Citat:
Pellefant "menar" en mängd saker.
Men mitt inlägg gällde en diskussion med honom om huruvida det finns en överrepresentation av rapporter om dödsfall i VAERS för covid-vaccinen, jämfört med alla andra vaccin. Om det råder såklart ingen tvekan.
Men Pellefant uppfann en specialregel om att vi bara fick använda information som rymdes i ett visst diagram för att dra slutsatser. Det var förbjudet att använda annan kunskap i kombination med diagrammet tydligen. Så genom att uppfinna den teknikaliteten är han vinnare av diskussionen enligt sig själv.
Citat:
Nä det är väl sant i princip.
Men frågan är då: Hur skulle man gå tillväga för att BEVISA kausualitet i det här fallet? Finns det något annat sätt att BEVISA kausualitet än att göra en dubbelblind placebostudie? I annat fall så är det ju kört, för nu är det för sent att göra en sån studie, när vaccinen redan finns på marknaden.
Och många är säkert väldigt nöjda med att ingenting kan BEVISAS.
Men andra sidan av myntet är att då finns det inte heller nåt sätt att BEVISA att vaccinet inte är skadligt.
Det rimliga att göra i en sån situation är att hålla sig undan skiten.
Särskilt som det har funnits så väldigt många varningstecken runt omkring oss, under så lång tid.
Bara för att man inte kan BEVISA nåt, så betyder det inte att man inte har rätt att använda sitt sunda förnuft.
Det finns många saker som vi kan veta näst intill säkert, utan att kunna bevisa det. Och det skulle vara väldigt svårt att fungera i sitt dagliga liv om man bara tillät sig agera på vetskap som går att bevisa i strikt mening.
Citat:
Då skulle jag vilja veta vilken risk-benefit analys som FDA och CDC har gjort för att komma fram till den slutsatsen. Skulle vara intressant faktiskt Ibland nämns ju siffror om att x antal miljoner människoliv skulle ha räddats tack vare vaccinerna. Men som jag förstått det så är dessa siffror mest resultat av data-simuleringar. Och med såna verktyg så kan man ju få fram lite allt möjligt verkar det som.