Citat:
Ursprungligen postat av
g0drajfL
Växt upp med honom på samma bostadsområde och jag håller inte alls med. Han har alltid varit otroligt trevlig och omtänksam även om där funnits eller uppstått problem senare. Hans mamma var nog mångas favorit. Sån person som bryr sig om och vill ta hand om alla.
Självklart kunde han ställa in sig hos dom som han ville ha som vänner. Vänskap kom han då inte "naturligt" (eller hur man nu ska beskriva det) i tonåren och framöver det.
Sen att det kan ha funnits nära vänner till han ser jag inte som en omöjlighet, alla är ju barn då man är barn, och barn vill leka.
Men dom som har vuxit upp omkring han (eller ens stadsdelarna runt han) har han inte som vänner i vuxen ålder.
Kan hända att hans pengar på senare år lockat till sig vänner av olika anledningar men det är inget jag med säkerhet vet, men kan mycket väl tänka mig det, och deras motiv kan vara just det, pengar.
Jag är just en av alla dom som vuxit upp i närheten av kim, därav vet jag att dom flesta i övre tonåren insåg att detta var en speciell liten grabb som varken var trevlig, sympatisk, eller rolig att vara omkring.
Mer den där jobbiga jäveln som kom på fester å skröt skyarna högt om allt och inget som alla ändå visste var lögn. Sen efter brödknivs-incidenten då han skröt om att ha suttit inne tror jag var spiken i kistan för den absoluta majoriteten.
Och det som egentligen stör mig är att; visst alla kan vara idioter som tonåringar/unga vuxna, även om man kanske inte hugger folk i huvudet med kniv. Men att då inte lära sig av felstegen och vara ödmjuk i livet speciellt då många vet hur mycket roger jobbat för att dels ge han ett jobb å ett någorlunda liv efter kåken/rättspsyk och dom flesta vet hur mycket han dels skämts över kim och försökt hålla han om ryggen alla gånger EFTER han kom ut, och pojken fortsätter ställa till med besvär flertalet gånger.
Dom som har vetskap om hur det gick hos rogers gamla verkstadsadress och kim/versus tjejerna på mekonomen vet mycket väl vad jag syftar på.
En gång är ett misstag, men kim har ett mönster av fuckups och dåligt omdöme, minst sagt skev kvinnosyn och är bara allmänt jobbig som person.