Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Mina damer och herrar. Ta fram popcornen och sitt ner.
Idag så slutdelgavs Christofer, Linnea, Julia och pappan. Åtal väcks troligen runt den 21/8, då det är sista dagen för advokaterna att göra invändningar. Det handlar om ca 7 miljoner i oskattade inkomster och det har vart systematiskt. Christopher har även varit inblandad i bedrägerier där han blåst folk via länk, nåt som kallas Api Scam och han är nån medveten Money mule. Fupen kommer vara ca 10 000 sidor. Fupen innehåller också beslag av dopning. Allt i hans mobil har säkrats. Linnea, Tomas och Julia är alla misstänka för grov näringspenningsbrott. Christopher för alla tidigare kända brott + grovt folkbokföringsbrott och bedrägerier.
Hoppsan! Sju miljoner är mer pengar än jag trodde, då har han inte bara haft en miljoninkomst under 2024 utan också troligen 2021, 2022 och 2023. Lägg på två miljoner i lån.
Helt obegripligt för mig är att någon haft tillgång till sådana pengar utan att äga nånting alls.
- Varför bodde de i ett råttbo i Stockholm?
- Varför resa med billigast möjliga flighter?
- Varför bodde de så uselt första gången i Dubai att de strosade på gatorna och drömde om var de skulle bo nästa gång?
- Varför all inspelad ilska om småpengar?
- Varför behövde han Jockes lägenhet när han borde kunnat hyra vilken AirBB som helst?
- Varför hittade KFM så mycket skit att de lämnade tillbaka grejer?
- Varför kunde han inte köpa en mobil själv?
- Varför var han stolt som en skolpojke när han köpte en klocka i vintras? Varför satt han och gjorde vloggar på en tio år gammal laptop? Varför köpte han inte bara en ny stationär dator när han blev sugen på att spela CS utan satt fast på laptop? Varför behövde pappan köpa flyttlådor? Varför skaffade han alla satans skitskulder?
Varför låtsas så jävla mycket om man faktiskt har nåt på riktigt...? Den där FUPen blir otroligt intressant. Mååånga frågor just nu. Nåt vet vi inte än.
Min tanke går till att han också har haft långt större
utgifter än vi trott.
Kan han vara skyldig pengar till andra aktörer än Swedbank och SMS-lån.se, kanske...? Har han haft droglangarskulder...? Har han haft svårt att få tillgång till pengar...?
För något enkelt välbärgat liv har han ju
de facto inte levt, bortsett sex månader 2024.