2025-06-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Ryssland är knappast det enda landet med svikande demografikruvor. Hela Östeuropa och Väst (möjligen Sverige) har dåliga siffror. Det är till och med så att Ukraina har ännu sämre siffror och bättre blir det inte när man har 6-7 miljoner män som bor i Väst och de som är kvar skickas till fronten.

Tja, behövs pengar kan ryssen alltid sälja av ett stycka mark som man gjorde med Alaska. Det kryllar av köpare i östfjärran som vill expandera.

Det är väldigt positivt att demografin sjunker i det "väst" som inte betyder något. I de länderna som är det riktiga "väst" så är de stabila och för morgondagen åtråvärda. Du sitter väl inte och tror att Spanien, Bulgarien och Rumänien räknas till väst? Dessa avarter skiter ut ungar för att kvinnor används som verktyg av produktion. Att föda barn handlar inte om brist på kondomer eller spiraler, utan om HUR man BJUDER in sina barn till världen. Det gör man inte genom att klä ut stackarna i paraduniformer när de är 4 bast gamla. Well, i Ryssland gör man ja...och fortfarande lider det ICKE VÄST utav denna förmåga till ytterlig dumhet. Det tog 120 år innan humbuckern tog sig dit, och idag sitter de och gör COVERS på 70-tals dängor som om vore framåtskridande. För fan....skäms ni inte?
Citera
2025-06-28, 16:16
Medlem
Att köttvågorna avtagit har att göra med truppförflyttningar samt det faktum att det inte finns nog med soldater att skicka!!! De har tagit slut. De behöver samla ihop ett gäng nya rekryter först, sedan kör de igång igen.
Citera
2025-06-28, 16:16
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Det finns det, det kryllar av er i denna tråden. När det gäller dig så minns jag dina tidigare inlägg i andra trådar. En turkhatare som inte trodde Trump skulle vinna valet.

Dina prognoser ska man helt enkelt lita på 👍🏼 hur slutar detta kriget? Blir det en copy paste på dem övriga Ukrofilernas inlägg så som Trång i brallan, Skalman, Saul, Petersson etc. Eller har du några egna tankar?

Av en latrin är du kommen och en latrin du ska bli / Gammalt ryskt ordspråk

Kriget har för övrigt två förlorare . Ukraina förlorade på slagfältet när det blev amerikansk inrikespolitik av det . Men Ryssland har förlorat hela sin framtid . Ekonomin är mer eller mindre död och några nya välvilliga investerare lär de inte få . De lär inte heller få hjälp att återuppbygga ekonomin eller industrin heller . Så Ryssland har förlorat " Freden "

Fast det konceptet med att " förlora freden " går långt ovanför ditt förstånd .
Citera
2025-06-28, 16:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Av en latrin är du kommen och en latrin du ska bli / Gammalt ryskt ordspråk

Kriget har för övrigt två förlorare . Ukraina förlorade på slagfältet när det blev amerikansk inrikespolitik av det . Men Ryssland har förlorat hela sin framtid . Ekonomin är mer eller mindre död och några nya välvilliga investerare lär de inte få . De lär inte heller få hjälp att återuppbygga ekonomin eller industrin heller . Så Ryssland har förlorat " Freden "

Fast det konceptet med att " förlora freden " går långt ovanför ditt förstånd .
Rörande ekonomin och industrin så är du helt fel ute.

1. Deras industri har nu byggts upp tack vare brist på import från väst.
2. Väst och andra står på kö för att kunna gå in i ryssland igen, en hämnade av restriktioner(som dom kommer att lobba för ska bort) andra väntar på att saker ska lägga sig så det blir politiskt fel att gå in.
Citera
2025-06-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx

2. Väst och andra står på kö för att kunna gå in i ryssland igen, en hämnade av restriktioner(som dom kommer att lobba för ska bort) andra väntar på att saker ska lägga sig så det blir politiskt fel att gå in.

Vad i helvete sitter du och spottar nu?

1. byggs upp "tack vare brist på import"???
2. Vilka står i kö men endast hindrade på grund utav restriktioner?

Helt otroligt hur förbannat korkat man kan uttrycka sig om man inte har den minsta aning om det man uttalar sig om. Men visst, visa oss lite bakgrund till ditt PÅSTÅENDE så kanske det blir mer logisk och inte bara RYSKT DRÖMMANDE.

Det räddar dig från att vara del av den så kallade " förstörda tråden" så dela med dig i VERKLIGHETENS tecken ja
Citera
2025-06-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Har "köttvågor" försvunnit från era manus nu? Det var väl inte så länge sedan ni NAFO-troll körde stenhårt med det.

Jag "presumerar" att propagandaministern inte har en aning om antalet utslagna ryssar och propagerar siffror som hen drar ut ur röven. Apropå röven, hur är vädret i Budapest just nu?

Jag är i Halmstad. Det är faktiskt så att när man attackerar utspritt så fungerar drönarförsvaret sämre. Att slösa en drönare eller laddning från drönare på endast en motorcyklist är ineffektivt. Ryzzland har just nu ont om stridsfordon som bär infanteri, därför ändras taktiken.
Jag vidhåller att 900 döda eller skadade per dygn är realistiskt nu och en tid framåt.

Ukraina har också ändrat taktik och angriper försörjningen. Uttröttade, hungriga bögryzzar bekämpas mycket lättare.
Citera
2025-06-28, 16:49
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Den proryske Fico försöker göra ett offer av sig själv. Slovakiens premiärminister gråter i media att ett möte med Zelenskyj är meningslöst, för att han är hatad av den ukrainska presidenten

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-premier-slowacji-o-spotkaniu-z-zelenskim-nie-ma-sensu-on-mni,nId,22159888
Citera
2025-06-28, 16:49
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Du är helt off från verkligheten.
Ryssland själva pekar på sina stora bekymmer.
Det enda industriellt som fungerar, är vapenindustrin, som tvingats låna pengar för att hålla igång verksamheten.
Men detta begriper du inget av. Så vi släpper det.

Citat:

Citera
2025-06-28, 16:52
Medlem
Citat:
Min lilla vän, finns absolut ingenting som definerar vad som är sanna källor, att den tråde finns är pga av att denna tråd inte går att diskutera i och med det framför olika källor och sätt att se på saker.

Källgransking lärde vi oss i skolan, läsa olika medier. Denna tråd är ren propaganda idag pga er.
Obs. någon som inte riktigt hängde med i grundskolan.
Sanning är en beskrivning på vad som hänt.
Det du länkar till är vad Putin vill att du skall läsa för att dölja vad som händer och bakgrunden till det.
Är viss skillnad på verklighet och fiktion.
Citera
2025-06-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Den proryske Fico försöker göra ett offer av sig själv. Slovakiens premiärminister gråter i media att ett möte med Zelenskyj är meningslöst, för att han är hatad av den ukrainska presidenten

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-premier-slowacji-o-spotkaniu-z-zelenskim-nie-ma-sensu-on-mni,nId,22159888
ja, DET är ju en ryss. Förslavad, trög och efterbliven. ÄNDÅ tror Fico att han ses som en statsman. Skrämmande humor. Zelenskiy skulle självklart inte ödsla tid på deTTA inavel till Slovak. Så gråten är given när man sålt sin INTEGRITET till andra (Ryssland)

Vi har ett underbart Tjeckien, ett högfungerande Slovenien och så har vi, ett fullständigt misslyckat SLOVAKIEN. Likheten med SERBIEN är slående och fortfarande förstår de inte VARFÖR?

Så är det att HORA för ryskt förfall
Citera
2025-06-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Nu var det dags igen! Vad sysslar luftförsvaret med?

“Another successful special operation by the Security Service of Ukraine: a Russian Pantsir-S1 air defense system and three helicopters allegedly destroyed.
https://x.com/bayraktar_1love/status/1938934178197704738
https://x.com/nexta_tv/status/1938934531915928019

Bra information. Om det stämmer med tre förstörda helikoptrar är det en stor framgång för Ukraina. Kriget är en kolossal förlustaffär för GloboHomo-federationen.
Citera
2025-06-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Som att ni inte förstör det heller, till exempel genom att länka till källor som förtjänar att vara i tråden om alternativa nyheter. Ingen av oss med åtminstone lite vett i skalle tar på allvar något som publiceras på Bitchute, Southfront, Odysee, Lancaster, Ritter, Slavyangrad eller Intelslava. Ingen skillnad på att sprida NMR-dynga och länka till källorna nämnda ovan.

Integriteten är det sista ni ska försvara Er med. Minns hur jag var ständigt spammad av ett par så kallade ryssvänner som krävde min adress eller ville ta det 1vs1 så fort jag har varit rak på saken mot dem.

Jag blev just inbjuden till DERAS address jag. Och när jag tackade nej till Malmö men delade med mig av min egen så blev det plötsligt tyst. Man måste älska dessa avarters desperata försök till "riktig diskussion" ja.

Förbannat skrämmande att det inte blir än TYDLIGARE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in