2025-06-27, 17:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Samtliga var döda redan efter första träffen. Vagnen rullar vidare herrelös. Slöseri med drönare.

Man ser ett par stycken soldater komma ut när fordonet inte fungerar längre, och de sprängs på direkten. De hinner inte ens att kolla på drönarna...
Citera
2025-06-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Man ser ett par stycken soldater komma ut när fordonet inte fungerar längre, och de sprängs på direkten. De hinner inte ens att kolla på drönarna...

En vagn från sextiotalet som man skjuter rakt igenom med en vanlig Kalle. Rena självmordet. Sverige borde åtalas för förräderi som skickar sån skit.
Citera
2025-06-27, 17:57
Medlem
Citat:
https://x.com/lostarmour/status/1938561056127029554

Helt galet hur många drönare det flyger runt nu.

En pbv302 som blir attackerad av flertalet drönare, och sen när infanteriet kommer ut så är det tack och hej på direkten.

Snart är svenska soldater där med i slakten, när EU går med i kriget. Get ready!
Helt galet hur snabbt det går utför, när tror du att att drönarna kommer att ”stalla”(i den mån stenade St0ny är bekant med flygtermer)

Russian Central Bank Governor Nabiullina: Russia’s resources are now exhausted. Without investment and reforms, we stall.

https://x.com/mylovanov/status/1938362382041923725?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Citera
2025-06-27, 18:06
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

En pbv302 som blir attackerad av flertalet drönare, och sen när infanteriet kommer ut så är det tack och hej på direkten.

Snart är svenska soldater där med i slakten, när EU går med i kriget. Get ready!

Den står pall hyffsat för att vara typ 70 år gammal, De skjuter ju flera gånger på den.
Citera
2025-06-27, 18:19
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:

Med AI eller TV-spel kan man ju programmera in hur många drönare som helst. Det där såg riktigt fejk ut.
Citera
2025-06-27, 18:24
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
…och på tal om tillverkning. Vi i industribranchen skulle betrakta nedanstående siffror som en fullständig industriell kollaps

Production in May, y/y
furniture: -15%
household appliances: -20%
lamps and lighting equipment: -20%
tiles: -18%
building ceramic materials: -18%
washing machines: -35%
refrigerators: -21%
TVs: -35%
facade ceramic tiles: -13%
floor ceramic tiles: -25%
wallpaper: -11%
paints and varnishes: -6%

these data are late, I think that the sale of new housing has already dropped by 30-40%, and maybe even 50%

https://x.com/evgen1232007/status/1938245360020836433?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Haha. Ryssland körs i botten för att täcka upp för massmördarens katastrofala missräkningar. Anställda lögnare försöker dölja förfallet av den ryska nationen med fabler.
Senast redigerad av Taggad 2025-06-27 kl. 18:30.
Citera
2025-06-27, 18:30
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Om en sida får tillgång till bättre vapen, så har de väl större möjligheter till att göra en förändring i kriget, d.v.s eventuellt kunna påverka situationen på kartan? Och om vad media skriver har en direkt inverkan på det, så är det väl extremt OnT?

Och vad är det för "historieförfalskning" jag kommit med? Vi fick t.ex. lära oss att det heter "Kiev" och inte "Kyiv" i skolan, under historielektionerna och att Ukraina inte fanns som land tills Sovjet upplöstes. Menar du att man för några decennier sedan lärde ut falsk historia i Svenska skolor?
Snarare är det väl idag som historierevisionismen pågår.

Och på tal om vem som började, jag utgår ifrån att du menar när Ryssland officiellt gick in med trupper?
Är det då verkligen så simpelt och tvådimensionellt? Ingen bakgrundsinformation, historia eller något annat är relevant alls?
Detta påminner mig om hur när ett barn mobbar ett annat, och hur föräldern till det mobbade barnet försöker ha ett samtal med mobbaren för att få denne att sluta, och hur sen det hela framställs som att föräldern "gick till angrepp" mot ett "oskyldigt barn". Jo, för allt är alltid så simpelt

Jag får nog göra dig besviken.
Fakta hämmar den fria debatten.
Om du kan komma på mig med att det jag skriver, är lögn. Må då så ske.

Men dina egna teorier, så hemsnickrade de bara kan bli, bryr jag mig inte om alls.

Putin har erkänt att de gröna männen var hans.
De har även fått medaljer som veteraner.

Folkrätten. Punkt.
Citera
2025-06-27, 18:33
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Är det så att Sverige blir inblandat så är det så. Jag gissar att vi ses i värnen då. Hoppas jag ser dig först.
Citera
2025-06-27, 18:43
Medlem
"Där den ryska soldaten sätter sin fot, där är landet vårt" - Vladimir Vladimirovich Putin

Vad våra kära vänner i ryggdunkargänget i den här tråden har missat är att... Ryssland och Vladimir Vladimirovich Putin samt de ryska väpnade styrkorna bedriver ett utnötningskrig i Ukraina. Ryssland maler ner dom ukrainska soldaterna. Det är grymt men sant.
De ukrainska styrkorna har endast 47 % bemanning i sina enheter. Ryssland ser till att fienden tvingas omdirigera sina styrkor, som redan saknas i de viktigaste områdena för den väpnade kampen.

Zelensky och Kievregimen har misslyckats fullständigt.

Det är inte så enkelt för ryggdunkargänget, som är uppfödda med Sveriges Television och Sveriges Radio samt västpropaganda sedan modersmjölken, att förstå. Vi får förlåta dom... För och ty de är i god tro.
Fan, om det inte passar med ett Bibelcitat 🤔

Saliga äro de som är fattiga i anden, dom tillhör himmelriket.
- Matteusevangeliet 5:3

Ett litet förtydligande:
Fattiga i anden: Detta syftar inte på ekonomisk fattigdom, utan snarare på en andlig attityd. Det handlar om att vara medveten om sin egen andliga ofullkomlighet samt sina förståndsmässiga tillkortakommanden och behov av Guds nåd och förlåtelse.
Senast redigerad av Frank.af.Danmark 2025-06-27 kl. 18:53.
Citera
2025-06-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Att dom inte är med i EU har ingen relevans. Dom är ju en del av NATO och det geopolitiska paketet.

Sen var det här inte handel utan militära bilaterala avtalal det gällde.

0 av 10 poäng , du missade helt. Hoppas du siktar bättre när du går på dass
Du skjuter villt men träffar inget.
Vi kan ta det igen även om det är off topic.
Ett icke Europeiskt land kan inte gå med i EU.
Ett land som inte är med i EU kan inte bjuda in någon till EU.
Att 2 länder diskuterar avtal vare sig gällande militärt eller ekonomiskt samarbete är en sund tillställning och är hur det skall fungera.
Inte som din idol Putin som börjar bomba sen kräver samarbete annars så invaderar vi er militärt.
Men uppenbarligen förstår ni i Putins fanklubb vanligt folkvett. Men det vet vi ju redan.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-06-27 kl. 18:50.
Citera
2025-06-27, 18:49
Medlem
Citat:
Nämen vad bra!
Vad konstigt att vi ska lägga 5% på militärupprustning för NATO, och att Ryssarna närsomhelst rullar in i Sverige då.

Jag undrar hur det hela går ihop egentligen.
Ja, det gäller att mota Olle i grind och förhoppningsvis gör vår gemensamma satsning på försvaret att vi får en repris på Sovjetunionens kollaps. Du har väl koll på Sovjets kollaps? Orsak och verkan?

Som du såg i det inlägg jag svarade dig på så tycks allt gå i den riktningen… Eller vad tror du? Hur ska den ryska fascistregimen klara sig ur den rävsax de sitter i? Vad säger du och dina kunniga kompisar om Elviras uttalande?
Citera
2025-06-27, 18:50
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Nämen vad bra!
Vad konstigt att vi ska lägga 5% på militärupprustning för NATO, och att Ryssarna närsomhelst rullar in i Sverige då.

Jag undrar hur det hela går ihop egentligen.
Det går ihop att än en gång rusta ner den ryska nationen till den vanvård som 2000- talets värsta massmördare så effektivt påbörjade med den vansinniga felräkningen i o m anfallet av Ukraina. Istället för att medge att "det gick inte" så tar Putins ego med sig Rysslands framtid ner i graven. Storsinne rimmar illa med den blodtörstigas person.

En stilla undran bara, hur många "skitryssar" ska han få dra med sig i fördärvet tycker du?
Senast redigerad av Taggad 2025-06-27 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in