tiden reducerar mina specifika begrepp till generella begrepp. Det du ägnar dig åt är inte argumentation, utan spelsabotage.
Jag pratar inte om politiska organisationer generellt. Jag pratar om utländska och/eller internationella organisationer specifikt. Och då många gånger organisationer som ger sken av att vara politiskt obundna. Det är långt ifrån normen att NGOs får massivt stöd från överstatliga organisationer för att i sin tur exportera tiotusentals (hundratusentals?) yrkesaktivister till ett främmande land, framförallt inte när detta eventuellt står i strid med det främmande landets lagstiftning. Det är exceptionellt. Och en pestsmitta som härjat EU sedan strax efter Schengenavtalets praktiska implementering på mitten av 90-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Självklart blev denna Prideparad mer politiskt inriktad än vad dessa parader brukar vara pga Orbans förbud mot paraden. Detta är också något fullkomligt självklart.
Återigen: Förbudet har inget, eller väldigt lite, att göra med de internationella brigadernas deltagande. De internationella brigaderna bryr sig inte om hbtq. De bryr sig om att nationen Ungern måste rätta in sig i ledet och lyda den överstatliga globalistiska rörelsen. I
allt. Pride-förbudet är bara en förevändning. Orbán å sin sida bryr sig förmodligen inte
heller särskilt mycket om hbtq. Däremot bryr han sig om att Pride är en front för den överstatliga, globalistiska rörelsen som i princip vill montera ned den ungerska nationalstaten (och demokratin). Fiendeagenter är fiendeagenter även om de springer runt i lädertrosor och regnbågsfärgade sjalar.