2025-06-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Det är ganska givande att läsa hur svd beskriver Chrippa.

https://www.svd.se/a/dRWzaO/jakob-berg-om-brodern-chrippa-och-hatet-pa-sociala-medier
Varför har ni valt att göra avsnitt om Christofer ”Chrippa” Berg?

Christofer Berg är en av vår tids mest omtalade influencers, verksam på bland annat Youtube, Instagram och Kick. Han är på så sätt en modern makthavare, som via sina egna kanaler, talar direkt till sina följare. Christofer Berg har blivit känd för sin humor men också för sin gränslöshet.

Under 2024 har han själv gjort innehåll om sitt liv på sina kanaler, och där talat om relationen till sin flickvän, bråket med halvbrodern Joakim Lundell och hur han suttit häktad misstänkt för ekobrott. Innehåll som via Christofer Bergs, men också andra kreatörers kanaler, och med hjälp av techföretagens algoritmer, fått spridning.

Men glöm inte att kräket tagit avstånd från både Schibsted och Svenska Dagbladet! Han hånade reportern när hon sökte kontakt ("tjat") och ville definitivt inte medverka i "pissmedia".

Nu gör han utklipp på IG som den vidriga hund han är!

Hans analys att Jocke kontrollerar media, vid sidan av alla svenska myndigheter, var "så där", va...?
Citera
2025-06-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Om Chrippa döms för alla punkter och får några år. Och om han skulle gjort allt i sin makt att ändra på sitt liv, för framtiden sin samt sin dotter under tiden inne/tills han är ute Verkligen A och O skillnad, har han ens en chans att komma in i samhället igen? Typ fast jobb och bostad. Jag menar, han skulle ju därmed ha en ganska stor, gott och blandat i registret sitt. Jag själv vill det bästa för människor, men skulle inte bli förvånad om han blir lite av en stammis på anstalter. Även efter ett eventuellt kommande straff i den graden. Tyvärr. Men hoppas jag har fel.
Jag skulle ge honom chansen och anställa honom på direkten. Till skillnad från sin ansiktstatuerade bror så har han karaktär och en skön stil.
Klart han ska ha en chans.
Citera
2025-06-25, 14:33
Medlem
Citat:
Om Chrippa döms för alla punkter och får några år. Och om han skulle gjort allt i sin makt att ändra på sitt liv, för framtiden sin samt sin dotter under tiden inne/tills han är ute i samhället igen. VerkligenA och O skillnad, har han ens en chans att komma in i samhället igen? Typ fast jobb och bostad. Jag menar, han skulle ju därmed ha en ganska stor, gott och blandat i registret sitt. Jag själv vill det bästa för människor, men skulle inte bli förvånad om han blir lite av en stammis på anstalter. Även efter ett eventuellt kommande straff i den graden. Tyvärr. Men hoppas jag har fel.

Han kommer aldrig bli en del av vårt svenska samhälle, och det tror jag heller inte han vill.

Efter straffet flyttar han utomlands. Precis som Berth Milton kommer han dock inte ens kunna gå på sina anhörigas och föräldrars begravningar eller se sitt barn ta examen.
Citera
2025-06-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är min uppfattning också.
Han vet ju också hur Chrippa fungerar med kvinnor och det är inte en vild gissning att han fortsätter i samma spår som innan.
Ja Chrippisarna, jag påstår att Jocke känner Chrippa mer än vad ni gör.
Därav är jag lite lur på att Linnéa kanske inte är lika entusiastisk kring det nya påhittat dvs lägga ut sig på nätet.

Glöm inte att Linnea ringde Jocke av alla när Christofer var hotfull.
Citera
2025-06-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Men det är först och främst jockibooooi ( så som Olof K säger det) fel. Han är den som hade kunnat skita I att läcka alla sms och inspelade samtal till han den där fete med keps. Så även om chrippa, som onekligen ha fått en eller 3 strokes. Så kunde jockibooooi ( så som Olof K säger det) stoppat det hela. Eller varje fall inte matat den fete med kepsen.( För han e så fet redan)

Jocke har gått ut med att han ångrar detta idag.
Citera
2025-06-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Fast jag tycker dom bevisade rätt bra att don kom ifrån jockibooooi ( så som Olof K säger det) eller varje fall är registrerade av den store jockibooooi ( så som Olof K säger det)

Hur kan ser du det...? Hur bevisade de det?
Citera
2025-06-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Jocke var inte ens där men det förvånar inte att han ska vara ett offer där också.

Inte ens där? Jodå på helger och lov.

Menar du han inte var hemma nåt från 94 till 03? Inte en enda dag ens? Det kallar jag att verkligen överge sin son då.
Citera
2025-06-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Enligt texten låter han som en betydelsefull person. SVD är seriösa så de vet väl vad de pratar om.

Så Christopher har fel då om SVD. De är ju piss enligt honom.
Citera
2025-06-25, 14:42
Medlem
Citat:
Om Chrippa döms för alla punkter och får några år. Och om han skulle gjort allt i sin makt att ändra på sitt liv, för framtiden sin samt sin dotter under tiden inne/tills han är ute i samhället igen. VerkligenA och O skillnad, har han ens en chans att komma in i samhället igen? Typ fast jobb och bostad. Jag menar, han skulle ju därmed ha en ganska stor, gott och blandat i registret sitt. Jag själv vill det bästa för människor, men skulle inte bli förvånad om han blir lite av en stammis på anstalter. Även efter ett eventuellt kommande straff i den graden. Tyvärr. Men hoppas jag har fel.

Han har fortfarande chans att vända sitt liv om han vill. Tror inte han är helt bränd ännu. Mördare får ju jobb efter 18 år.

Sen om han gör det är en annan sak. Men vi kan glömma att han köper hus kommande 10 Åren iaf.
Citera
2025-06-25, 14:45
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Hur kan ser du det...? Hur bevisade de det?

Behövs bevis ?
Citera
2025-06-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Han har fortfarande chans att vända sitt liv om han vill. Tror inte han är helt bränd ännu. Mördare får ju jobb efter 18 år.

Sen om han gör det är en annan sak. Men vi kan glömma att han köper hus kommande 10 Åren iaf.
Kan du jobba inom nattvärlden på klubbar mm så kommer Chrippa kunda landa ett jobb.
Kan du bo i ett fint hus som Jocke Joockiiboii sp kan Chrille köpa sig ett fint hus vid muck förutsatt att kronkalle är med på noterna.
Citera
2025-06-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Kan du bo i ett fint hus som Jocke Joockiiboii sp kan Chrille köpa sig ett fint hus vid muck förutsatt att kronkalle är med på noterna.

Varför skulle de vara med på noterna? Men jag antar utmaningen att han efter muck köper ett hus. KF kommer nog stå passiva 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in