2025-06-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udslidt
Haha, "Cash is king" är verkligen snille och smak när man annonserar ut sitt bröllop ja

Blir så när KF jagar än
Citera
2025-06-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Tror du att Sverige är som USA? lol.

Man behöver INTE vara gift i Sverige för att inte vittna mot någon närstående. Det räcker med att man just är "närstående". Och begreppet "närstående" tolkas välvilligt av domstolen, det kan exempelvis vara: sambo, syskon, halvsyskon, ända till mycket nära vänner etc.

Du försöker enbart tolka Chrippas och Linneas giftermål på ett illvilligt sätt - allt för att desperat fortsätta förtala dem på ett smutsigt sätt. Du är sjuk på riktigt.

Hur är Christopher och Linnea nära i juridisk mening? Sambos är de ju inte. Han bor ju i Mantorp och hon i Linköping. Halvsyskon kanske? Skulle förklara mycket faktiskt.
Citera
2025-06-26, 10:51
Avslutad
Ja det är väl ändå fint att de gifter sig, då var kärleken äkta. Oavsett vad jag tycker om dom separat så, hoppas nu att allt han anklagat Linnea för var fake.

Hoppas de hinner innan han låses in!
Citera
2025-06-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ett gift par som begår ekonomisk brottslighet, även kallat ekobrott, kan ställas inför rätta tillsammans och riskera strängare straff än om brottet begåtts av en ensam individ. Beroende på brottets art och omfattning kan påföljderna variera från böter till fängelse.

När ett gift par deltar i ekonomiska brott, som skattebrott eller bokföringsbrott, kan de betraktas som medgärningsmän och hållas ansvariga för brottet gemensamt
Exempel:
Ett gift par kan tillsammans fabricera fakturor för att undvika skatt, vilket är ett skattebrott.
Ett par kan använda ett företag för att tvätta pengar från brottslig verksamhet, vilket är penningtvätt.
Ett par kan systematiskt undanhålla intäkter från försäljning för att undvika skatt.

Kan Christopher försöka mildra fallet genom att dra med Linnea genom att gifta sig?
Citera
2025-06-26, 10:56
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ja det är väl ändå fint att de gifter sig, då var kärleken äkta. Oavsett vad jag tycker om dom separat så, hoppas nu att allt han anklagat Linnea för var fake.

Hoppas de hinner innan han låses in!

OM han blir dömd så tror jag knappst det kommer verkställas inom en snar framtid. Så dom kommer nock hinna ska du se.

Han svårt att se det kommer hålla i långa loppet dock.
Citera
2025-06-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hur är Christopher och Linnea nära i juridisk mening? Sambos är de ju inte. Han bor ju i Mantorp och hon i Linköping. Halvsyskon kanske? Skulle förklara mycket faktiskt.

Har jag förstått dig rätt? Försöker du låta påskina att Chrippa och Linnea är syskon? Iochförsig visste jag redan att du är störd i din iver att förtala Chrippa. Men detta är ju på en helt ny nivå.

Du är bortom hjälp. Inte ens tung medicinering eller LPT i flera år kommer hjälpa dig!
Citera
2025-06-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Varför konstig? Chrippa och Linnea bjuder in till bröllop? Vad mer vill du veta?

Just ja. Lättläsning för dej. Förlåt.

TILLSAMMANS Med våra familjer & vänner BJUDER VI IN TILL VIGSELN AV.

Jag gissar familj och vänner står för kalaset. För de har inte råd.

Jag tror inte det blir mer än närmsta sörjande princip. Max 20 personer.
Citera
2025-06-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Kanske Chrippa tänkt till för en gång skull. Mycket lättare att få igenom besökstillstånd för Linnea på kåken, om dem är gifta. Flickvän som är brottsmålskamrat = inga besök.....
Kan det vara en anledning?

Bra input.
Citera
2025-06-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Dom är sambos så dom behöver inte vittna mot varandra i alla fall så nej det är knappast därför dom gifter sig.

Sambos?

Nej de är folkbokförda i 2 olika kommuner.
Citera
2025-06-26, 11:02
Medlem
Citat:
Kan Christopher försöka mildra fallet genom att dra med Linnea genom att gifta sig?
Idioterna kanske tror att det hjälper.

Citat:
Sambos?

Nej de är folkbokförda i 2 olika kommuner.
Precis. Inte lätt för en chrippis att hålla sig till sanningen.
Citera
2025-06-26, 11:17
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Ja vet inte? För det gör han ju inte. Jag vet inte hur dom där 2 tänker?
Hade jag vart Linnea hade jag INTE gift mig. Verkligen inte NU iaf.
Som sagt.. Vet inte?
Citera
2025-06-26, 11:18
Medlem
Vilken tid idag skulle man få reda på när ev. rättegång skall hållas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in