2025-06-25, 20:00
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Åkesson: Jag ber om ursäkt till judar i Sverige

Jimmie Åkesson har tagit del av Sverigedemokraternas vitbok.

I sitt tal i Almedalen beklagar partiledaren den antisemitism som tidigare funnits i partiet.

– Jag ber om ursäkt för att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande för judar i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...udar-i-sverige

Han ber om ursäkt personligen och å sverigedemokraternas vägnar att det fanns en tid då mitt parti huserade antisemitiska värderingar. Och beklagar djupast och ber om ursäkt att mitt parti på den tiden kunde uppfattas som hotfullt och skrämmande hos judar i Sverige.

Han får rungande applåder av alla sverigedemokrater i publiken.

Är det rätt av honom att be om ursäkt? Bör judarna godta ursäkten?

Är väl rätt uppenbart att Jimmie Åkesson och hela SD blivit köpt/mutade av judemaffian för flera år sedan då de övergav nationalismen. Finns ingen anledning att be judarna om ursäkt för någonting öht. Hade han varit en riktig ledare hade han bett de dra åt helvete. Är ju tack vare Israels och USAs judemaffia som sprängt och destabiliserat hela Mellanöstern som vi nu i Sverige haft denna massinvandringen som han hela tiden i flera år klagat över. Och nu när han haft någon som helst infltande att påverka någonting överhuvudtaget har absolut ingenting förändrats. Regeringen fortsätter massinvandringen med hans godkännande. Han har uppenbarligen inga kulor kvar. Det fåtal judar som finns i Sverige tror jag inte bryr sig om hans ursäkt. De röstar troligtvis inte på han ändå.
Citera
2025-06-25, 20:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men snälla. Hon var 18 år när bilderna togs och det var långt innan hon gick med i partiet. Finns sossar som gjort Hitlerhälsningar i sin ungdom också.

Folk som fortfarande tror att Åkesson ska rida in på en vit häst i skinande rustning och rädda Sverige. Troligtvis både döva och blinda.

Vilka kommer rädda Sverige då? Magga Haggan?
Citera
2025-06-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men snälla. Hon var 18 år när bilderna togs och det var långt innan hon gick med i partiet. Finns sossar som gjort Hitlerhälsningar i sin ungdom också.
Folk som fortfarande tror att Åkesson ska rida in på en vit häst i skinande rustning och rädda Sverige. Troligtvis både döva och blinda.
Nu ljuger du.
Efter bildena avgick hon. Var SDs toppnamn.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-kvinnan-jag-avgar
Citera
2025-06-25, 20:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vilka kommer rädda Sverige då? Magga Haggan?

Nej, inte hon heller. Afs hade kunnat rädda Sverige ifall folk inte tänkte i termer om "bortkastade röster". Annars skulle jag säga att endast en statskupp kan rädda Sverige.
Citera
2025-06-25, 20:05
Medlem
YP4XQs avatar
När ska våra företrädare ner på knän för oss då?

Dessa tävlingar om vem som kan älska judar, mörkhyade, icke nationella, utländska rörelser och utländska makter.... Som om de måste tävla om vem minsann kan älska dem mest!
Citera
2025-06-25, 20:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Nu ljuger du.
Efter bildena avgick hon. Var SDs toppnamn.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-kvinnan-jag-avgar

Ja och? Bilderna togs fortfarande INNAN hon gick med i partiet. Att de sedan inte dök upp i media förrän långt senare är en annan sak.
Citera
2025-06-25, 20:29
Medlem
Kämpendahls avatar
Det var väl fint gjort av Jimmie Å att be det judiska folket om ursäkt för de antisemiter som funnits inom partiet. Talet var också bra i den meningen att det var fostrande och klargjorde hur sverigedemokrater ska tycka.

- En sverigedemokrat stöttar det judiska folket.

- En sverigedemokrat stöttar Ukraina.
Citera
2025-06-25, 20:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Att vi hamnade i Nato kan tillskrivas Ryssland, är det sionister som styr Putin menar du?

Nej det var svenska politiker som röstade för anslutning till NATO. Se här:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/i...atomedlemsskap

Huruvida detta var ett bra beslut får framtiden utvisa.
Citera
2025-06-25, 20:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Skojar du,? Han har skapat hat mot oss och hans kollega Jomshof pratar illa om islam hels tiden

Har han?

Du tror inte att när muslimer koloniserar rånar, våldtar, gruppvåldtar, misshandlar, hotar och hatar svenskar påverkar synen på muslimer i Sverige?

Nu säger jag inte att alla muslimer beter sig så, men om vi ser på ursprunget hos förövarna för dessa brott så är det kraftigt överrepresenterat med muslimska namn.

Det Jomshof säger är ren sanning. Kom med en lögn som har har sagt?
Citera
2025-06-25, 20:42
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Oftast tänker deras medlemmar högt. Oskar Sjöstedt en skojare.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...grovt-om-judar

Ungefär som den heilande socialdemokratiska statsrådet, den f.d. civilministern Ida Karkianen då. Men har man rätt partibok så gör väl en Hitlerhälsning inget....
Citera
2025-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Du tror inte att när muslimer koloniserar rånar, våldtar, gruppvåldtar, misshandlar, hotar och hatar svenskar påverkar synen på muslimer i Sverige?
Det påverkar ju inte bilden av svenskar i Sverige när svenskar gör samma sak, även i samma eller större proportion. Så vad består dom dubbla måttstockarna i, isf?
Senast redigerad av Robbinist 2025-06-25 kl. 20:44.
Citera
2025-06-25, 20:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snille-killen
Min åsikt/spekulation: Måste vara jobbigt för Jimmie Åkesson att välja sida i Palestina-konflikten, eftersom han måste välja sida mellan två grupper som han inte gillar, judar eller muslimer. Dock hatar Jimmie muslimer mer så då tar han sida för judarna. Mestadels för att många judar är vita, vilket är det viktigaste för Jimmie. Men vi vet alla att Jimmie vill kasta ut både judar och muslimer ur landet. Dock har Jimmie blivit lika PK som resten av politikerkåren, därför måste han komma ut med nån form av ursäkt nu... vilket är ironiskt. Kommer han be om ursäkt till några andra minoriteter? Afrikaner? Nej, såklart inte

Ärligt talat så brukar de flesta kulturer inte gilla vare sig muslimer eller judar. Dessa två grupper är väl de två mest självcentrerade som finns.

Åkesson behöver inte ens ta någon ställning i denna frågan. Väldigt få av hans väljare bryr sig om denna konflikt. SD-väljarna är mest intresserade av Sverige och frågor som berör Sverige och svenskarna.

Vad Åkessson borde göra är att komma med uttalande som uppmanar båda sidor till att föra dialog och komma fram till en fredlig lösning på konflikten. Sedan helt strunta i att offentligt ta upp en fråga som inte berör oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in