Citat:
Ursprungligen postat av
Ljungbybon
Tump och USA kan omöjligtvis veta någonting om skadorna långt ner i berget under säkert tusentals med ton med sprängsten som ligger högt upp.
Och Iran har ingen som helst anledning att säga någonting alls, då sådana uppgifter skulle kunna hjälpa både USA och Israel hur de skall agera framöver.
Så vi kommer aldrig få veta någonting om hur lyckad USAs bombning var!
Det är ju det som blev en av de förödande konsekvensena av Israel och USAs bombande nu. Hörde på Alex Christoforou att Västmakterna nu försöker få in IAEA att "besiktiga" skadorna för att verkligen bekräfta att USA/Israel lyckats

Iran kommer aldrig släppa in dem igen. Det var väl bl.a. på grund av deras läckor som anläggningens utformning var helt känd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Rent tekniskt famlar vi i mörkret ja. Allmänheten kan inte bedöma skadorna.
Däremot bör den psykologiska effekten vara djupgående.
USA sänder ett tydligt budskap: Vi torkar oss i röven med internationell lag och detta var bara en apetizer. Om ni kaxar er, så kommer det mer.
Iran kunde inte heller stoppa något av bombflygen, så förnedringen är total.
Ja, jag tror som du - USA kan bomba Iran tillbaka till stenåldern om de passar USA. Dock kommer det att kosta dem något oerhört och kineserna kommer rusa om USA än snabbare då och ta Taiwan än tidigare.
Irans underrättelsetjänst är under all kritik och jag tror hela staten Iran läcker som ett såll. De blev ju helt tagna i röööven och hårt så av Israels anfall att israelerna skulle kunnat rulla in med trupptransporter i Teheran utan att mullorna upptäckte något förrän de hade en gevärspipa där bak.
Iran kommer rusta upp något sjukt nu, med hjälp av Kinesen (för att säkra oljan och "Sidenvägen") och ryssen. Och om Iran bara får fason på luftvärnet samt än mer ballistiska robotar kommer nog Israelerna få hålla sig på mattan och snällt förhandla med dem.
Dock tror jag tyvärr inte detta är slutet på detta kriget utan USA och Israel har inte gett upp regimskiftet och uppfuckandet av Iran än.