2025-06-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ska det knarkas som alla barnfria helger??

Det verkar som att det är barnhelg. Lilla C var med i en story innan idag. Så det kanske blir ett besök på något Lekland eller Simhallen.

Dom ”rika” lever sitt liv😉
Citera
2025-06-26, 23:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Personen fattar mycket väl men det är väl lite tråkigt att se idolerna falla.

Undra hur många bedrägerier han/dom har gjort? så äckligt att göra så mot andra människor så lågt.

Jag har hela tiden sagt att det kommer att bli mycket värre än vi trott.
Det blev det.
Citera
2025-06-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Samarbeten... Varför tror du han åkt skytteltrafik till Förenade arabemiraten? Rainy day funds.. tänk till lite nu gubben

Skytteltrafik har vart till Marbella. Dubai har vart mer undantag än regel.
Citera
2025-06-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
som jag har skrivit långt tidigare i tråden, så tar just ekobrott en jävla massa tid. att fuppen är på 10k sidor är inget som förvånar mig alls. jag har sett och läst större. men 10k sidor betyder att dom gjort sitt jobb som dom ska. det kommer bli ett antal år för samtliga inblandade. ingen kommer här kunna säga att dom inte visste vart pengarna kom ifrån. sånt är man enligt lag skyldig till att ta reda på själv. det gamla uttrycket god tro är borttaget sedan 20 år sedan. det är bara att krypa in och göra sina år. och sedan stå med skulder för resten av livet.

bra att han inte leker i sandlådan på youtube då. utan att han är störst i sverige på något som heter instagram. inget som jag som vuxen har. blå kloss i blå låda. röd kloss i röd låda. 4st skruvar i varje påse. personalen på brio önskar trevlig arbetsdag.

Sjukt om de andra 3 åker på långa fängelsestraff också. Eller ja Linnea kan väl få åka 🙂 Hon är så jävla oskön bara.
Citera
2025-06-26, 23:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Eller är han så pass skuldsatt, på annat håll än vad vi vet, att det tillochmed behövdes bedrägerier och porr...?

Jag tänker på att historien med managern Yosif. Killen hängde läääänge i chattarna på streamen långt längre än att de hade en riktig deal. Yosif blev först manager till Luggen och Kajza. Dealen med kräket blev klar först i Linköping efter ett första möte med Yosif i Spanien när Luggen fyllde år. Han hade t ex ett annat management vid resan till Thailand (då var det nåt bolag på K med säte i UAE, minns inte just nu). Vad löste Yosif som fick honom att skriva på till sist..?

Kan det ha lånats pengar, droger och dopning av "på riktigt" kriminella personer som krävt räntor och avbetalningar på ett annat sätt än www.sms-lån.se gör...?

Det där har jag också funderat mycket på. Just det med att vara skyldig kriminella "farliga" människor. Den som skulle misshandla Jocke och Anjo var väl också kriminell?
Citera
2025-06-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Om det är hans inkomst så är det hans pengar såklart och 7 miljoner att spendera betyder att han inte har varit pank som en del påstått. Vilka pengar han får betala sen ändrar inte på att han haft 7 miljoner.

Han har haft 7 miljoner ja under några år men samtidigt finns perioder han faktiskt verkat pank.

Tex min näst bästa ögonblick med Christopher när Jocke i Cypern bad han bjuda alla ungar på glass och man såg verkligen hur det tog emot och han inombords gick sönder.

Sedan har vi ju flyttlådorna pappa fick betala.

Bästa ögonblick kommer alltid vara när han sade Förhudsundersökning i TR 2023!
Citera
2025-06-26, 23:28
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Förklara gärna.

Du vet att han bara varit två gånger i Dubai, va? Den första gången bara för att hans bror och Anjo var där på semester.

Spanienresorna är en annan sak: de kan ha krävts av honom. En gång var resan hela 18h lång, inkl flyg med Ryanair kl 4 på morgonen. Vem i helvete resor så om man kan välja? Även rymningen är fullkomligt obegriplig och fortfarande helt oförklarad. Varför? Var han tvungen att ta sig dit av andra skäl än vad vi vet?

Den som är satt i skuld är icke fri!
Finns en anledning att han åker till utkanten till Europa och sedan inte laddar upp något mer.

Jag har redan sagt för mycket, kommer bli intressant att följa, vi får se vem som får rätt i slutändan
Citera
2025-06-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Ja exakt och vissa har sagt att han har varit pank vilka nötter

Kan du förklara punkterna i detta inlägg?
(FB) Christofer "Chrippa" Berg (gripen på Arlanda, misstänkt för ekobrott)

Det finns många fler exempel. Varför såghan t ex helt skräckslagen ut under resan till Sälen när Jocke skojade att kräket skulle betala en nota? Varför lät han storebror få sån makt över honom med lgh och billån o s v? Varför framstod en fordran på 50tkr (efter skatt) som livsviktig?

Han har ju - trots dessa sju millar - under långa perioder levt som en skabbig, skuldsatt hund. Det är varför han gjort det senare som behöver förklaras nu, inte intäkterna i sig.
Citera
2025-06-26, 23:31
Medlem
Citat:
- Varför...
Droger och resor kostar.
Skulder (droger) till andra, garanterat.
Citera
2025-06-26, 23:34
Medlem
Citat:
Han har haft 7 miljoner ja under några år men samtidigt finns perioder han faktiskt verkat pank.

Tex min näst bästa ögonblick med Christopher när Jocke i Cypern bad han bjuda alla ungar på glass och man såg verkligen hur det tog emot och han inombords gick sönder.

Sedan har vi ju flyttlådorna pappa fick betala.

Bästa ögonblick kommer alltid vara när han sade Förhudsundersökning i TR 2023!

Eller på Sälen resan när han fick stå för ingredienserna till Tacos och vad tvungen att säga att han minsann hade betalat 1200 kronor för maten. ( Minns inte exakta beloppet).

Blir man medbjuden på en resa så borde man kunna bjuda på en middag.
Senast redigerad av browneyed-girl 2025-06-26 kl. 23:37.
Citera
2025-06-26, 23:36
Medlem
Citat:
Det är helt sjukt hur man kan förvalta så här mycket pengar till så lite.

Ja, exakt, det var jävligt pregnant formulerat!

Inget tyder ju på att det finns tillgångar idag heller. "Efterfest" istället för "bröllopsmiddag", liksom, och noll stimulerande aktiviteter som kostar pengar i flera månader trots all ledig tid.
Citera
2025-06-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Mm hoppas dom får många fula barn.

Tveksamt om de 2 ska föra vidare sina gener faktiskt. C*loe blev bra och räcker, hoppas hon får halvsyskon på mammas sida istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in