2025-06-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Jag hatar kvinnomisshandlare därav hatar jag anabolatorsken Chrippa.
Det gör alla friska människor. Vissa avgudar honom, kul när nya småbarn dyker upp här helt plötsligt.
Citera
2025-06-25, 13:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
FHUPen sen kommer bli väldigt kul att läsa. Samtidigt som det är mycket panik bakom kulisserna då. Vet tex inte hur Christopher kommer ta det.

Mycket intressant blir det. Jag har ju ett stigande inteesse för detta.
Panik är det nog utanför offentligheten. Det är ju bara att se vad som händer här nu.
Citera
2025-06-25, 13:43
Avstängd
Citat:
Ja Christopher lade ju tom ut deras konversationer och såg ut att vara en rätt sund relation och man såg inte Jocke manisk som Christopher hävdade. Jag vet att Jocke inte har några större negativa åsikter om Linnea i sej utan mer en vuxen, mogen syn på henne

Det är min uppfattning också.
Han vet ju också hur Chrippa fungerar med kvinnor och det är inte en vild gissning att han fortsätter i samma spår som innan.
Ja Chrippisarna, jag påstår att Jocke känner Chrippa mer än vad ni gör.
Därav är jag lite lur på att Linnéa kanske inte är lika entusiastisk kring det nya påhittat dvs lägga ut sig på nätet.
Citera
2025-06-25, 13:43
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Exakt! Och det är bara Chrippa själv och ingen annan som ska ta ansvar för hans handlingar.
Vilket dom flesta får lära sig redan i ung ålder.
Han lever verkligen i en egen värld där allt är alla andra fel, främst Jockes, Rasks och Anjos.
Men det är först och främst jockibooooi ( så som Olof K säger det) fel. Han är den som hade kunnat skita I att läcka alla sms och inspelade samtal till han den där fete med keps. Så även om chrippa, som onekligen ha fått en eller 3 strokes. Så kunde jockibooooi ( så som Olof K säger det) stoppat det hela. Eller varje fall inte matat den fete med kepsen.( För han e så fet redan)
Citera
2025-06-25, 13:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Dom är så desperata och rädda att bli bortglömda så dom drar upp massa gammalt skit, som inte en enda människa bryr sig om.
Mer tragiska personer får man leta efter.
Och som så många säger märks det tydligt hur stressande dom är av vad som närmar sig.
Eftersom att Chrippa aldrig har lärt sig vad det innebär att ta ansvar för sina handlingar så kommer han att fortsätta skylla allt på Jocke, Rask och Anjo. Man behöver inte vara rymdforskare för att se att hissen har stannat mellan två våningar.

Exakt! Bra sammanfattning.
Han sitter kanske och smider flyktplaner nu när hans föräldrar inte kan rädda honom från lagen.
Citera
2025-06-25, 13:49
Medlem
Citat:
Tänk deras uppväxt:

Christopher slår Jocke
- Jocke sluta reta Christopher

Christopher snor Jackes glass
- Jacke dela med dig

En lampa är sönder
- Jocke, Jacke och Amanda. Kom ner. Vem hade sönder lampan?

Jag säger inte att det var så men jag tror det ligger nåt i det.

Det förklarar Christophers beteende och att han aldrig behövt ta ansvar.

Jag tror precis som du. Av någon anledning har föräldrarna höjt och höjer felfria Christofer till skyarna.
Citera
2025-06-25, 13:53
Medlem
Citat:
Tänk deras uppväxt:

Christopher slår Jocke
- Jocke sluta reta Christopher

Christopher snor Jackes glass
- Jacke dela med dig

En lampa är sönder
- Jocke, Jacke och Amanda. Kom ner. Vem hade sönder lampan?

Jag säger inte att det var så men jag tror det ligger nåt i det.

Det förklarar Christophers beteende och att han aldrig behövt ta ansvar.
Jocke var inte ens där men det förvånar inte att han ska vara ett offer där också.
Citera
2025-06-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt! Bra sammanfattning.
Han sitter kanske och smider flyktplaner nu när hans föräldrar inte kan rädda honom från lagen.

Det skulle inte förvåna mig.
Citera
2025-06-25, 14:10
Medlem
Det är ganska givande att läsa hur svd beskriver Chrippa.

https://www.svd.se/a/dRWzaO/jakob-berg-om-brodern-chrippa-och-hatet-pa-sociala-medier
Varför har ni valt att göra avsnitt om Christofer ”Chrippa” Berg?

Christofer Berg är en av vår tids mest omtalade influencers, verksam på bland annat Youtube, Instagram och Kick. Han är på så sätt en modern makthavare, som via sina egna kanaler, talar direkt till sina följare. Christofer Berg har blivit känd för sin humor men också för sin gränslöshet.

Under 2024 har han själv gjort innehåll om sitt liv på sina kanaler, och där talat om relationen till sin flickvän, bråket med halvbrodern Joakim Lundell och hur han suttit häktad misstänkt för ekobrott. Innehåll som via Christofer Bergs, men också andra kreatörers kanaler, och med hjälp av techföretagens algoritmer, fått spridning.
Citera
2025-06-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Det är ganska givande att läsa hur svd beskriver Chrippa.

https://www.svd.se/a/dRWzaO/jakob-berg-om-brodern-chrippa-och-hatet-pa-sociala-medier
Varför har ni valt att göra avsnitt om Christofer ”Chrippa” Berg?

Christofer Berg är en av vår tids mest omtalade influencers, verksam på bland annat Youtube, Instagram och Kick. Han är på så sätt en modern makthavare, som via sina egna kanaler, talar direkt till sina följare. Christofer Berg har blivit känd för sin humor men också för sin gränslöshet.

Under 2024 har han själv gjort innehåll om sitt liv på sina kanaler, och där talat om relationen till sin flickvän, bråket med halvbrodern Joakim Lundell och hur han suttit häktad misstänkt för ekobrott. Innehåll som via Christofer Bergs, men också andra kreatörers kanaler, och med hjälp av techföretagens algoritmer, fått spridning.
Enligt texten låter han som en betydelsefull person. SVD är seriösa så de vet väl vad de pratar om.
Citera
2025-06-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14

Egentligen samma sak som skrevs i podden men om någon vill läsa.

Undrar hur kräket reagerar nu på detta? Han gick ju ut i kriget mot mediehuset Schibsted och SvD häromveckan...! En fullkomligt balanserad artikel som absolut inte tar Jocke parti.

Tänka sig att kräket ännu en gång lyckats fatta fel beslut (om att inte medverka).
Citera
2025-06-25, 14:25
Medlem
Om Chrippa döms för alla punkter och får några år. Och om han skulle gjort allt i sin makt att ändra på sitt liv, för framtiden sin samt sin dotter under tiden inne/tills han är ute i samhället igen. VerkligenA och O skillnad, har han ens en chans att komma in i samhället igen? Typ fast jobb och bostad. Jag menar, han skulle ju därmed ha en ganska stor, gott och blandat i registret sitt. Jag själv vill det bästa för människor, men skulle inte bli förvånad om han blir lite av en stammis på anstalter. Även efter ett eventuellt kommande straff i den graden. Tyvärr. Men hoppas jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in