2025-06-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvart
Ge oss mer skvaller om bonusar som betalats ut. Hur mycket erbjöd han den utsatta kvinnan för att vara tyst om händelsen?
Har hört ryktesvägen att flera har sagt upp sig från företaget efter händelsen.
Hur stark är din misstanke om tystnads-köp?

Kan ju förstå och finner det ju sannolikt att det är ett antal som sagt upp sig. För mannen som var inblandad i bråket med MGM och kvinnan som försökte avstyra bråket men då istället utsattes för våldtäktsförsök är det ju inte så roligt stanna på familjeföretaget oavsett vad företaget valt att göra med MGM. Säkert någon mer som "det här är för mycket jag jobbar någon annanstans".
Jag finner det ytterst sannolikt. Men nån som vet ungefär vilket antal det kan handla om?
Citera
2025-06-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fappback
Ja!

Nej
Citera
2025-06-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddh
Jag tror att 90% av dom som har träffat Kim niemi irl både under tonåren och i vuxen ålder skulle tycka lite tvärtom faktiskt.
Men kul att du gillar han

Växt upp med honom på samma bostadsområde och jag håller inte alls med. Han har alltid varit otroligt trevlig och omtänksam även om där funnits eller uppstått problem senare. Hans mamma var nog mångas favorit. Sån person som bryr sig om och vill ta hand om alla.
Citera
2025-06-25, 23:56
Medlem
ddhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0drajfL
Växt upp med honom på samma bostadsområde och jag håller inte alls med. Han har alltid varit otroligt trevlig och omtänksam även om där funnits eller uppstått problem senare. Hans mamma var nog mångas favorit. Sån person som bryr sig om och vill ta hand om alla.
Självklart kunde han ställa in sig hos dom som han ville ha som vänner. Vänskap kom han då inte "naturligt" (eller hur man nu ska beskriva det) i tonåren och framöver det.
Sen att det kan ha funnits nära vänner till han ser jag inte som en omöjlighet, alla är ju barn då man är barn, och barn vill leka.
Men dom som har vuxit upp omkring han (eller ens stadsdelarna runt han) har han inte som vänner i vuxen ålder.
Kan hända att hans pengar på senare år lockat till sig vänner av olika anledningar men det är inget jag med säkerhet vet, men kan mycket väl tänka mig det, och deras motiv kan vara just det, pengar.
Jag är just en av alla dom som vuxit upp i närheten av kim, därav vet jag att dom flesta i övre tonåren insåg att detta var en speciell liten grabb som varken var trevlig, sympatisk, eller rolig att vara omkring.
Mer den där jobbiga jäveln som kom på fester å skröt skyarna högt om allt och inget som alla ändå visste var lögn. Sen efter brödknivs-incidenten då han skröt om att ha suttit inne tror jag var spiken i kistan för den absoluta majoriteten.

Och det som egentligen stör mig är att; visst alla kan vara idioter som tonåringar/unga vuxna, även om man kanske inte hugger folk i huvudet med kniv. Men att då inte lära sig av felstegen och vara ödmjuk i livet speciellt då många vet hur mycket roger jobbat för att dels ge han ett jobb å ett någorlunda liv efter kåken/rättspsyk och dom flesta vet hur mycket han dels skämts över kim och försökt hålla han om ryggen alla gånger EFTER han kom ut, och pojken fortsätter ställa till med besvär flertalet gånger.
Dom som har vetskap om hur det gick hos rogers gamla verkstadsadress och kim/versus tjejerna på mekonomen vet mycket väl vad jag syftar på.
En gång är ett misstag, men kim har ett mönster av fuckups och dåligt omdöme, minst sagt skev kvinnosyn och är bara allmänt jobbig som person.
Citera
2025-06-26, 00:01
Medlem
Citat:
Jag tror att 90% av dom som har träffat Kim niemi irl både under tonåren och i vuxen ålder skulle tycka lite tvärtom faktiskt.
Men kul att du gillar han

Killen är väl någonstans runt 35 år? Ska man sitta och snacka om hur han var som tonåring? Min uppfattning är att han som vuxen varit en trevlig kille som förstår sig på folk. Vad som händer under inflytande av alkohol eller psyisk ohälsa är en annan sak. Bara en sån grej att han genom Niemi Bil sponsrat en massa föreningar t.ex. på Hertsön där han vuxit upp. Dessa sponsringar är inget som genererar pengar. Det är bara ett sätt att stötta där stöd behövs. Att smutskasta är lätt bakom anonyma alias, men vi är många som har en helt annan och mycket mer positiv bild av Kim.
Citera
2025-06-26, 00:05
Medlem
ddhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillebaron
Killen är väl någonstans runt 35 år? Ska man sitta och snacka om hur han var som tonåring? Min uppfattning är att han som vuxen varit en trevlig kille som förstår sig på folk. Vad som händer under inflytande av alkohol eller psyisk ohälsa är en annan sak. Bara en sån grej att han genom Niemi Bil sponsrat en massa föreningar t.ex. på Hertsön där han vuxit upp. Dessa sponsringar är inget som genererar pengar. Det är bara ett sätt att stötta där stöd behövs. Att smutskasta är lätt bakom anonyma alias, men vi är många som har en helt annan och mycket mer positiv bild av Kim.

Ja alla kan ha sin åsikt. Men dom som har vuxit upp med kim vet att detta är långt ifrån något som hänt under "tillfällig psykisk ohälsa" utan mer ett inslaget mönster som följt han sedan tonåren.
Sen om man inte kan hantera alkohol som ung vuxen -flertalet gånger- utan att beté sig som ett rövhål å göra kriminella saker. Ja då vet jag inte hur mycket nån sponsring av hertsö-ip ger i pluspoäng.
Men vi tycker olika antar jag.
Citera
2025-06-26, 00:07
Medlem
Citat:

Håller helt med, trevlig och omtänksam person. Alla kan vi göra felsteg i livet..
Citera
2025-06-26, 00:17
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Självklart kunde han ställa in sig hos dom som han ville ha som vänner. Vänskap kom han då inte "naturligt" (eller hur man nu ska beskriva det) i tonåren och framöver det.
Sen att det kan ha funnits nära vänner till han ser jag inte som en omöjlighet, alla är ju barn då man är barn, och barn vill leka.
Men dom som har vuxit upp omkring han (eller ens stadsdelarna runt han) har han inte som vänner i vuxen ålder.
Kan hända att hans pengar på senare år lockat till sig vänner av olika anledningar men det är inget jag med säkerhet vet, men kan mycket väl tänka mig det, och deras motiv kan vara just det, pengar.
Jag är just en av alla dom som vuxit upp i närheten av kim, därav vet jag att dom flesta i övre tonåren insåg att detta var en speciell liten grabb som varken var trevlig, sympatisk, eller rolig att vara omkring.
Mer den där jobbiga jäveln som kom på fester å skröt skyarna högt om allt och inget som alla ändå visste var lögn. Sen efter brödknivs-incidenten då han skröt om att ha suttit inne tror jag var spiken i kistan för den absoluta majoriteten.

Och det som egentligen stör mig är att; visst alla kan vara idioter som tonåringar/unga vuxna, även om man kanske inte hugger folk i huvudet med kniv. Men att då inte lära sig av felstegen och vara ödmjuk i livet speciellt då många vet hur mycket roger jobbat för att dels ge han ett jobb å ett någorlunda liv efter kåken/rättspsyk och dom flesta vet hur mycket han dels skämts över kim och försökt hålla han om ryggen alla gånger EFTER han kom ut, och pojken fortsätter ställa till med besvär flertalet gånger.
Dom som har vetskap om hur det gick hos rogers gamla verkstadsadress och kim/versus tjejerna på mekonomen vet mycket väl vad jag syftar på.
En gång är ett misstag, men kim har ett mönster av fuckups och dåligt omdöme, minst sagt skev kvinnosyn och är bara allmänt jobbig som person.

Citat:

Som nord- och sydpol.

Kan det vara så enkelt som att snubben tjänat sinnessjuka pengar, köpt dyrast hus i Luleå och tappat ödmjukheten? Därefter försökt ligga med nån över hans liga, försökt ligga med fel person över hans liga, helvetet har brutit lös och folk nu diskuterar om han är mongoloid på Flashback?

Givet ovanstående borde rimlig konsekvens vara ett par års prat bakom ryggen med höjda ögonbryn i publika rummet. Om han har styrkan att överleva det blodbadet bör han frias och eventuellt få delta i trekant med frun och mannen för dagen.
Citera
2025-06-26, 00:34
Medlem
Hmm Dr Jekyll and Mr Hide?

Bipolär kanske?
Citera
2025-06-26, 12:31
Medlem
Citat:

Ja fruktansvärt för Roger, lider med karln. Vill du berätta mer om Mekonomen incidenten?
Citera
2025-06-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.
Ja fruktansvärt för Roger, lider med karln. Vill du berätta mer om Mekonomen incidenten?

Det var en tidigare i tråden som nämnde att en leverantör vägrat ha kontakt med Rober Niemi Bilverkstad pga att K.N uppträtt obehagligt mot dom (+ en få färsk dom för mordförsök mot kvinna) så det är förmodligen det som hen menade.
Citera
2025-06-27, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenf
Håller helt med, trevlig och omtänksam person. Alla kan vi göra felsteg i livet..
Felsteg... Snacka om att du försöker förringa det han gjort.
1. Försökte döda en ex flickvän med en kniv. Högg henne i ryggen. Hon hade förmodligen varit död om hans mamma inte stoppat honom.
2. Som VD slogs med en anställd inför andra anställda och vänner/familj. Barn?
3. Som VD våldför sig på en kvinnlig anställd och försöker våldta henne. Om ingen hade kommit in och stoppat det så hade hon varit ärrad för livet. Undra bara hur hon mår idag.

Ingen normal människa gör såna grova våldsbrott, även om man är aspackad. Då saknar man spärrar och konsekvenstänk.
Han kommer göra något liknande igen, garanterat! Kanske om 5 eller 15 år , det kommer hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in