2025-05-23, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Sådant köper inte jag. Jag köper armband, skal, sådant krimskrams. Inget elektriskt då jag inte vill ha med det att göra på grund av brandsäkerhet.

Förmodligen bra tänkt.
Citera
2025-06-04, 10:45
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon64
Någon mer än jag som verkar ha problem med varor skickade med Cainiao Super Economy for Special Goods?
All tracking upphör med:
Your package arrived at local airport
(valfritt datum)

och sedan händer inget mer på veckor eller månader..
Brukar numera se upp så det det är med i choise hos Aliexpress, då sänds det tydligen alltid med Aliexpress, så aldrig nåt problem med tull eller moms, men batterier och lim har jag några gånger beställ av andra säljare på Aliexpress och aldrig sedan fått, som tur är så har sedan limmet säljts med choise så det har jag fått. Batterier med choise är så dyra så är ingen ide köpa och de som inte är choise kommer aldrig fram, de är ju väldigt billiga, men vad hjälper det, när jag aldrig får dem.. så blir det postens avgift på 100 kr eller nåt, så är det billigare att köpa batterierna i Sverige på nåt billigt ställe typ Biltema
Citera
2025-06-04, 11:26
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Brukar numera se upp så det det är med i choise hos Aliexpress, då sänds det tydligen alltid med Aliexpress, så aldrig nåt problem med tull eller moms, men batterier och lim har jag några gånger beställ av andra säljare på Aliexpress och aldrig sedan fått, som tur är så har sedan limmet säljts med choise så det har jag fått. Batterier med choise är så dyra så är ingen ide köpa och de som inte är choise kommer aldrig fram, de är ju väldigt billiga, men vad hjälper det, när jag aldrig får dem.. så blir det postens avgift på 100 kr eller nåt, så är det billigare att köpa batterierna i Sverige på nåt billigt ställe typ Biltema
Jo har kommit till samma slutsats, det är bara Aliexpress egna shipping som kommer fram tyvärr
Brukar oftast gå att kräva tillbaka pengarna men väntetiden är lång, och man vill ju helst ha grejerna..
Citera
2025-06-04, 11:38
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Citat:
Jo har kommit till samma slutsats, det är bara Aliexpress egna shipping som kommer fram tyvärr
Brukar oftast gå att kräva tillbaka pengarna men väntetiden är lång, och man vill ju helst ha grejerna..

Har tyvärr samma erfarenhet, att det är Choice som gäller om man vill att paketet ska komma fram. Lite konspiratoriskt men den andra frakten fastnar alltid när den kommer till Sveriges gräns, antar att det "saknas" något i tullväg och postnord kasserar skiten helt enkelt.
Citera
2025-06-17, 21:47
Medlem
Hur funkar avgifterna nu för tiden? Är det 100kr per vara Postnord tar ut?
Citera
2025-06-18, 15:17
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Hur funkar avgifterna nu för tiden? Är det 100kr per vara Postnord tar ut?
Nej, PostNord tar inte ut några avgifter för paket från AliExpress. Möjligen om värdet överstiger 1 800 kr eller något sådant.
Citera
2025-06-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Nej, PostNord tar inte ut några avgifter för paket från AliExpress. Möjligen om värdet överstiger 1 800 kr eller något sådant.

Tack. Beställde en billig sak och insåg att det kanske kommer massa knepiga avgifter och sådant. Ska bli intressant att se. Gratis frakt var det i alla fall.
Citera
2025-06-25, 23:37
Medlem
Muslimfittas avatar
Varning! Man ska inte köpa elektronik på AliExpress. De blåser folk.
Citera
2025-06-26, 00:09
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Varning! Man ska inte köpa elektronik på AliExpress. De blåser folk.
Ge gärna exempel, är det mobiltelefoner, tv-boxar, färdiga PCB-kort liknande Raspberry Pi, eller vad?
Saker som ska sättas i vägguttaget skulle jag aldrig få för mig att köpa, men annat funkar bra tycker jag.
Citera
2025-06-26, 00:16
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ge gärna exempel, är det mobiltelefoner, tv-boxar, färdiga PCB-kort liknande Raspberry Pi, eller vad?
Saker som ska sättas i vägguttaget skulle jag aldrig få för mig att köpa, men annat funkar bra tycker jag.

Jag köpte en spelkonsol och fick endast en handkontroll trots att artikeln klart och tydligt gäller en komplett konsol.

Min bror köpte USB-minnen med stort lagringsutrymme (512 GB). De är fejk.
Exempel: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5191880#reviews

Även Amazon kan skicka fejkprodukter. Men AliExpress är långt mycket värre, oseriösa.
Senast redigerad av Muslimfitta 2025-06-26 kl. 00:20.
Citera
2025-06-26, 10:23
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Jag köpte en spelkonsol och fick endast en handkontroll trots att artikeln klart och tydligt gäller en komplett konsol.

Även Amazon kan skicka fejkprodukter. Men AliExpress är långt mycket värre, oseriösa.
Aliexpress brukar ha recentioner från verifierade köpare av produkten man köpt, där kan man ofta vid tex köp av usb minnen se recensenter som kollat storlek och snabbhet hos minnena med speciella program, de skriver olika saker i hela minnet och ser om de kan läsa tillbaka allt korrekt sedan, så om det är gejkminne som bara påstår att det är större än vad det verkligen är, så brukar de få ett lågt betyg av recensenten, så man kan leta bland de som gett lägst betyg

Folk tar även bilder av vad de fått och lägger upp på recentionen, så om det saknas delar så framgår det ofta på bilderna och i texten
Citera
2025-06-26, 23:45
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:

Kan du länka till den säljaren/produktsidan på Aliexpress som sålde spelkonsolen? Ibland kan säljaren vara väldigt otydlig i specifikationen vad som ingår, så man måste ofta kolla väldigt noga, men jag har nog sällan inte fått vad jag beställt.
Men visst, USB-minnen eller SSD-minnen är något jag aldrig skulle våga köpa på Aliexpress, alldeles för mycket fejkminnen florerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in