2025-06-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Dom tror kanske att dom tog in en ny RC men det är helt normal cannabis som alltid har funnits och som är narkotikaklassad i Sverige.

Det som kallas THC i Cannabis är THC-A och det blir till THC som ni känner till det när det värms upp vid rökning eller bakning.
Om det är det som polisen har beslagtagit så kommer dom inte att frias som tidigare.

Deras sortiment innehåller många olika THC-A produkter och man kan anta att det funnits stora mängder i lager eftersom att dom säljer hekton av varorna.

Dom kommer att torska på försäljning också eftersom att transaktioner går att spåra via kassasystemet och bokföringen.

IQ = Fiskmås sitter väl hos polisen just nu och försöker snacka sig ur det här, utan grundläggande kunskap om cannabis och cannabinoider.

Eventuella återförsäljare och storkunder kan nog förvänta sig hembesök.
Det är som sagt helt vanlig cannabis som sålts.

Sen när är Thc-a olagligt? Har du källa på detta eller pratar du ur ditt rövhål?
Citera
2025-06-23, 13:30
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Cannabis innehåller THC-A naturligt och man säger oftast bara THC om det. Om du har cannabis så åker du dit. Jag baserar det påståendet på tusentals fall av narkotikabrott.

Polisen har aldrig gjort någon skillnad på THC/THC-A tidigare.

Det dom har sålt är i princip samma vara som hasch och gräs som du kan köpa av kriminella gäng som smugglar från Marocko.
Deras hasch och gräs innehåller mest THC-A.
Odlar du ditt eget cannabis hemma så innehåller även det mest THC-A.

Lite THC-A kan naturligt brytas ner till THC och senare till CBN i plantan över tid men det mesta i plantan är just THC-A tills att du tänder på den eller värmer upp den på annat vis.
THC-A är inte cannabis eller THC, de två senare är olagliga, THC-A är laglig substans även fast cannabis innehåller det.
Citera
2025-06-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
All cannabis heter cannabis sativa.

Nej
Citera
2025-06-23, 17:04
Medlem
Cannabis sativa. Cannabis indica, cannabis ruderalis.
Citera
2025-06-24, 21:48
Medlem
Riddargrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Fast de vet precis vad de håller på med. De säljer lagliga cannabinoider. Detta är inte någon ljusskygg verksamhet, tvärtom. Just det som stör polisen extra mycket.

Det är lika bra att ändra lagen till att "alla ämnen som på något vis alternerar någonting i någons kropp någon gång någonstans ska vara narkotikabrott" för det är ju deras synsätt. En slags religion.

Trist, kiosker som sköter sig är guld. Vi behöver mer vettiga kiosk och pizzerior. Saknar hederliga arbetande människor (som gärna får svarta lite för staten tar inte mycket skatt av sina vänner).

Får hoppas ditt sistnämnda förslag även kommer gälla för botox
Citera
2025-06-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddargreven
Trist, kiosker som sköter sig är guld. Vi behöver mer vettiga kiosk och pizzerior. Saknar hederliga arbetande människor (som gärna får svarta lite för staten tar inte mycket skatt av sina vänner).

Får hoppas ditt sistnämnda förslag även kommer gälla för botox

Många av dessa lagliga alternativ-sajter sköter sig dock inte speciellt bra. Säljer produkter med namn som är medvetet missledande, sett muskomol-vapes säljas med namn likt MDMA-blablabla och massor av liknande exempel. Sånt kan ju i värsta fall vara livsfarligt.. droger ska säljas i renast möjliga form utan massa konstiga namn, undantaget cb-strains då..
Citera
2025-06-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
Hoppas att det betyder att snuten tagit kundregister och börjar hälsa på pundare landet runt.

Varför skulle det hända?

Lika idiotiskt påstående som att polisen skulle plocka valfri alkis som går ut från systemet varje dag.

Ingen av oss köpare har begått ett brott så jag är inte det minsta orolig.
Citera
2025-06-26, 16:51
Medlem
Mitt paket är fortfarande fast i Jordbro, vad gör man? Avvaktar eller skickar man att man vill utnyttja ångerrätten/något annat eller är det bara att inse att både pengar o paket är borta?Aldrig varit med om det här o känner mig lost haha 🙈😂
Citera
2025-06-27, 13:41
Medlem
MisterMouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoatthing
Mitt paket är fortfarande fast i Jordbro, vad gör man? Avvaktar eller skickar man att man vill utnyttja ångerrätten/något annat eller är det bara att inse att både pengar o paket är borta?Aldrig varit med om det här o känner mig lost haha 🙈😂
Mitt är också fast där och varit det en månad nu, jag gissar på att länsman tagit mitt eller att det kliat i fingrarna hos nån antingen där eller på postnord. Min plan är väl att vänta och se och när KI killarna blir släppta ta det därifrån.🤷🏻 första gången för mig också haha så ja vi får väl la se vad framtiden visar. ^^
Citera
2025-06-30, 01:13
Medlem
Flaskpostenss avatar
Någon som vet något? Hur länge satt de häktade förra gången?
Citera
2025-06-30, 10:31
Medlem
Nästan allt Thc-a som säljs som isolat är isomiserad Cbd-a, med stora skillnader i potens och kvalite.
En tidigt skördad thc-a rik planta inehåller ∆9 thc-a.
Semi synt Thc-a från cbd-a blir en blandning av mest ∆8 thc-a med lite eller ingen alls ∆9 thc-a.
Både ∆8 thca och ∆9 thca ser likadana ut och har samma molekylvikt, eftersom lab stanfdarder saknas (eller kostar $$$) så finns det inte ∆8 thca som möjligt resultat, utan det heter och kallas thca
Citera
2025-06-30, 23:15
Medlem
E skiten stängd eller? Dem måste väl ha nån som kan hålla öppet på utsidan. Tycker man ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in