2025-06-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Men han sitter kvar på degen ,, han får sitta 8 säger vi saksskull. Kommer ut med 100 miljoner i krypto .

CA 12.5 miljoner per år 🤷‍♂️ ,,och det är långt från säkert att Turkarna skickar honom till Sverige han kan lika gärna vara fri imorgon .

Inte läst Fupen. Var förvaras krypton?
Kan polisen inte beslagta dom?
Citera
2025-06-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasportiva
Funkar inte

Tidigare länk, delafil.se, fungerar för mig i skrivande stund.

Ny länk:
https://gofile.io/d/Yy2KxH
Citera
2025-06-24, 13:31
Medlem
Gick igenom FUPen igen efter att ha lyssnat på alla avsnitt av Spår. Byggdes upp för ett stort avslöjande av Freddie, men tycker hans historia föll rätt platt. Håller fast vid att han skulle "köpa Flugforum" och just de gångerna han loggat in där råkade hans telefon krascha och lämna dumpar från TOR på telefonen.

Har man haft intresse för krypto och darknet ett tag blir det mycket upprepningar i podden, men skulle ändå säga att den är värd att lyssna på.

I FUPen tycker jag de gamla mIRC-loggarna är mest intressanta. Där framgår ju att Freddie och "Robert" (som han kallas i podden) sålt sedan Silkroads dagar (Freddie sedan Sheep markets dagar). Freddie säger det även i podden, att han träffade "Robert" 2012 och visste att han var säljare. Glömde dock nämna att även han hade kontakt med kinesiska säljare och beställde hem pulver och tryckte egna piller.

Känns som att han började tjäna lite mer pengar då runt 2013. Andra benet genom något sketchy upplägg med Amazon gift cards och trafik till porr- och pokersidor. Så jag tror inte han haft någon vit inkomst, typ någonsin. I bästa fall "grå" i form av trafik och vinst på krypto som han ej skattat för. Ev. att den där busringingsappen drog in lite vit inkomst. Han har därför rört ihop det för sig genom att dra olika historier i förhören. Trodde nog han skulle kunna gå helt fri först och ville inte berätta om all krypto och bokföringsbrott. Men ändrade sig sedan hela tiden för att passa de bevis som presenteras. Skulle nog kört "inga kommentarer".. Men att sitta häktat med två små barn hemma kan nog få de flesta att ta beslut som kanske inte är de smartaste.

Sedan är min personliga åsikt att detta inte är någonting som ska straffas med ett decennium på kåken. Men att framställa honom som en oskyldig östermalmskille utan någon koppling till denna världen är kanske inte hela sanningen.

Om det är så att de är ett gäng som kontinuerligt fortsatt sälja sedan Silkroad och klarat sig för att sedan starta FS3 måste jag säga att det är väldigt imponerande (för han drev garanterat inte FS3 själv). Målvakter, shipments, krypto, sköta post, digitala spår osv under närmare ett decennium för att sedan starta en handelsplats med allt vad det innebär. De hittar inte heller mycket efter 2013 (förutom btc-kopplingar) som pekar på att han skulle sålt.
Citera
2025-06-24, 17:24
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de-va-Irfan
Gick igenom FUPen igen efter att ha lyssnat på alla avsnitt av Spår. Byggdes upp för ett stort avslöjande av Freddie, men tycker hans historia föll rätt platt. Håller fast vid att han skulle "köpa Flugforum" och just de gångerna han loggat in där råkade hans telefon krascha och lämna dumpar från TOR på telefonen.

Har man haft intresse för krypto och darknet ett tag blir det mycket upprepningar i podden, men skulle ändå säga att den är värd att lyssna på.

I FUPen tycker jag de gamla mIRC-loggarna är mest intressanta. Där framgår ju att Freddie och "Robert" (som han kallas i podden) sålt sedan Silkroads dagar (Freddie sedan Sheep markets dagar). Freddie säger det även i podden, att han träffade "Robert" 2012 och visste att han var säljare. Glömde dock nämna att även han hade kontakt med kinesiska säljare och beställde hem pulver och tryckte egna piller.

Känns som att han började tjäna lite mer pengar då runt 2013. Andra benet genom något sketchy upplägg med Amazon gift cards och trafik till porr- och pokersidor. Så jag tror inte han haft någon vit inkomst, typ någonsin. I bästa fall "grå" i form av trafik och vinst på krypto som han ej skattat för. Ev. att den där busringingsappen drog in lite vit inkomst. Han har därför rört ihop det för sig genom att dra olika historier i förhören. Trodde nog han skulle kunna gå helt fri först och ville inte berätta om all krypto och bokföringsbrott. Men ändrade sig sedan hela tiden för att passa de bevis som presenteras. Skulle nog kört "inga kommentarer".. Men att sitta häktat med två små barn hemma kan nog få de flesta att ta beslut som kanske inte är de smartaste.

Sedan är min personliga åsikt att detta inte är någonting som ska straffas med ett decennium på kåken. Men att framställa honom som en oskyldig östermalmskille utan någon koppling till denna världen är kanske inte hela sanningen.

Om det är så att de är ett gäng som kontinuerligt fortsatt sälja sedan Silkroad och klarat sig för att sedan starta FS3 måste jag säga att det är väldigt imponerande (för han drev garanterat inte FS3 själv). Målvakter, shipments, krypto, sköta post, digitala spår osv under närmare ett decennium för att sedan starta en handelsplats med allt vad det innebär. De hittar inte heller mycket efter 2013 (förutom btc-kopplingar) som pekar på att han skulle sålt.

Jag håller med dig, har också lyssnat på alla avsnitt samt läst FUP. Han famlar efter halmstrån för att skapa tvivel, men har han varit inloggad som admin på flugforum så är han inblandad ordentligt, även om han nu inte skulle vara huvudman för drogmarknaden så är han huvudman för forumet och där begicks medhjälp till narkotikabrott dagligen.
Citera
2025-06-24, 17:28
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:

Vart kan man lyssna på avsnitten?
Citera
2025-06-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Jag håller med dig, har också lyssnat på alla avsnitt samt läst FUP. Han famlar efter halmstrån för att skapa tvivel, men har han varit inloggad som admin på flugforum så är han inblandad ordentligt, även om han nu inte skulle vara huvudman för drogmarknaden så är han huvudman för forumet och där begicks medhjälp till narkotikabrott dagligen.

Ja, precis. Om man läser de gamla mIRC-loggarna så känns han mer som en hasslare med många idéer än någon som har koll på programmering och servrar. Där är de även en grupp på 2-4 st i de olika projekten. Så är väl troligt med ett liknande upplägg för FS3. Skulle jag gissa så har Fredrik haft ansvar för t ex forumet och typ "marknadsföring", sedan har någon mer tekniskt kunnig driftat sidan. Skulle även förklara varför de inte kunnat gripa någon mer. För även om Fredrik haft ganska bra Opsec så har han lämnat spår efter sig som jag tror att en mer tekniskt kunnig och försiktig person ej hade lämnat.

Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Vart kan man lyssna på avsnitten?

Tror första avsnittet finns gratis, annars har de sju dagar gratis om man vill lyssna på resten (5 avsnitt tot) https://thirdear.studio/pods/spar-podcast
Citera
2025-06-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

Det försvaret & spår verkar vilja lyfta är ju bara för att du varit inloggad på admini kontot på flugforum betyder det ju inte med automatik att du är admin på flugsvamp. Även om mycket skulle tyda på det.

Har ej läst fup men får känslan av att Fredde inte riktigt är så oskyldig som han påstår efter att ha lyssnat genom spårs alla avsnitt. Frågan är ju oxå om det bli så att Fredde får ta en P18 efter att han nu har pekat ut ”Robert”
Citera
2025-06-25, 11:59
Medlem
Citat:

Jag håller med helt och hållet. Det bästa för Fredrik hade varit inga kommentarer hela vägen. Lite fiffel absolut men det ska inte generera 12år. Sen är det även ett IT mål som är likt juridiskt den tidigare flugsvamp rättegången, han hade ett polskt namn, också mycket IT. Jag trodde ett tag att det var Fredrik själv som skrivit inlägget jag svarar på. Har Fredrik chans till upprättelse i HD? Eller blir han sittandes där han är nu!!
Citera
2025-06-25, 14:26
Medlem
StonedMonkeys avatar
Det här med informatören och adminpanelen.. Jag fattar inte riktigt men.. Om man leker med tanken på att Fredrik inte är admin, skulle det kunna vara så att den "riktiga" admin satt dit honom?

Vad är egentligen alternativet, att någon IT-kunnig på något sätt hittat adminpanelen? Hur kan personen ha lyckats när polisen inte gjort det?
Citera
2025-06-25, 14:45
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ja, precis. Om man läser de gamla mIRC-loggarna så känns han mer som en hasslare med många idéer än någon som har koll på programmering och servrar. Där är de även en grupp på 2-4 st i de olika projekten. Så är väl troligt med ett liknande upplägg för FS3. Skulle jag gissa så har Fredrik haft ansvar för t ex forumet och typ "marknadsföring", sedan har någon mer tekniskt kunnig driftat sidan. Skulle även förklara varför de inte kunnat gripa någon mer. För även om Fredrik haft ganska bra Opsec så har han lämnat spår efter sig som jag tror att en mer tekniskt kunnig och försiktig person ej hade lämnat.

Tror första avsnittet finns gratis, annars har de sju dagar gratis om man vill lyssna på resten (5 avsnitt tot) https://thirdear.studio/pods/spar-podcast

Vart hittar du mIRC loggarna?
Citera
2025-06-25, 21:03
Medlem
Har lyssnat igenom hela podden på jobbet och måste säga att den är väldigt bra!

Men allt faller ju ganska platt på att Fredrik inte riktigt kan förklara hur han har ETH för 9 miljoner dollar på ett konto som han erkänner är sitt Sen att han jobbade ensam är helt omöjligt men jag är ändå ganska förvånad att han blev dömd då dom ändå inte hittade någon pgp-nyckel för admin varken på datorn eller telefonen. Sen är det enda dom egentligen har bevis på till 100% är att han var inloggad som admin på Flugforum?? Är väll inte olagligt i sig med tanke på att det bara är ett forum?

Men ja skyldig är han tråkigt att han inte bara erkänner sin riktiga inbladning han kommer ju trotsallt sitta inne några år till..
Citera
2025-06-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Har lyssnat igenom hela podden på jobbet och måste säga att den är väldigt bra!

Men allt faller ju ganska platt på att Fredrik inte riktigt kan förklara hur han har ETH för 9 miljoner dollar på ett konto som han erkänner är sitt Sen att han jobbade ensam är helt omöjligt men jag är ändå ganska förvånad att han blev dömd då dom ändå inte hittade någon pgp-nyckel för admin varken på datorn eller telefonen. Sen är det enda dom egentligen har bevis på till 100% är att han var inloggad som admin på Flugforum??

Att han är insyltad känns rätt självklart givet mängder av omständigheter.
Jag tänkte bara på den (givetvis mycket lilla) detaljen i slutet på podden, där man spanat på Fredrik och ”Robert”. Biltur en sväng iväg, promenad 19 minuter -> biltur tillbaka.
Alldeles solklart för att inte bli av avlyssnade vid ett sannolikt väldigt känsligt samtal. Att det var just de två. Knappast snack om lite mindre fuffens, eller det dåliga vädret.

Men att faktiskt vara insyltad och att bli dömd är (kan) vara två helt olika saker. Bevisningen är ju klart undermålig, precis som du säger.
Mest antaganden. Inga konkreta bevis.
Promenaden ovan i sig säger givetvis inget egentligen, även om man kan lägga ihop 1+1+1+1. Men en massa ettor och antaganden blir man normalt inte dömd för.

Undrar om de söker resning. Det krävs ju väldigt mycket för att HD ens ska överväga att ta upp det. Antar man måste ha flertalet solklara och konkreta bevis som försvar att presentera? Det blir ju inte bara en ny rättegång i HD med redan befintligt åtal. Väl?
Senast redigerad av M.J.A 2025-06-25 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in