Citat:
Här uppvisar du återigen samma taktiska nihilism. Närhelst kontroversen är nära lyfter du fram denna fingerade okunskap som ett svepskäl för att undvika frågan. Det är ett intellektuellt ohederligt tillvägagångssätt som du borde åtgärda.
Du kan följa deras respektive kommentarspår på Twitter. Douglas Murray skriver numera uteslutande om Iran och Israel, medan svarjevennorna Mattias Karlsson och Richard Jomshof huvudsakligen bekänner färg via retweets. Betrakta respektive aktivitet som en grundkurs i proisraelisk propaganda.
Det speglar med andra ord vårt ekonomiska egenintresse att stödja folkmordet i Gaza eller de folkrättsvidriga bombningarna av Iran. Har du ägnat en tanke åt att flyktingströmmarna från MENA till Europa har sitt ursprung i denna kontinuerliga krigföring?
Klok och relevant? Det är ett problem att du inte ser elefanten i rummet, vilket gissningsvis sker av taktiska skäl. Douglas Murray har nämligen under två decennier främjat israeliska intressen, och den röda tråden i budskapet är inte europeiska nationers självbestämmande. Tvärtom berättigas självbestämmandet när det sker såsom stöd för Israel och i åtgärder mot "islamofascism".
Och då är givetvis anfall bästa försvar. Israel First, som sagt. Det tog sin tid, men till slut bekänner du färg i frågan.
Det blir en lång och mycket dryg lista, från kommunistfinansiären Olof Aschberg till pervot Harry Schein eller bedragaren Joachim Posner. Kort sagt har vi inte utrymme att namnge dem i den här tråden, även om jag gärna hade spenderat mer tid på att lista diverse rötägg från Bonniersfären, eller från Sveriges Likud (SD).
Med andra ord stöder du återvandring "i princip" (finta höger) men inte i praktiken (gå vänster). Vad är det för vits med dessa ständiga manövreringar?
Du kan följa deras respektive kommentarspår på Twitter. Douglas Murray skriver numera uteslutande om Iran och Israel, medan svarjevennorna Mattias Karlsson och Richard Jomshof huvudsakligen bekänner färg via retweets. Betrakta respektive aktivitet som en grundkurs i proisraelisk propaganda.
Det speglar med andra ord vårt ekonomiska egenintresse att stödja folkmordet i Gaza eller de folkrättsvidriga bombningarna av Iran. Har du ägnat en tanke åt att flyktingströmmarna från MENA till Europa har sitt ursprung i denna kontinuerliga krigföring?
Klok och relevant? Det är ett problem att du inte ser elefanten i rummet, vilket gissningsvis sker av taktiska skäl. Douglas Murray har nämligen under två decennier främjat israeliska intressen, och den röda tråden i budskapet är inte europeiska nationers självbestämmande. Tvärtom berättigas självbestämmandet när det sker såsom stöd för Israel och i åtgärder mot "islamofascism".
Och då är givetvis anfall bästa försvar. Israel First, som sagt. Det tog sin tid, men till slut bekänner du färg i frågan.
Det blir en lång och mycket dryg lista, från kommunistfinansiären Olof Aschberg till pervot Harry Schein eller bedragaren Joachim Posner. Kort sagt har vi inte utrymme att namnge dem i den här tråden, även om jag gärna hade spenderat mer tid på att lista diverse rötägg från Bonniersfären, eller från Sveriges Likud (SD).
Med andra ord stöder du återvandring "i princip" (finta höger) men inte i praktiken (gå vänster). Vad är det för vits med dessa ständiga manövreringar?
Jag tycker det är intressant att höra vad andra tycker och varför. Det är därför jag har den här diskussionen med dig. Men om det ska bli en massa onödiga kommentarer om att jag är taktiskt nihilistisk eller ohederlig så blir det inte särskilt intressant längre.
Du tycker inte själv det är ohederligt att klippa och klistra i min text så att det ska framstå som om jag motsäger mig själv? Jag tycker alltså att jag har hängt med tillräckligt mycket för att kunna säga vad jag tycker, just nu med den kunskap jag har just nu, på flashback. Jag tycker alltså att jag är tillräckligt påläst för att ha ett konto på flashback. Sen finns det massor av svåra frågor där jag har hängt med mer eller mindre och där jag ärligt kan säga att jag inte är tillräckligt påläst för att helt bottna i dem. Men jag har fortfarande en åsikt baserat på den kunskap jag har. Förstår du skillnaden? Å ena sidan anse att jag är tillräckligt påläst för att ta mig friheten att skriva saker på ett nätforum, å andra sidan säga att det finnas många frågor som jag inte helt bottnar i. Det finns ingen motsättning där. Just eftersom det finns mer djup i många frågor är jag också intresserad av att höra vad andra tycker och varför. Så att jag själv kan skapa en större förståelse.
Har redan sagt att jag inte har sociala medier så det är inte aktuellt för mig att följa nån på twitter.
Som jag ser det så är Hamas, Huithis och Hizbollah Irans proxys och jag ser därför detta som en enda stor konflikt. Jag kan inte svara på om det var rätt av Israel nu senast att attackera Iran. Det är omöjligt att förutspå konsekvenserna på lång sikt. Du får gärna ge din analys av situationen men jag avböjer mig påhopp om att jag gömmer mig i nån slags okunskap.
Att du inte tycker om judar har jag förstått. Men kan du ge någon mer förklaring utöver att name-droppa några personer?
Nej jag "fintar" inte höger. Jag stöder återvandring. Jag hoppas att det kommer att gå att genomföra på ett bra sätt där inte oskyldiga drabbas hårt. Men jag tror inte att det kommer att ske. Det är bara SD av riksdagspartierna som stöder frågan idag, och som du själv har påpekat är det inte en fråga de driver aktivt. Att jag inte tror att något kommer att hända är inte samma sak som att jag inte vill att det ska hända.