2025-06-26, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Så du menar att det inte blir någon slutdelgivning idag då? Är det bara skitsnack? Och Chrippa läser inte tråden?
Jag menar att det inte påverkar deras bröllopsplaner det har varit på gång ganska länge nu. Läser han inte tråden? Vad ska jag göra åt det
Citera
2025-06-26, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Jag menar att det inte påverkar deras bröllopsplaner det har varit på gång ganska länge nu.

"Okej"

Säkert en slump bara. Inte alls fokusförflyttning...
Citera
2025-06-26, 01:27
Medlem
Citat:
"Okej"

Det märks att du aldrig planerat något bröllop
Citera
2025-06-26, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
”Nu har korten kommit” Linneas story

” Dags att plocka ut Ferrarin och frakta den ifrån cayman öarna”
” Cash is king” Chrippas story

C&L
TILLSAMMANS
Med våra familjer & vänner
BJUDER VI IN TILL VIGSELN AV
Christofer Berg
OCH
Linnea Lundström
DEN xxx xxx
LINKÖPING
Efterfest xxx

Väldigt konstigt formulerad bröllopsinbjudan.
Blir väl så när man är påtänd och gör kort.

Citat:
Hahaha allvarligt??

Ingen slump inbjudan kom samma dag (eller kvällen innan) som slutdelgivningen kommer?
Knappast en slump.

Citat:
Han har inte gått ur grundskolan bara

Eller så står familj och vänner för kalaset pga deras ekonimiska situation.
Man får inte ha så höga krav på idioterna.
Senast redigerad av frason 2025-06-26 kl. 02:23.
Citera
2025-06-26, 02:56
Avstängd
Citat:
"Okej"

Absolut ingen slump. Det finns säkert inte alls i tankarna att makar inte behöver vittna mot den andra.
Men å andra sidan blir de ju förhörda för sina egna brott och pusslet är lätt att lägga så det spelar nog ingen roll.
Men att det är utstuderat är ingen högoddsare.
Citera
2025-06-26, 02:57
Avslutad
Citat:

Haha, "Cash is king" är verkligen snille och smak när man annonserar ut sitt bröllop ja
Citera
2025-06-26, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Absolut ingen slump. Det finns säkert inte alls i tankarna att makar inte behöver vittna mot den andra.
Men å andra sidan blir de ju förhörda för sina egna brott och pusslet är lätt att lägga så det spelar nog ingen roll.
Men att det är utstuderat är ingen högoddsare.

Tror du att Sverige är som USA? lol.

Man behöver INTE vara gift i Sverige för att inte vittna mot någon närstående. Det räcker med att man just är "närstående". Och begreppet "närstående" tolkas välvilligt av domstolen, det kan exempelvis vara: sambo, syskon, halvsyskon, ända till mycket nära vänner etc.

Du försöker enbart tolka Chrippas och Linneas giftermål på ett illvilligt sätt - allt för att desperat fortsätta förtala dem på ett smutsigt sätt. Du är sjuk på riktigt.
Citera
2025-06-26, 06:16
Medlem
Citat:
Precis. Bra formulerat Även skolor, sjukhus, polis, brandstationer, arme, gator, torg, belysning osv osv skulle kollapsa också.

Varför? Dessa tjänster hade nog haft massor med kunder ändå.

Idioter som hade bränt sitt överskott om skatten slutade dras på inkomst hade dock inte haft råd att använda detta. Och som familj behöver man nog ha en buffert på 5-10 miljoner för att vara trygg.
Citera
2025-06-26, 06:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
”Nu har korten kommit” Linneas story

C&L
TILLSAMMANS
Med våra familjer & vänner
BJUDER VI IN TILL VIGSELN AV
Christofer Berg
OCH
Linnea Lundström
DEN xxx xxx
LINKÖPING
Efterfest xxx

Väldigt konstigt formulerad bröllopsinbjudan.

Ska dom hyra Ferrarin?
Är Jocke, Jonna och kusinerna också bjudna?
Citera
2025-06-26, 06:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Tror du att Sverige är som USA? lol.

Man behöver INTE vara gift i Sverige för att inte vittna mot någon närstående. Det räcker med att man just är "närstående". Och begreppet "närstående" tolkas välvilligt av domstolen, det kan exempelvis vara: sambo, syskon, halvsyskon, ända till mycket nära vänner etc.

Du försöker enbart tolka Chrippas och Linneas giftermål på ett illvilligt sätt - allt för att desperat fortsätta förtala dem på ett smutsigt sätt. Du är sjuk på riktigt.

Som jag skrev så tror nog dom det kvinnaviktigpetterutanläsförmåga som går i försvar som om det är riktat mot dig. Det är det inte för du är inte intressant. Linnéa och Chrippa är det och du är inte dom.

Du är inte den enda som vet saker förstår du även om du försöker idiotförklara människor med resultatet att du själv ser korkad ut.
Citera
2025-06-26, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Som jag skrev så tror nog dom det kvinnaviktigpetterutanläsförmåga som går i försvar som om det är riktat mot dig. Det är det inte för du är inte intressant. Linnéa och Chrippa är det och du är inte dom.

Du är inte den enda som vet saker förstår du även om du försöker idiotförklara människor med resultatet att du själv ser korkad ut.

Jag tolkar denna din text som att du insett hur fel du har angående din fantasi att Linneá gifter sig med Chrippa enbart för att : "makar inte behöver vittna mot den andra."

Jag är nöjd med det lilla; att jag lyckats informera dig hur det faktiskt förhåller sig. Att du blir upprörd över att ha fel är tyvärr ingenting jag kan hjälpa dig med - ta upp detta spörsmål med din curlande mamma eller din psykiater istället.
Citera
2025-06-26, 08:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Ett gift par som begår ekonomisk brottslighet, även kallat ekobrott, kan ställas inför rätta tillsammans och riskera strängare straff än om brottet begåtts av en ensam individ. Beroende på brottets art och omfattning kan påföljderna variera från böter till fängelse.

När ett gift par deltar i ekonomiska brott, som skattebrott eller bokföringsbrott, kan de betraktas som medgärningsmän och hållas ansvariga för brottet gemensamt
Exempel:
Ett gift par kan tillsammans fabricera fakturor för att undvika skatt, vilket är ett skattebrott.
Ett par kan använda ett företag för att tvätta pengar från brottslig verksamhet, vilket är penningtvätt.
Ett par kan systematiskt undanhålla intäkter från försäljning för att undvika skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in