2025-06-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Sambos?

Nej de är folkbokförda i 2 olika kommuner.

Nej det funkar ju inte att vara sambos när man har olika adresser möjligtvis särbos.
Åklagaren lär väl ha koll att han är skriven på den adressen?
Citera
2025-06-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backa70
Vilken tid idag skulle man få reda på när ev. rättegång skall hållas?

Nej idag sker slutdelgiven.

Imorgon väks åtal eller förlängning av reseförbudet.
Citera
2025-06-26, 11:21
Medlem
Citat:

Imorgon väks åtal eller förlängning av resegörbudet.
Ahh ok Tack för info.
Citera
2025-06-26, 11:48
Medlem
Citat:
Han har inte gått ur grundskolan bara

Eller så står familj och vänner för kalaset pga deras ekonimiska situation.

Har de ens någon familjemedlem de har kontakt med eller som stöttar deras förhållande? Eller vänner överhuvudtaget? Det känns som de bränt sina broar för länge sedan.
Citera
2025-06-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ja det är väl ändå fint att de gifter sig, då var kärleken äkta. Oavsett vad jag tycker om dom separat så, hoppas nu att allt han anklagat Linnea för var fake.

Hoppas de hinner innan han låses in!

En fråga på detta.

Om du menar på att allt Chrippa skall anklagat henne för är FAKE.

Innebär det då att Linnea talat sanning att Chrippa slagit henne?
För om Chrippa anklagar Linnea om att ljuga.. Och detta då skall vara Fake hoppas du på.. Så är det sant att Chrippa slagit henne?
Citera
2025-06-26, 11:56
Avslutad
Citat:

Imorgon väks åtal eller förlängning av reseförbudet.

Är det verkligen så att slutdelgivning skett eller sker idag så ser jag inte att det kan komma något åtal imorgon.

23 kap 18 a § Rättegångsbalken
När undersökningsledaren har slutfört den utredning som han eller hon anser är nödvändig har den misstänkte och försvararen rätt att ta del av det som har förekommit vid förundersökningen. Den misstänkte och försvararen ska underrättas om detta och om att de har rätt att begära att förundersökningen kompletteras. De ska ges skälig tid att ange den utredning de anser är önskvärd och i övrigt anföra det som de anser är nödvändigt. Något åtal får inte beslutas innan detta har skett.
Senast redigerad av Udslidt 2025-06-26 kl. 12:01.
Citera
2025-06-26, 12:00
Medlem
Citat:
Sambos?

Nej de är folkbokförda i 2 olika kommuner.

Det spelar mindre roll att det är folkbokförda på olika adresser. Man kan vara sambos ändå.
Osv.
Vid tvister kan det bli svårare att påvisa att man är sambos om man är folkbokförd på olika adresser.

Enligt mig. Så blir det lite konstigt.
För om man inte är folkbokförd på samma adress. Och någon av dom tillbringar mesta dels av sin tid på den andra adress. Bryter man då inte mot folkbokföringslagen?

Vet bara att det inte är lag på att man måste vara folkbokförd på samma adress frö att vara "sambos"

inget emot dig, försvarar inte honom heller för den delen.
Citera
2025-06-26, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
En fråga på detta.

Om du menar på att allt Chrippa skall anklagat henne för är FAKE.

Innebär det då att Linnea talat sanning att Chrippa slagit henne?
För om Chrippa anklagar Linnea om att ljuga.. Och detta då skall vara Fake hoppas du på.. Så är det sant att Chrippa slagit henne?

Ja jag vet, det är ju det som är saken..jag vet mest hur jobbigt det är att planera bröllop och inget man kanske pallar om det inte är på riktigt.

Att jag nämde just vad C anklagat L för är för att jag tycker det är värre med barnmisshandel än två vuxna som slåss med varandra.
Citera
2025-06-26, 12:25
Avslutad
Citat:
Just ja. Lättläsning för dej. Förlåt.

TILLSAMMANS Med våra familjer & vänner BJUDER VI IN TILL VIGSELN AV.

Jag gissar familj och vänner står för kalaset. För de har inte råd.

Jag tror inte det blir mer än närmsta sörjande princip. Max 20 personer.

Fullt normalt och ganska vanligt sätt att formulera sig. Att det kliar så våldsamt är ett problem, inte för mig men uppenbart för dig. Du kanske kan ta upp vilken sko Chrippa knyter först också, är det vänster eller är det höger. Gör han rätt val eller är det också något man kan diskutera här i tråden?
Citera
2025-06-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Har de ens någon familjemedlem de har kontakt med eller som stöttar deras förhållande? Eller vänner överhuvudtaget? Det känns som de bränt sina broar för länge sedan.

Christopher har iaf båda föräldrarna, då han är deras bebis, plus Jacke. Systern vet jag ej. Luggen vågar väl inte komma in i Sverige. Annars är det nog rätt dött. Kanske Clue och Lokal

Linneas familj kommer väl vara där men med observation av protest.
Citera
2025-06-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udslidt
Är det verkligen så att slutdelgivning skett eller sker idag så ser jag inte att det kan komma något åtal imorgon.

23 kap 18 a § Rättegångsbalken
När undersökningsledaren har slutfört den utredning som han eller hon anser är nödvändig har den misstänkte och försvararen rätt att ta del av det som har förekommit vid förundersökningen. Den misstänkte och försvararen ska underrättas om detta och om att de har rätt att begära att förundersökningen kompletteras. De ska ges skälig tid att ange den utredning de anser är önskvärd och i övrigt anföra det som de anser är nödvändigt. Något åtal får inte beslutas innan detta har skett.

Det blir nog åtal i Juli ja.
Citera
2025-06-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Det spelar mindre roll att det är folkbokförda på olika adresser. Man kan vara sambos ändå.
Osv.
Vid tvister kan det bli svårare att påvisa att man är sambos om man är folkbokförd på olika adresser.

Enligt mig. Så blir det lite konstigt.
För om man inte är folkbokförd på samma adress. Och någon av dom tillbringar mesta dels av sin tid på den andra adress. Bryter man då inte mot folkbokföringslagen?

Vet bara att det inte är lag på att man måste vara folkbokförd på samma adress frö att vara "sambos"

inget emot dig, försvarar inte honom heller för den delen.

Ja jag håller med dej. Hur ska de bevisa de är sambos när han troligen begår folkbokflringsbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in